alder ved dåb/navngivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2012

AnnaK89

Kay skriver:

ja lige netop for man har ikke så lang tid igen til at sende invitationer ud når det er...

og vi skal jp både fejre navngivning og fejre at vi bliver viet...

Nej det har man nemlig ikke - nogle gange skal det virkelig gå stærkt  

Håber virkelig at I får den bedste dag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

Kay

Krussedulle skriver:

Tjaa, vi syntes ikke at vi kan "forlange" at folk både kommer med barselsgaver, dåbsgaver, julegaver og fødselsdagsgaver inden for det samme år .. Måske er vi bare lidt sære, men syntes bare det virker lidt grådigt?! ... Ikke at jeg syntes alle er grådige, hvis de holder dåb, det er bare ikke noget for os tror jeg ... Hihi, syntes det er en underlig tradition at fejre man har fået et navn

hihi ja vi har nogle underlige traditioner i danmark... jeg ved at rigtig mange i vores familie bliver utrolig skuffede hvis ikke vi holder noget for at fejre hende...

men renger heller ikke med barselsgaver fra særlig mange... det gør vi de ik ret meget i, i vores familier...

vi har gjort det såadan at vi fejre vores vielse og navngivning sammen...

kan godt følge jeres valg

Anmeld

4. april 2012

JH12

Vi har endnu ikke børn, men venter vores første her til maj, men vi har besluttet at hun skal døbes når hun er godt 3 måneder gammel

Anmeld

4. april 2012

Kay

AnnaKJ skriver:

Nej det har man nemlig ikke - nogle gange skal det virkelig gå stærkt  

Håber virkelig at I får den bedste dag 

mange tak

Anmeld

4. april 2012

Kay

Joyce1986 skriver:

Vi har endnu ikke børn, men venter vores første her til maj, men vi har besluttet at hun skal døbes når hun er godt 3 måneder gammel

det virker også som om der er mange der tager den løsning 

Anmeld

4. april 2012

4kløver

Har valgt 4-5
Xander skal dåbes på søndag som så er min fødselsdag og bryllupdag. Han skulle ha været døbt fastelavn som alle de andre unger jeg har. Min store pige var næsten 2år da hun blev døbt. Men fik sit navn som 2-3 mrd men ellers har de været 2-4 måneder

Anmeld

4. april 2012

Kay

4kløver skriver:

Har valgt 4-5
Xander skal dåbes på søndag som så er min fødselsdag og bryllupdag. Han skulle ha været døbt fastelavn som alle de andre unger jeg har. Min store pige var næsten 2år da hun blev døbt. Men fik sit navn som 2-3 mrd men ellers har de været 2-4 måneder

hvordan kan det være han ikke blev døbt til fastelavn??

Anmeld

4. april 2012

Dorthe1986

Kay skriver:

vi skal til at finde dato til hvornår vi skal holde navngivnings fest... for ellers er vores beboerhus ikke ledigt...

og så tænkte jeg på hvornår blev jeres døbt/navngivet?

og hvad oplevede i af fordele/ulemper ved jeres valg??

til jer der har flere børn er det muligt at vælge forskellige

Emil blev døbt, da han var 2,5 måned gammel. Han er født 23. april og dåben blev 10. juli og vejret var fantastisk! Vi havde faktisk planlagt dåben til at være den 26. juni, men noget af svigerfamilien havde en plan om noget festival () Nå, men det var i hvert fald en dejlig dag.

Fordelen ved at Emil ikke var ældre var at han tog det hele meget pænt. Han græd kun lige lidt i kirken, men det var fordi et af de andre børn (der var et sæt tvillinger), der begyndte at græde.... De var noget større og de var ikke særlig tilfredse med noget

Men Emil sov faktisk fra resten

Og han var så glad til festen, hvor han snakkede og grinede til alle

Så jeg synes det var en god alder og få ham døbt Jeg var også selv 2.5 måned da jeg blev døbt

Anmeld

4. april 2012

4kløver

Kay skriver:

hvordan kan det være han ikke blev døbt til fastelavn??

Død fald i familien så jeg havde ikke lyst. Men så var vi heldig at den 8 er en søndag ellers så tror jeg ikke han var blevet døbt.. Vi havde ellers snakket om at bare få ham dåbt så det kun var os og så holde festen en anden dag. Men tror folk vil blive skuffet.

Anmeld

4. april 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Præcis 2 mdr. var Sofus. Vores kommende barn vil (efter planen) være knap 2 mdr. ved dåben...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.