alder ved dåb/navngivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2012

Krussedulle

Kay skriver:

vi skal til at finde dato til hvornår vi skal holde navngivnings fest... for ellers er vores beboerhus ikke ledigt...

og så tænkte jeg på hvornår blev jeres døbt/navngivet?

og hvad oplevede i af fordele/ulemper ved jeres valg??

til jer der har flere børn er det muligt at vælge forskellige

Vores Sylvester er navngivet da han var 13 dage gammel .., men vi holder ikke fest, så mit svar er nok ligegyldigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

AnnaK89

det var da dejligt har i snakket om hvad i gør med den lille ny??

Jeg tænker lidt at det nok bliver sidst i august/først i september. Så der vil hun være 2-2½ mdr ca. (lige pt. går mine tanker på enten 26 august eller 9 september) Vi har nemlig en masse fødselsdage og sådan fra sidste i september og frem, og så begynder det jo at blive koldt igen  

Anmeld

4. april 2012

Kay

rikkeregnbue skriver:

Vi ville have haft hende døbt den 29 april, eller først i maj. Men først i maj ligger liiiiige omkring min storebrors fødselsdag, så det syntes jeg var lidt upraktisk. Og den 29 april havde præsten hun skal døbes ved konfirmationer osv.

Så det blev den 15 April

nårrr ja... konfirmations tiden er jo der/her omkring...

Anmeld

4. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Kay skriver:

nårrr ja... konfirmations tiden er jo der/her omkring...

Ja

Anmeld

4. april 2012

Kay

sne190810 skriver:

Min datter blev døbt d. 14 august, 5 dage før hun blev 1 år.

Fordele ved det var at det var dejligt sommervejr (Hvis jeg havde holdt dåben efter de 'obligatoriske' 4-5 måneder, ville det have været vintervejr)

Hun var dejlig nem i kirken, havde lidt snack med til hende i lommen som hun kunne hygge sig med hvis det var.
Hun græd ikke eller var umulig så man blev nødt til at vandre op/ned af sidegangen i kirken, ift de andre 3 små babyer som var der.

Jeg syntes det var lidt sjovere da hun jo var mere med ind over selve festen, i stedet for bare at sove den væk som de fleste små bebser gør.

Jeg syntes det var dejligt og nemt den måde vi gjorde det på mht alderen  
Kan ikke sammenligne med at gøre det mens de er små bebser, eftersom hun er min første

spændende har ikke hørt før om folk der vælger til så sent... men så havde i vel udfyldt navngivnings papire tidligere?? for er der ik noget med at de skal være udfyldt senest 6 måneder efter fødslen??

Anmeld

4. april 2012

Team Putte

Kay skriver:

vi skal til at finde dato til hvornår vi skal holde navngivnings fest... for ellers er vores beboerhus ikke ledigt...

og så tænkte jeg på hvornår blev jeres døbt/navngivet?

og hvad oplevede i af fordele/ulemper ved jeres valg??

til jer der har flere børn er det muligt at vælge forskellige

Lillefisen kommer til at være omkring 3½ måned når hun bliver døbt

Vi har en arve-dåbskjole  hun skal døbes i så det er vigtigt hun ik er for gammel så hun kan passe den Vi har tradition for at få store børn i min familie

Anmeld

4. april 2012

Kay

Krussedulle skriver:

Vores Sylvester er navngivet da han var 13 dage gammel .., men vi holder ikke fest, så mit svar er nok ligegyldigt

tja... ikke ligegyldigt... hvordan kan det være i ikke holder fest??

Anmeld

4. april 2012

Kay

AnnaKJ skriver:

Jeg tænker lidt at det nok bliver sidst i august/først i september. Så der vil hun være 2-2½ mdr ca. (lige pt. går mine tanker på enten 26 august eller 9 september) Vi har nemlig en masse fødselsdage og sådan fra sidste i september og frem, og så begynder det jo at blive koldt igen  

oki vi har også nogle fødselsdage og noget vi skal navigere uden om

Anmeld

4. april 2012

Kay

Team Putte skriver:

Lillefisen kommer til at være omkring 3½ måned når hun bliver døbt

Vi har en arve-dåbskjole  hun skal døbes i så det er vigtigt hun ik er for gammel så hun kan passe den Vi har tradition for at få store børn i min familie

ja det er jo også en vigtigt faktor i det hele

Anmeld

4. april 2012

AnnaK89

Kay skriver:

oki vi har også nogle fødselsdage og noget vi skal navigere uden om

Jeg synes faktisk ind imellem at det kan være rigtig svært, især når der er så mange man skal tage hensyn til 

Men mon ikke det lige går

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.