Kan man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Her var det 19-ugers......... Jeg kunne have druknet mig selv

Sådan har jeg det lige pt. Føler mig som en elendig mor

Men er det så overhovedet værd at prøve at skifte mad mærke, evt. Sutter mm.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

8-ugers springet var det værste - det varede ca 4-7 dage 

Puha det her har stået på i over en uge, men er det så overhovedet værd at prøve at skifte ma mærke mm. Eller er det bare at vente holde vejret g håbe på det går over?

Anmeld

28. marts 2012

Zeus

Anonym skriver:

Sådan har jeg det lige pt. Føler mig som en elendig mor

Men er det så overhovedet værd at prøve at skifte mad mærke, evt. Sutter mm.?

Jeg fik af vide af både Sp og læge, at jeg endelig ikke måtte gå og skifte mellem mærkerne, da maven så bare skulle starte forfra hver gang... Vi endte dog med at bruge både grøn allomin og HIPP, da alt andet gav hård mave, også HIPP alene.

Ellers så nøjes med grøn allomin alene, indtil maven er i orden igen, og start stille op med det andet, indtil du finder balancen

Og afprøv også andre gode råd, så ved du i hvert fald at du har prøvet, og skal ikke gå og tænke på om det KUNNE have hjulpet

Anmeld

28. marts 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Jeg fik af vide af både Sp og læge, at jeg endelig ikke måtte gå og skifte mellem mærkerne, da maven så bare skulle starte forfra hver gang... Vi endte dog med at bruge både grøn allomin og HIPP, da alt andet gav hård mave, også HIPP alene.

Ellers så nøjes med grøn allomin alene, indtil maven er i orden igen, og start stille op med det andet, indtil du finder balancen

Og afprøv også andre gode råd, så ved du i hvert fald at du har prøvet, og skal ikke gå og tænke på om det KUNNE have hjulpet

Altså lige pt. Fejler hendes mave ikke noget hun har aldrig haft problemer med maven, og efter vi er startet på grøn allo har hun fået meget tynd af.

Anmeld

28. marts 2012

Zeus

Anonym skriver:

Altså lige pt. Fejler hendes mave ikke noget hun har aldrig haft problemer med maven, og efter vi er startet på grøn allo har hun fået meget tynd af.

Og hun er ellers sund og rask?

For så hælder jeg nok mest til tigersprings teorien Der kan komme appetit-spring i både den ene og den anden retning.. Så spiser de ingenting, og pludselig bliver den ene flaske slugt efter den anden Så vil de nusses med, og kæles med, og pludselig skal man bare gå langt væk

Anmeld

28. marts 2012

kiwilouise

Anonym skriver:

Kan man starte amning op igen efter amme stop? Jeg startet med at amme min guldklump men af forskellige grunde valgte jeg at stoppe efter en uge, jeg fik piller til at stoppe det... Der er nu gået 6 uger uden amning og guldklumpen har været glad for sin flaske lige indtil for lidt over en uge siden nu afviser hun den, skriger mm. Har prøvet at tilbyde af kop men hun spytter det bare ud...

Hun vejer ca. 5.7 kg og spiser kun 700 ml i døgnet...

Hun skiftevis skriger og sutter, vender og drejer hovedet, sparker med bene og basker med armene, når hun kommer op og bøvse falder hun i søvn?.. 

Hun er konstant sulten men vil ikke spise, vi giver både blå allomin og syrnet allomin... Hun har meget lufti maven men ikke hård aff. Hun får også mylicon dråber før hvert måltid!

Hun er ca. 7 uger

Håber i kan hjælpe er ved at tabe forstanden... Min ellers sp madglade baby vil ikke spise...

jeg mener altså godt at du kan starte op igen.

jeg så i nyhederne for nogen år siden hvor en kvinde havde adopteret en baby. hun havde aldrig selv født og pludselig løb mælken.

man har også lavet forsøg med babyer der græder og når kvinder gik forbi var der nogen af brysterne der begyndte at løbe

Anmeld

28. marts 2012

HA87

Jeg har altså hørt at man sagtens kan starte op igen selvom man har været stoppet. Det står I sådan en amme bog.

Anmeld

29. marts 2012

modesty

Anonym skriver:

Hvor lang tid tog din søns tiger spring?

Det har været meget forskelligt fra spring til spring. Alt fra et par dage til 6 uger. Det er jo små individer vi har med at gøre, så man kan ikke sætte det op efter en skabelon, det vil variere fra gang til gang og baby til baby :-)

Jeg har ikke læst hele tråden så ved ikke om det er blevet sagt før, men jeg synes at du skal tage en snak med din SP.

Anmeld

29. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

Hvor lang tid har din datters perioeder taget?

Tja...det er lidt svært at huske her bagefter, men i alt fald en uge til 14 dage. Et par gange var jeg så desperat at jeg oprettede indlæg herinde om det enda fordi jeg var ved at gå ud af mit gode skind.

Jeg tror ikke som sådan på den der tigersprings-teori, men jeg tror på at de tager sådan nogle ture hvor de har det sådan der

Anmeld

29. marts 2012

Tona

Hvor lang tid har din datters perioeder taget?

Jeg kommer lige til at se på din datters alder og det falder mig ind at beskrivelsen også passer på et barn der får mælk der ikke er mættende. Det er jo en god størrelse hun har. Når du udelukkende ammer, så må du jo gerne skifte over til mme 2 (fx Nan 2 eller hvilket mærke I nu giver hende). Det mætter noget mere. Det gjorde vi med Amanda i den alder, da hun ellers opførte sig lige sådan. Der står udenpå mme 2 at det er til "fra 4 mdr", men der står inden i at det må gives til børn lige fra fødslen hvis de ikke ammes. Det står der i alt fald i Nan 2, men sådan er det med dem alle.

Du kunne jo prøve at skifte over og se om hun i virkeligheden har brug for noget med mere gods i, for det skader i alt fald ikke barnet på nogen måde. Det er typisk for et barn der ikke bliver tilfreds af den mælk det får at det afviser flasken og hyler og vrider sig og virker utilfreds når man vil give det mælken. Det at hun har luft i maven kan så skyldes at hun hyler og spiser afbrudt og dermed får en masse luft med ned i maven i stedet for at sutte. Denne adfærd kan også være typisk for de der spring, men jeg ville nok prøve det her af hvis det var mig, for det er ingen skade til for barnet hvis det ikke hjælper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.