Anonym skriver:
Kan man starte amning op igen efter amme stop? Jeg startet med at amme min guldklump men af forskellige grunde valgte jeg at stoppe efter en uge, jeg fik piller til at stoppe det... Der er nu gået 6 uger uden amning og guldklumpen har været glad for sin flaske lige indtil for lidt over en uge siden nu afviser hun den, skriger mm. Har prøvet at tilbyde af kop men hun spytter det bare ud...
Hun vejer ca. 5.7 kg og spiser kun 700 ml i døgnet...
Hun skiftevis skriger og sutter, vender og drejer hovedet, sparker med bene og basker med armene, når hun kommer op og bøvse falder hun i søvn?..
Hun er konstant sulten men vil ikke spise, vi giver både blå allomin og syrnet allomin... Hun har meget lufti maven men ikke hård aff. Hun får også mylicon dråber før hvert måltid!
Hun er ca. 7 uger
Håber i kan hjælpe er ved at tabe forstanden...
Min ellers sp madglade baby vil ikke spise...
Min veninde kunne lægge sin søn til igen flere mdr efter ammestop og fik gang i det igen ved stædigt at blive ved, selv om det tog noget tid. Hun nåede dog aldrig op på at kunne fuldamme, men kunne supplere op fint
Jeg tror måske at en brystpumpe ville kunne hjælpe dig til at få gang i det igen, selv om det nok også kunne gøres med alm. amning alene
Du skal så nok lægge ham til når han ikke er alt for sulten, men stadig lidt sulten.
Du skal bare lige checke med lægen at det er ok at du lægger hende til selv om du har spist de der piller.
Men jeg tror at det kan lykkes, for selv kvinder der aldrig har født kan få gang i mælk ved at bruge en brystpumpe flittigt og være i nærheden af et lille barn de passer har jeg læst. Så du burde da i lige så høj grad kunne.
Ang. hans "opførsel" lige pt så tror jeg det er noget som alle børn går igennem. Min datter har også haft sådanne perioder og det er til at blive vild over. Det hjælper dog at vide at det går over igen.
Jeg tror dog ikke at det her vil gøre nogen forskel om du ammer eller giver flaske.
Anmeld