Hvor længe kan et menneske leve uden at spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor længe kan et menneske leve uden at spise?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

12.418 visninger
37 svar
0 synes godt om
28. marts 2012

Sandko

Hej alle.

Som overskriften lyder: Hvor længe kan et menneske leve uden at spise?

Hvad ville det personligt betyde for dit verdenssyn, hvis du fandt ud af, at ethvert menneske ville kunne leve uden føde lige så længe, det skulle være? Ville det ændre dit syn på menneskeheden? Ville det ændre dit syn på materialismen? Andet? Kommentér gerne - ellers så bare stem, hvad du umiddelbart tror.. 

Kh.

Sandko

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

M (:

Hej alle.

Hvad ville det personligt betyde for dit verdenssyn, hvis du fandt ud af, at ethvert menneske ville kunne leve uden føde lige så længe, det skulle være? Ville det ændre dit syn på menneskeheden? Ville det ændre dit syn på materialismen? Andet? Kommentér gerne - ellers så bare stem, hvad du umiddelbart tror.. 

Kh.

Sandko

Har stemt "uger", da jeg mener at vide, at man kan klare sig i ca. én måned uden mad (og uden væske i 3 dage, hvis det er meget varmt, omkring en uge ved 25-27 grader, og ca. 10 dage, hvis det er koldere end det).. 

Anmeld

28. marts 2012

Stéphanie

Sandko skriver:

Hej alle.

Kh.

Sandko

Uden at vide noget som helst om det har jeg stemt måneder. Tror man kan klare sig ganske længe uden mad, dog ikke år. Og jeg nægter simpelthen at tro på at man kan klare sig i flere år uden mad. Dette er selvfølgelig baseret på at man får nok væske. Tror ikke på man kan klare sig i år uden mad, da kroppen da må komme til at mangle mange vitaminer, mineraler, proteiner, you name it... Men om det så er rigtigt skal jeg ikke kunne udtale mig om

Anmeld

28. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg mener at have læst, at man kan leve 7 dage uden væske og 7 uger uden mad.

Men det er ikke noget, jeg synes, man skal stræbe efter at gøre, og jeg har meget ondt af dem, der er så fattige, at de ikke har råd til mad hver dag.

Anmeld

28. marts 2012

B&J

mener også det er 1 månede uden mad man ca kan leve men tror sagten man kan leve længere hvis man får væske.. tænk på i krigens tid men også bare de fattige familier rundt omkring...

Anmeld

28. marts 2012

FrkZier

Sandko skriver:

Hej alle.

Kh.

Sandko

hvorfor skulle det dog ændre mit syn på menneskeheden?

Anmeld

28. marts 2012

Troldemommi

kommer det ikke også an på hvor meget kroppen har at tære på? her mener jeg diverse fedtdepoter :-)

Monica

Anmeld

28. marts 2012

Hyacinth

Sandko skriver:

Hej alle.

Kh.

Sandko

Jeg tror, det kommer an på "vilje" og fedt/muskeldepoter. Kroppen starter med at leve af musklerne og der er en del næring i. Dernæst lever den af fedt og til sidst af organerne. Dvs den begynder til sidst, at æde aig selv(leveren).

Har selv lidt af en svær anoreksi i mange år og min længste periode uden mad var 5 mdr. hvor jeg intet spiste og kun drak ca 30-100 ml væske om dagen(sad but true).

Jeg ventede på behandking i de 5 mdr. og da jeg startede og fik målt blodtryk, EKG og taget BP, var det helt sort. Min krop var begyndt at spise min lever, jeg var tæt på at dø af hjertestop, mit blodtryk var MEGET lavt og hed vist 90/50 og jeg havde ifølge lægerne ikke 1 g fedt eller muskelmasse tilbage. Jeg gik udelukkende på viljestyrke, da jeg ikke burde være i stand til at gå.

Jeg måtte ikke gå længere op end 2. sal pga overhængende fare for hjertestop. Jeg fik en tilstand, der hedder "Refeeding Syndrome", som er en tilstand, hvor man bliver syg af at spise og kan dø af at spise efter lang hungertilstand.

Det stoppede mig(skræmmende nok) ikke og jeg endte med flere indlæggelser efterfølgende med fare hjertestop igen, Refeeding, massive væskeophobninger o.m.a.

I dag er jeg i behandling og har det en del bedre. Er mor til Lilja på 10 mdr. og gravid med nr. 2.

Desværre har jeg haft en masse følger af det, som jeg stadig kæmper med. F.eks. har jeg ikke den muskelmasse man kunne ønske sig, selvom jeg er normalvægtig, da den skal bygges op på ny. Derudover har min hjerne taget skade og jeg kan derfor ikke lagre ny viden og huske den, som andre kan. Dette resulterede i, at jeg måtte droppe et enkeltfag på HF på 6 timer ugentligt(før jeg fik Lilja), idet jeg ikke kunne følge med og gå til den efterfølgende eksamen. Problemet er ikke så meget forbedret endnu, da det er en rimelig lang proces at træne hjernen op igen. Men det skal jeg, for at kunne tage en uddannelse.

Det blev et lang indlæg til trods for, at det var den korte version

Men det var min egen personlige erfaring ift. hvor længe man kan overleve uden mad

Anmeld

28. marts 2012

wamse

Har stemt uger :-)

Men forstår ikke hvorfor det skulle ændre min holdning til noget??

Anmeld

28. marts 2012

An&Jo

Sandko skriver:

Hej alle.

Kh.

Sandko

jeg ved at man kan leve meget længe uden føde, så længe man får væske..

At det så ikke er sundt er en helt anden sag..

Men mener det er omkring et par år man godt kan leve uden mad hvis man sørger for at drikke, men kan faktisk ikke huske det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.