Sidder vi for dyrt i det, hvis.....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

Muffin_girl

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk

Jeg har brug for lidt "øjne udefra". Sagen er den at jeg super super gerne vil flytte ind til min kæreste, og han vil rigtig gerne have at jeg flytter ind til ham. Han er studerende på su og det samme er jeg - uden arbejde ved siden af!

Han sidder ekstremt stramt i det lige nu (gik fra mililøn til su) og giver derfor omkring 3500 i husleje, og så kommer der el på 1600 hver 3. måned - så det vil sige omkring 2000 kr. pr. mand om måneden til husleje (inkl. el) - vil I mene, at det er for dyrt? (Det ER billigt, men vi bor i Randers = billigt, billigt)

Jeg ved at det er overkommeligt - men når der er forsikringer, mobil,  transport når jeg skal læse udenbys, mad, UVENTEDE regninger osv osv osv. så er jeg bare sådan lidt betænkelig. Særligt ved de uventede regninger! 

Min bror mener at det er ALT for mange penge på husleje, og at det hele vælter, hvis det er.

Jeg har lavet dette budget tidligere (pr. mand), men det er meget løst:

Husleje: 2000 kr

Mad: 1000 kr (fungerer også som opsparing til fødselsdage m.m.)

Diverse: 250 kr (fungerer også som opsparing)

forsikringer: 250 kr

Mobil: 150 kr

Fitness: 100 kr

Danmark: 110

Jeg er betænkelig fordi jeg ved, at vi kan finde større lejligheder til billigere penge Og nej, SU lån er ikke en mulighed.  

Hvad med at finde en anden lejlighed til billigere penge ? Det er mit bud ... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

Dinna88

B&J skriver:

jaa men det kræver også man kigger tilbud som jeg gjorde og viste hvis jeg købte en pakke fars jamen så havede jeg til det og det resten i fryseren og gjorde tit så jeg havde til 2 dage for at spare mere....og tærter lavede jeg også og de er jo også super billige

men hvis man vil kan man sagtens klare sig

Rigtig god måde at gøre det på! Jeg laver også madplan for en uge ad gangen, og jagter tilbuddene som var de på farten. Jeg ELSKER det, og er du færdig, man kan spare mange penge!!
Tærter ELSKER jeg, men da det er en lille lejlighed er der ingen ovn, så dem må jeg undvære, hvis jeg flytte derind (længe leve at lave dem ved den kære moder og så spise dem kolde, haha)

Det er jeg glad for - tak for svar!

Anmeld

29. marts 2012

Dinna88

AalborgPigen skriver:

Hvad med at finde en anden lejlighed til billigere penge ? Det er mit bud ... 

Den går ikke - så skal vi jo finde indskuddet. Jeg HAR min  opsparing, men da jeg først forventede at flytte til efteråret, så er den ikke stor nok til indskud. Og som du nok ved, så er det her sket MEGET hurtigt Så ingen af os regnede jo med det.. og har derfor ikke tænkt over indskud til ny lejlighed. På den her måde kan jeg også få den dejlige apple jeg drømmer om  men kommer han ind i mili igen, så flytter vi!

Anmeld

29. marts 2012

Dinna88

Trine89 skriver:

Jah kød er sku dyrt. vi er meget glad for kød her men jah 3000 er vist okey at bruge.. tror også vi nogen gange bruger mere. men det er hvis vi syntes vi vil spise lidt ekstra lækkert  

Det er nemlig virkelig dyrt. Så jeg er glad for at vi begge spiser som vi gør Men hvis man er glad for kød, så er det jo også bare noget man finder plads til i budgettet.

her skal der også være plads til at gøre lidt ekstra engang i mellem, måske tage ud at spise osv, og det er derfor jeg har sat os begge til 1000 kr, fordi så vil der med sikkerhed være overskud

Anmeld

29. marts 2012

Muffin_girl

Dinna88 skriver:

Den går ikke - så skal vi jo finde indskuddet. Jeg HAR min  opsparing, men da jeg først forventede at flytte til efteråret, så er den ikke stor nok til indskud. Og som du nok ved, så er det her sket MEGET hurtigt Så ingen af os regnede jo med det.. og har derfor ikke tænkt over indskud til ny lejlighed. På den her måde kan jeg også få den dejlige apple jeg drømmer om  men kommer han ind i mili igen, så flytter vi!

Det er rigtigt.. Så hvad med at flytte ind og se tiden an ... ? Kan du så ikke søge dig et job og han ligeså  

Anmeld

29. marts 2012

TWT

Dinna88 skriver:

Jeg synes at 5000 kr. lyder af rigeligt - vi spiser på ingen måder for mere end 2000 kr (MAKS!) og så er der jo 3000 kr tilbage. Mit forbrug er meget lavt, og det samme er hans, det eneste der kommer til at koste er f.eks. fester, en smule shopping fra min side og sådan lidt. Men ellers er det regnet med at en enkelt frokost i ny og næ på cafe og biografture er i madbudgettet og diverse Men det er jo også de dumme uventede regninger.. Heldigvis kan jeg afdrage ved min tandlæge, det er da noget

Jeg er også sikker på at det bliver stramt, men så længe, at du bl.a. skriver at det burde kunne lade sig gøre, så hjælper det da lidt på mavepinen

Ja okay Jeg skal undgå SU indtil videre. Jeg er ikke en gang igang med min egentlige uddannelse endnu, og skal studere rigtig mange år endnu.

Vi startede med at have 2500 til mad da jeg flyttede sammen med manden. men det kunne vi ikke holde os inden for, så nu ligger det på 3500 kr. Er I sikre på at i kan holde jer på 2000kr?

Anmeld

29. marts 2012

Dinna88

Malou&Anders skriver:

Så det der med 2000 på mad kan godt lade sig gøre

Jeps, den er jeg også helt indforstået med. Det vil være overskud på den det er mest huslejen + uventede regninger der bekymrer mig!

Anmeld

29. marts 2012

Dinna88

AalborgPigen skriver:

Det er rigtigt.. Så hvad med at flytte ind og se tiden an ... ? Kan du så ikke søge dig et job og han ligeså  

Det er faktisk netop det planen er Jeg ville bare være sååååååååå øv over at flytte ind og det hele bare er lækkert og BANG, så må jeg spørge min mor om jeg kan hapse et værelse ved hende, fordi vi ikke har råd til det 

Anmeld

29. marts 2012

MorTilEn2013Dreng

Dinna88 skriver:

Jeps, den er jeg også helt indforstået med. Det vil være overskud på den det er mest huslejen + uventede regninger der bekymrer mig!

Ja kan jeg godt forstå. Kan i ikke få fritid job?

Anmeld

29. marts 2012

Dinna88

TWT skriver:

Vi startede med at have 2500 til mad da jeg flyttede sammen med manden. men det kunne vi ikke holde os inden for, så nu ligger det på 3500 kr. Er I sikre på at i kan holde jer på 2000kr?

Ja, 100 % Det er slet ikke et problem. Madposten bekymrer mig ikke. Det er jo for søren 500  kr om ugen - hvilket jeg synes er meget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.