Hvor længe kan et menneske leve uden at spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2012

Sandko

Giraffen skriver:

planter - lever de ikke alene af lys og vand? og det er da 'levende organismer' bare lige en notits

Ja, men nu er en plante jo ikke ligefrem et pattedyr :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

M (:

Hyacinth skriver:

Tak:-) 

Jeg gør i hvert fald alt hvad jeg kan og føler mig så meget i bedring at jeg har lyst ti at dele ud af mine erfaringer - især for at hjælpe andre, inden de når så langt ud. Det er bare ikke livet værd

Jeg synes bare det er så stort, når unge kvinder som dig har overskud til at dele deres historier, og på den måde hjælpe andre - og har man hjulpet bare én, har det man laver været betydningsfuldt..

Må jeg spørge, hvad der åbnede dine øjne for sygdommen? Det er helt okay, hvis du ikke har lyst til at svare.. 

Anmeld

28. marts 2012

Hyacinth

Sandko skriver:

Hej. Mange tak, fordi du vil dele en del af dig selv med mig. Jeg er rigtig ked af at høre, at du har haft det så slemt. Det lyder som en meget hård periode! Jeg håber, du kommer stærkere igennem det! 

Det er lang tid, du slet ikke har fået nogen næring - det kommer bag på mig. 

Grunden til, at jeg oprettede denne debat er, at jeg er i gang med at læse Rolf Dorset's "Leve af lys". Altså det omhandler emnet at leve af solens, lysets, luftens og kærlighedens energi, som der er nogen mennesker, der har levet på i flere år, hvor de har fået taget prøver af helbredet, som så fine ud. Det er selvfølgelig ikke alle, der klarer det med samme succes, da også tillid og et åbent hjerte er afgørende for, om det kan lade sig gøre. Det er et meget spændende emne - ikke at jeg anbefaler nogen at prøve det af, men selv om videnskaben stadig bare udelukker alt andet end materialismens ideal, så betyder det jo rent faktisk, at der er en større kraft end det fysiske - Hvis vi kan ernære os alene ud fra energier og få, hvad kroppen har brug for, så har vi brug for en helt ny måde at anskue tingene og tilværelsen på. Meget interessant! :-)

Altså det lyder lidt kult-agtigt i mine ører, men også (skræmmende og) interessant.

Men nok ikke noget, der er anbefalelsesværdigt eller nødvendigvis pålideligt

Desuden ville der også være sååå ærgerligt at skulle undvære al den gode mad, der er i verden

Og tak for ordene 

Anmeld

28. marts 2012

Hyacinth

Sandko skriver:

Ja, men nu er en plante jo ikke ligefrem et pattedyr :-)

Anmeld

28. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er, med flere længder, den største gang sludder og vrøvl jeg nogensinde har hørt. Kroppen har brug for proteiner, kulhydrater osv. for, at kunne skabe energi til f.eks. bevægelse eller genopbygning af døde celler.

Hungersnød i Afrika, KZ-lejre m.m, har du hørt om disse fænomener? Skal de så bare leve af kærlighed og bevidsthed?

Bare fordi det står i en bog, er det ikke sandt- vær dog lidt kritisk, det ville klæde dig.

Anmeld

28. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor:) skriver:

Det er, med flere længder, den største gang sludder og vrøvl jeg nogensinde har hørt. Kroppen har brug for proteiner, kulhydrater osv. for, at kunne skabe energi til f.eks. bevægelse eller genopbygning af døde celler.

Hungersnød i Afrika, KZ-lejre m.m, har du hørt om disse fænomener? Skal de så bare leve af kærlighed og bevidsthed?

Bare fordi det står i en bog, er det ikke sandt- vær dog lidt kritisk, det ville klæde dig.

sorry hvis den sidste sætning var lidt hård, men lige det her indlæg irriterer mig fordi det er simpelthen så usundt for kroppen og jeg bestemt ikke mener at det skal promoveres nogle steder.

Anmeld

28. marts 2012

Muhmi

Hvis man får daglig væske så kan man overleve uden mad i flere uger, derfor har jeg svaret "uger"

Anmeld

28. marts 2012

Hyacinth

Sandko skriver:

Den er også virkeligt spændende og tankevækkende, og det er helt vildt, at vi kan skabe vores egen fotosyntese. Jamen altså.. Verden ligger åben for vores fødder!  

Jeg stiler efter at prøve det af, når jeg engang har født og er færdig med at amme. Det må være noget af en udfordring - både fysisk og specielt mentalt og åndeligt! :-)

Er ked af at sige det, men det er ikke smart at det går ud over dit/dine børn med måltider/samvær, når disseskal være der. Hvis der er noget børn lægger mærke til, er det mad! Når de bliver større, er det ednu farligere endnu.

Tænk dig om. For hvad nu, hvis det ikke går? Hvad hvis det får konsekvenser for dit helbred, din familie mv.?

Og det jeg bliver mest nysgerrig på, er hvorfor du finder det attraktivt/interessant, at undvære mad? Det lyder som et sidespor for mig..

Anmeld

28. marts 2012

Sandko

Hyacinth skriver:

Altså det lyder lidt kult-agtigt i mine ører, men også (skræmmende og) interessant.

Men nok ikke noget, der er anbefalelsesværdigt eller nødvendigvis pålideligt

Desuden ville der også være sååå ærgerligt at skulle undvære al den gode mad, der er i verden

Og tak for ordene 

Ja, det lyder vildt, men så alligevel ikke, når man tænker på, at det er sådan alle planter klarer sig :-) Det er egentlig enormt livsbekræftende! 

Men ja, der er nu altså meget god mad derude! hehe

Anmeld

28. marts 2012

Hyacinth

M (: skriver:

Jeg synes bare det er så stort, når unge kvinder som dig har overskud til at dele deres historier, og på den måde hjælpe andre - og har man hjulpet bare én, har det man laver været betydningsfuldt..

Må jeg spørge, hvad der åbnede dine øjne for sygdommen? Det er helt okay, hvis du ikke har lyst til at svare.. 

Det er ok:-)

Det var til start en "trussel" på endnu en indlæggelse, men som ville vare 1-2 år el. mere. Det magtede jeg ikke og i virkeligheden ville mit behandlingssted ikke have mig, da de ikke mente jeg kunne hjælpes af dem i deres dagshospital.. Jeg forlangte så, at få en kostplan med hjem og få én sidste chance på 1 uge og vægtøge med de min. 500 g om ugen, som kravet er.

De gav mig én chance(efter jeg havde snydt på vægten og ikke overholdt behandlingsaftaler m.m.).

Jeg klarede det, fordi jeg "tvang" mig selv. Spiste enormt mekanisk i lang tid, men efterhånden var det, at jeg kunne mærke, at det var sandt - jeg fik det faktisk bedre af at spise - dét åbnede mine øjne:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.