Kan man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jeg føler med dig, for jeg gik jo igennem præsis den samme historie selv, med amning der gik i vasken og alt det du beskriver også. Nu skal du bare se at få din lille pige mæt og så skal du se hvor dejligt det hele bliver igen

Det er nemlig bare så hårdt, fordi den forståelse man møder er lig nul og man føler at man ikke bliver hørt og at man er en dårlig mor. Men du er ikke en dårlig mor, du er højest en mor som har fået dårlig vejledning, hvis ingen har fortalt dig det her og det kan du jo ikke gøre for vel? En god mor er en der giver kærlighed til sit barn og søger information og gode råd når noget er galt og det gør du jo, så du er en god mor

Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis det er

Har lige været ude og kigge nan 2 der står fra 6 måneder af og der står man kun må lave en flaske af gangen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

Har lige været ude og kigge nan 2 der står fra 6 måneder af og der står man kun må lave en flaske af gangen? 

Du er sikker på at det ikke er vælling du har kigget på? Der står nemlig sådan på det. Jeg forstår ikke helt hvis det står på Nan 2...men jeg vil gerne lige prøve at undersøge det for dig, for jeg skal ud og handle senere

Anmeld

30. marts 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Du er sikker på at det ikke er vælling du har kigget på? Der står nemlig sådan på det. Jeg forstår ikke helt hvis det står på Nan 2...men jeg vil gerne lige prøve at undersøge det for dig, for jeg skal ud og handle senere

Må du meget gerne.. Og ja det var ikke vælling, men søgte også om det på nettet og der stod der at det kun var en tilskuds mælk og ikke til at give udlukket men til at give f.eks i forbindelse med grød...

Anmeld

30. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

Må du meget gerne.. Og ja det var ikke vælling, men søgte også om det på nettet og der stod der at det kun var en tilskuds mælk og ikke til at give udlukket men til at give f.eks i forbindelse med grød...

Okay, så lyder det måske som om du er kommet til at se på den Nan som er et nummer større end den jeg taler om, for den er nemlig tilskudsmælk  

Men jeg skal nok kigge efter og skrive tilbage til dig senere i dag

Anmeld

30. marts 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Okay, så lyder det måske som om du er kommet til at se på den Nan som er et nummer større end den jeg taler om, for den er nemlig tilskudsmælk  

Men jeg skal nok kigge efter og skrive tilbage til dig senere i dag

mange tak for det!

Anmeld

30. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Det er helt rigtigt det du siger Nan 2 er fra 6 måneder og man anbefaler at man kun laver 1 af gangen

Anmeld

30. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

mange tak for det!

Nu har jeg undersøgt det, og jeg kan se at man har lavet det om således at Nan 2 nu er mærket som en tilskudsblanding og dermed skal der står på den ved lov at den først må gives fra 6 mdr. (ligesom vælling, som børn må få fra de er 4 mdr, idet det jo bare er meget tynd grød, men der skal stå "fra 6 mdr" på det, fordi sundhedsstyrelsen gerne vil fremme fuldamning indtil barnet er 6 mdr). Så når nu Nan 2 er blevet mærket som en tilskudsblanding skal der ved lov stå "fra 6 mdr" på den. Du må så selv vælge om du alligevel vil give det. Der findes børn som er ekstremt sultne i en meget tidlig alder. Min datter fik på lægens anbefaling vælling da hun var knap 3 mdr, men det skal man gøre op med sig selv. Vi havde ikke kunnet trække den så længe hvis hun ikke havde fået Nan 2 inden da i alt fald.

Det falder mig dog ind at der findes to andre alternativer. Det ene er at du kan på apotektet købe Johannesbrødkernemel. Det må de få fra starten af og det er på ingen måde skadeligt. Det er noget som man giver børn der gylper meget normalt, for det gør mælken tykkere. MEN det gør også at mælken mætter mere. Det kan du i alt fald give med god samvittighed og uden tvivl i hjertet for det må man give fra start af.

Ellers kunne jeg se i butikken at man kan få noget som hedder "Allomin 1 Ekstra" Så vidt jeg kan læse på det, så er det ligesom alm. Allomin bare med stivelse i, så det mætter nok også mere. Jeg kender dog ikke noget til produktet, men tror at det også ville mætte mere. Det anbefales til børn fra 0 mdr. Se evt links herunder

http://www.netsundhedsplejerske.dk/artikler/index.php?option=laes&type=NYHEDER&id=196

http://www.apotekeren.dk/produkter/Boernepleje/modermaelkserstatning/Allomin-Ekstra-ModermAelkserstatning.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.