Sidder vi for dyrt i det, hvis.....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

Trine89

Dinna88 skriver:

Ja, det må du nok sige

Men ellers, tak for input! Det er så lækkert, at I tager jer til at hjælpe herinde

Håber hvertfald at svaret kunne bruges. 

Jah det er nemlig super dejligt man kan få hjælpe og støtte herinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

Dinna88

B&J skriver:

hihihihih ej hvor cool... da jeg boede for mig selv i starten kunne jeg bare heller ikke undvære sådan en kombiovn den var guld især når der ingen ovn var

hehe
Ej, sådan en må vi næsten hellere kigge på. Så håber vi lige at pengene begynder at vokse på træerne, så vi kan købe en  

Anmeld

29. marts 2012

Nemesis

JEg vil mene i bedst selv ved hvad i kan leve for og om det kan løbe rundt. Ellers må i jo endten overveje SUlån eller at flytte.

MEN en ting jeg bed mærke i, er at så vidt jeg er orienteret, så betaler man medieskat(licens) bare man har en pc, for så kan man streame radio og tv. Så jeg tror ikke i kan slippe for licensen!

Selvom det er stramt, så er det vel kun en periode..(nogle år) hvor der er så stramt og så længe man kan se en ende på det, så går det. Desuden giver sådan en periode, en et rigtigt godt kendskab til hvor langt man kan få pengene til at række.

:-) Sisse

Anmeld

29. marts 2012

MinNoah

Nemesis skriver:

JEg vil mene i bedst selv ved hvad i kan leve for og om det kan løbe rundt. Ellers må i jo endten overveje SUlån eller at flytte.

MEN en ting jeg bed mærke i, er at så vidt jeg er orienteret, så betaler man medieskat(licens) bare man har en pc, for så kan man streame radio og tv. Så jeg tror ikke i kan slippe for licensen!

Selvom det er stramt, så er det vel kun en periode..(nogle år) hvor der er så stramt og så længe man kan se en ende på det, så går det. Desuden giver sådan en periode, en et rigtigt godt kendskab til hvor langt man kan få pengene til at række.

:-) Sisse

Jep Licens slipper man ikke udenom... Du har pc - ergo du skal betale licens! Sur røv... men sådan er det...

Synes det lyder som et stramt men okay budget... Vi har længe levet 2 voksne og et barn på 2 år for 3000 kr til mad + diverse. Og så 500 kr til side om måneden til når vores barn skal have nye sko, jakker osv. Det er SKIDE kedeligt at have så lavt et budget, men nu kan vi se en ende på det til sommer når jeg går fra su til dagpenge eller ligefrem til løn måske... nu må vi se

Anmeld

29. marts 2012

jeanett1988

Vi bor selv rigtig billigt i en 100 kvm stor lejlighed i Aalborg. Vi er begge på SU og har et barn på 4 mdr. Vi bruger heller ikke mere end 2000 kr. om måneden på mad til os selv plus baby, så det kan sagtens lade sig gøre med det budget du sætter op. Det ligner vores rigtig meget.

Man skal bare have i baghovedet at man lever stramt, men huske på det kun er en periode. Vi mangler begge ca. 1 år så er vi færdiguddannede begge to.

Dog skal det siges vi ikke har så mange penge til fornøjelser ud af vores su (for rent ud sagt at sige vi har måske 500 kr. om måneden samlet) Dog er der jo altid børnepengene, men de bliver som regel brugt på vores datter plus vi sætter nogle af dem ind på en opsparing så vi har råd til en ferie til næste år.

Anmeld

30. marts 2012

B&J

Dinna88 skriver:

hehe
Ej, sådan en må vi næsten hellere kigge på. Så håber vi lige at pengene begynder at vokse på træerne, så vi kan købe en  

jaa men for en kan man nemt købe 500kr og brugt kan du jo komme længre ned

Anmeld

30. marts 2012

come2

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk

Jeg har brug for lidt "øjne udefra". Sagen er den at jeg super super gerne vil flytte ind til min kæreste, og han vil rigtig gerne have at jeg flytter ind til ham. Han er studerende på su og det samme er jeg - uden arbejde ved siden af!

Han sidder ekstremt stramt i det lige nu (gik fra mililøn til su) og giver derfor omkring 3500 i husleje, og så kommer der el på 1600 hver 3. måned - så det vil sige omkring 2000 kr. pr. mand om måneden til husleje (inkl. el) - vil I mene, at det er for dyrt? (Det ER billigt, men vi bor i Randers = billigt, billigt)

Jeg ved at det er overkommeligt - men når der er forsikringer, mobil,  transport når jeg skal læse udenbys, mad, UVENTEDE regninger osv osv osv. så er jeg bare sådan lidt betænkelig. Særligt ved de uventede regninger! 

Min bror mener at det er ALT for mange penge på husleje, og at det hele vælter, hvis det er.

Jeg har lavet dette budget tidligere (pr. mand), men det er meget løst:

Husleje: 2000 kr

Mad: 1000 kr (fungerer også som opsparing til fødselsdage m.m.)

Diverse: 250 kr (fungerer også som opsparing)

forsikringer: 250 kr

Mobil: 150 kr

Fitness: 100 kr

Danmark: 110

Jeg er betænkelig fordi jeg ved, at vi kan finde større lejligheder til billigere penge Og nej, SU lån er ikke en mulighed.  

Hvor meget har du udbetalt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.