alder ved dåb/navngivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2012

Maise86

Min datter var 2,5 mdr da hun blev døbt. Det kunne ikke være andre datoer da vi havde muligheden for at hun kunne blive døbt på min afdøde fars fødselsdag. Det var rigtig vigtigt for oS. 

Min søn blev døbt da han var lige under 3 mdr, fordi vi synes at alderen Isabella blev døbt i var god.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

Kay

AnnaKJ skriver:

Jeg synes faktisk ind imellem at det kan være rigtig svært, især når der er så mange man skal tage hensyn til 

Men mon ikke det lige går

jo vi tænker at finde en dato og så sige helle på den! og så må de andre navigere udenom!!

Anmeld

4. april 2012

Pige2009

Kay skriver:

vi skal til at finde dato til hvornår vi skal holde navngivnings fest... for ellers er vores beboerhus ikke ledigt...

og så tænkte jeg på hvornår blev jeres døbt/navngivet?

og hvad oplevede i af fordele/ulemper ved jeres valg??

til jer der har flere børn er det muligt at vælge forskellige

Laura var 4½ md. og jeg synes ikke, der var nogen hverken fordele eller ulemper

Anmeld

4. april 2012

Kay

Maise86 skriver:

Min datter var 2,5 mdr da hun blev døbt. Det kunne ikke være andre datoer da vi havde muligheden for at hun kunne blive døbt på min afdøde fars fødselsdag. Det var rigtig vigtigt for oS. 

Min søn blev døbt da han var lige under 3 mdr, fordi vi synes at alderen Isabella blev døbt i var god.

tak kan godt forstå i valgte den dato

Anmeld

4. april 2012

MorEllen

Kay skriver:

vi skal til at finde dato til hvornår vi skal holde navngivnings fest... for ellers er vores beboerhus ikke ledigt...

og så tænkte jeg på hvornår blev jeres døbt/navngivet?

og hvad oplevede i af fordele/ulemper ved jeres valg??

til jer der har flere børn er det muligt at vælge forskellige

Vi havde barnedåb da Marie var kun 3 uger gammel. Jeg har meget familie der bor i udlandet, og de ville jo gerne se babyen mens hun ennå var helt lille, så for at de skulel slippe for at rejse to gange valgte vi at holde dåb så tidlig. Og i tillæg passet det sådan at hun blev døbt på min mands dåbsdag i den kirke hvor han blev døbt

MEN.. hvis vi får flere børn skal de minst være 3 måneder inden vi arrangerer dåb. Jeg synes det var hårdt, til trods for at vores foreldre lavede næsten alt det praktiske.. det var jo alligevel vi der skulle planlægge og have det store ovetblikket. Og på selve dagen havde vi en overstimuleret og grædende baby. Vi skulle nok også ha været bedre til at skærme hende, men det var ikke nemt. Vi var nye i foreldrerollen og var i minus på overskudskontoen Det var en dejlig dag på mange måder, men det kunne absolut været bedre.

Anmeld

4. april 2012

AnnaK89

Kay skriver:

jo vi tænker at finde en dato og så sige helle på den! og så må de andre navigere udenom!!

God ide  

Jeg tænker også, at vi snart melder ud hvornår hun skal døbes - sådan lidt ala save the date

Anmeld

4. april 2012

Krussedulle

Kay skriver:

tja... ikke ligegyldigt... hvordan kan det være i ikke holder fest??

Tjaa, vi syntes ikke at vi kan "forlange" at folk både kommer med barselsgaver, dåbsgaver, julegaver og fødselsdagsgaver inden for det samme år .. Måske er vi bare lidt sære, men syntes bare det virker lidt grådigt?! ... Ikke at jeg syntes alle er grådige, hvis de holder dåb, det er bare ikke noget for os tror jeg ... Hihi, syntes det er en underlig tradition at fejre man har fået et navn

Anmeld

4. april 2012

Kay

Baagøe skriver:

Laura var 4½ md. og jeg synes ikke, der var nogen hverken fordele eller ulemper

oki tak

Anmeld

4. april 2012

Kay

MyLille skriver:

Vi havde barnedåb da Marie var kun 3 uger gammel. Jeg har meget familie der bor i udlandet, og de ville jo gerne se babyen mens hun ennå var helt lille, så for at de skulel slippe for at rejse to gange valgte vi at holde dåb så tidlig. Og i tillæg passet det sådan at hun blev døbt på min mands dåbsdag i den kirke hvor han blev døbt

MEN.. hvis vi får flere børn skal de minst være 3 måneder inden vi arrangerer dåb. Jeg synes det var hårdt, til trods for at vores foreldre lavede næsten alt det praktiske.. det var jo alligevel vi der skulle planlægge og have det store ovetblikket. Og på selve dagen havde vi en overstimuleret og grædende baby. Vi skulle nok også ha været bedre til at skærme hende, men det var ikke nemt. Vi var nye i foreldrerollen og var i minus på overskudskontoen Det var en dejlig dag på mange måder, men det kunne absolut været bedre.

ja det må havde været hårdt

Anmeld

4. april 2012

Kay

AnnaKJ skriver:

God ide  

Jeg tænker også, at vi snart melder ud hvornår hun skal døbes - sådan lidt ala save the date

ja lige netop for man har ikke så lang tid igen til at sende invitationer ud når det er...

og vi skal jp både fejre navngivning og fejre at vi bliver viet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.