Sidder vi for dyrt i det, hvis.....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

L&V

Dinna88 skriver:

Yay!! Åh, har søgt den positivitet hahaha. (da jeg ender med at flytte ind alligevel, jeg orker bare ikke økonomiproblemer!!)

Den eneste jeg ikke er sikker på er forsikringer - men jeg er ret sikker på, at vi måske endda kan gøre det billigere, når nu vi er studerende. Men jeg har ikke fået ringet rundt endnu!

Men super - og ja, Randers er nemlig RIGTIG billig. Jeg ved også at vi kan bo billigere, særligt fordi det er sølle 54 kvm fordelt på to rum (i centrum!) men vi  kunne få så meget mere for de penge, hvis det var!

Ja der er jo tit rabat når man er stud og ellers må man jo vælge de vigtige Ja min søster har boet i randers i 15 år eller sådan noget forskelligesteder og det er jo vildt hva hun har ku finde til ingen penge. jeg spare selv kun 500op om måneden og dem bruger jeg på tandlæge osv når det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

Dinna88

Trine89 skriver:

Nej det er kun godt der ikke lige er baby at tage højde for.. men vi havde også 5000 før vi fik Caia, og det var stadig stramt og vi kunne nemlig ikke rigtig bærer uventet regninger. (nu har vi da heldigvis en opsparing til det) 

Så men tror nu alligevel det vil blive stramt. men det kan sagten lad sig gøre.. 

Da jeg boede i Randers og var på su, havde jeg vist nok 3000 til mad, fornøjelser og transport, og det var stram men det gik (jeg havde så også SU-lån til da min lejlighed var lidt dyr) 

Jeg synes at 5000 kr. lyder af rigeligt - vi spiser på ingen måder for mere end 2000 kr (MAKS!) og så er der jo 3000 kr tilbage. Mit forbrug er meget lavt, og det samme er hans, det eneste der kommer til at koste er f.eks. fester, en smule shopping fra min side og sådan lidt. Men ellers er det regnet med at en enkelt frokost i ny og næ på cafe og biografture er i madbudgettet og diverse Men det er jo også de dumme uventede regninger.. Heldigvis kan jeg afdrage ved min tandlæge, det er da noget

Jeg er også sikker på at det bliver stramt, men så længe, at du bl.a. skriver at det burde kunne lade sig gøre, så hjælper det da lidt på mavepinen

Ja okay Jeg skal undgå SU indtil videre. Jeg er ikke en gang igang med min egentlige uddannelse endnu, og skal studere rigtig mange år endnu.

Anmeld

29. marts 2012

jydeinden

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk

Jeg har brug for lidt "øjne udefra". Sagen er den at jeg super super gerne vil flytte ind til min kæreste, og han vil rigtig gerne have at jeg flytter ind til ham. Han er studerende på su og det samme er jeg - uden arbejde ved siden af!

Han sidder ekstremt stramt i det lige nu (gik fra mililøn til su) og giver derfor omkring 3500 i husleje, og så kommer der el på 1600 hver 3. måned - så det vil sige omkring 2000 kr. pr. mand om måneden til husleje (inkl. el) - vil I mene, at det er for dyrt? (Det ER billigt, men vi bor i Randers = billigt, billigt)

Jeg ved at det er overkommeligt - men når der er forsikringer, mobil,  transport når jeg skal læse udenbys, mad, UVENTEDE regninger osv osv osv. så er jeg bare sådan lidt betænkelig. Særligt ved de uventede regninger! 

Min bror mener at det er ALT for mange penge på husleje, og at det hele vælter, hvis det er.

Jeg har lavet dette budget tidligere (pr. mand), men det er meget løst:

Husleje: 2000 kr

Mad: 1000 kr (fungerer også som opsparing til fødselsdage m.m.)

Diverse: 250 kr (fungerer også som opsparing)

forsikringer: 250 kr

Mobil: 150 kr

Fitness: 100 kr

Danmark: 110

Jeg er betænkelig fordi jeg ved, at vi kan finde større lejligheder til billigere penge Og nej, SU lån er ikke en mulighed.  

huslejen dyr?? what han skulle da være glad for det ikke er århus der er tale om, for det er nogenlunde samme pris vi giver, og det er meget billigt her.

Men vi har så et husholdningsbugdet der er ret højt ( 3000 om måneden ca. ) men vi har så også sulån på det har vi lidt følt var nødvendigt da vi ellers ville sidde meget stramt i det.

Anmeld

29. marts 2012

B&J

altså det lyder til du har det hele med i mine øjne og tror godt i kan leve sådan på et tidspunkt levede jeg for 200kr om ugen i mad og det kunne jeg sagtens få til at køre rundt.. men skal bare tænke sig om så kan alt være der...

men du skal jo huske hvis nu du bliver syg og skal have nogle forskellige ting også det kan også være dyrt og ved ikke om du bruger p-piller eller hvad det koster jo også...

men hvis det er til 2 personer vil i ikke kunne det

Anmeld

29. marts 2012

Dinna88

Månsson skriver:

Ja der er jo tit rabat når man er stud og ellers må man jo vælge de vigtige Ja min søster har boet i randers i 15 år eller sådan noget forskelligesteder og det er jo vildt hva hun har ku finde til ingen penge. jeg spare selv kun 500op om måneden og dem bruger jeg på tandlæge osv når det er

Ja, det er virkelig skønt

Jeps, det er virkelig billigt her. Det er også den eneste grund til at jeg bliver i Randers Det er altså en kæmpe fordel når man er studerende.

Det er også det beløb vi tilsammen kan smide på en opsparing, de 250 til diverse. Men det er jo en fælles opsparing. Men jeg har et meget lavt forbrug og har det dårligt med at bruge penge når jeg ikke har så mange, så jeg håber at det kan hjælpe mig.

Anmeld

29. marts 2012

Dinna88

jydeinden skriver:

huslejen dyr?? what han skulle da være glad for det ikke er århus der er tale om, for det er nogenlunde samme pris vi giver, og det er meget billigt her.

Men vi har så et husholdningsbugdet der er ret højt ( 3000 om måneden ca. ) men vi har så også sulån på det har vi lidt følt var nødvendigt da vi ellers ville sidde meget stramt i det.

Netop derfor bor jeg i Randers, og ikke Aarhus  

SU lån er ikke en mulighed her. Jeg skal studere i hvert fald 7 år endnu, og der kommer jo også børn engang, og så kan de jo blive nødvendige der.

Anmeld

29. marts 2012

Trine89

Dinna88 skriver:

Jeg synes at 5000 kr. lyder af rigeligt - vi spiser på ingen måder for mere end 2000 kr (MAKS!) og så er der jo 3000 kr tilbage. Mit forbrug er meget lavt, og det samme er hans, det eneste der kommer til at koste er f.eks. fester, en smule shopping fra min side og sådan lidt. Men ellers er det regnet med at en enkelt frokost i ny og næ på cafe og biografture er i madbudgettet og diverse Men det er jo også de dumme uventede regninger.. Heldigvis kan jeg afdrage ved min tandlæge, det er da noget

Jeg er også sikker på at det bliver stramt, men så længe, at du bl.a. skriver at det burde kunne lade sig gøre, så hjælper det da lidt på mavepinen

Ja okay Jeg skal undgå SU indtil videre. Jeg er ikke en gang igang med min egentlige uddannelse endnu, og skal studere rigtig mange år endnu.

Vi har også et stor forbrug på mad. selvom vi handler billigt bliver der spist meget. så det er den vi falder på (vi er begge vant til at spise meget) 
 og jeg tror vi bruger 3000 på mad. men igen vi har jo også en lille en der skal have MME og bleer og det er jo to af de dyre poser for hende..

Men jah hvis man bare er indstillet på det. og planlægger sine indkøb så tror jeg altså godt man kan få det til at fungere  

Anmeld

29. marts 2012

MorTilEn2013Dreng

Dinna88 skriver:

To mennesker kan godt leve for 2000 kr om måneden på mad. Vi har 500 kr til hver uge, og vi bruger max 350 kr,, på en hel uge. Til mad men vi tager os det billige.. På nær kødet der tager vi det med mindst fedt fattige

Anmeld

29. marts 2012

Dinna88

B&J skriver:

altså det lyder til du har det hele med i mine øjne og tror godt i kan leve sådan på et tidspunkt levede jeg for 200kr om ugen i mad og det kunne jeg sagtens få til at køre rundt.. men skal bare tænke sig om så kan alt være der...

men du skal jo huske hvis nu du bliver syg og skal have nogle forskellige ting også det kan også være dyrt og ved ikke om du bruger p-piller eller hvad det koster jo også...

men hvis det er til 2 personer vil i ikke kunne det

Yay, det lyder bare super! Synes det er flot klaret at du har levet for 200 kr - det laveste jeg har handlet for til een uge var 250 kr, inkl alt + vaskepulver til mange, mange måneder. Men jeg stræber efter at handle for maks 300 om ugen, så der er overskud på den konto - og ja, det handler jo bare om at planlægge, planlægge og plalægge

Det er sandt, det er sådan en af de der uventede regninger - heldigvis er jeg medlem af Danmark! Men p-pillerne har jeg da glemt Men de er nogle gange helt nede i 30 kr, så dem kan jeg nok lige overkomme 

Anmeld

29. marts 2012

L&V

Dinna88 skriver:

Ja, det er virkelig skønt

Jeps, det er virkelig billigt her. Det er også den eneste grund til at jeg bliver i Randers Det er altså en kæmpe fordel når man er studerende.

Det er også det beløb vi tilsammen kan smide på en opsparing, de 250 til diverse. Men det er jo en fælles opsparing. Men jeg har et meget lavt forbrug og har det dårligt med at bruge penge når jeg ikke har så mange, så jeg håber at det kan hjælpe mig.

Ja kan godt se det er til to men så er der måske nogle måneder man kan ligge mere fra osv. ellers kan det være der bliver plads til lidt arbejde i ny og næ også kan man jo gemme alle de penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.