Hvornår kravlede jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2012

Clisolka

Min datter begyndte først at kravle da hun var 10 mrd. Inden da havde hun stået på alle 4 og rokket frem og tilbage et godt stykke tid 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

Clisolka

vitapigen skriver:

Man bliver sgu helt depri over denne debat hvor alle bare kravler omkring 7-8 mdr....  Min pige bliver snart 9 mdr og kravler/møver ikke endnu... Men hun ruller....  Hun er rigtig meget på gulvet og nyder selv at lege, hvilket er dejligt

Det skal skam nok komme når hun er klar til det - min datter begyndte først at kravle og stå op ad ting da hun begyndte i vuggestue. Der var hun 10 mrd. Til gengæld var hun hurtig til at gå selv 

Anmeld

28. marts 2012

Pikku Myy

annec skriver:

Det er da også tidligt. 

Men i alle skrive at de står op på fire og rokker, hvad menes der med det? Altså at de nærmest står i bro, eller? :-)

Nej, det betyder at de står på alle 4, i kravleposition, og vipper frem og tilbage. Lige som for at komme i gang.

Når børn lærer at gå kan de ikke igangsætte bevægelsen hvor man løfter den første fod og sætter den frem, og så den næste. Istedet læner de sig fremad for nærmest at falde ind i det første skridt, og så er de i gang. Jeg går ud fra at det er det samme der gør sig gældende når de skal kravle. De vil fremad, og læner sig i retningen, og på et eller andet tidspunkt får de armene og benene med. giver det mening?

Anmeld

28. marts 2012

foto på lærred

annec skriver:

Det er da også tidligt. 

Men i alle skrive at de står op på fire og rokker, hvad menes der med det? Altså at de nærmest står i bro, eller? :-)

Står op og rokker: Hun var oppe på alle 4 (samme stilling som når de kravler) Men havde ikke fundet ud af at hun skulle flytte hænder og fødder Så hun rokkede frem og tilbage (som var hun til en rock-koncert Det gjorde hun et stykke tid indtil hun end dag flyttede hænderne et par skridt og dermed rykkede sig ud af stedet. Der gik så et par dage før hun gjorde det igen. Derefter så gik det hurtigt. En uger efter første kravle-skridt så var hun her og der og alle vejne

Anmeld

28. marts 2012

Pige2009

annec skriver:

Ja hvornår kravlede jeres? 

Hvad gjorde de lige inden de kunne kravle? 

Og hvordan hjalp i dem til det? 

Laura var en sen kravler, da hun var 9 mdr. Jeg gjorde intet for at hjælpe, da min SP sagde, at det nok skulle komme, og det var bedst ikke at forcere noget, da hun nok skulle kravle, når hun var klar Inden hun kravlede rokkede hun frem og tilbage på alle 4

Anmeld

29. marts 2012

annec

Tak for alle svarene :-)

Anmeld

29. marts 2012

Jonatansmor

annec skriver:

Ja hvornår kravlede jeres? 

Hvad gjorde de lige inden de kunne kravle? 

Og hvordan hjalp i dem til det? 

4½-5 måneder, der omkring.

Her lå han altid på gulvet, i starten på tæpper, men da han begyndte at triulle lå han bare på gulvtæppet. 14 dages tid inden fandt han ud af at han kunne rejse sig på sine knæ og stå og rokke frem og tilbage. Blev noget så vred når katten kunne smyge sig op ad ham og gå - men han stod stille

Anmeld

29. marts 2012

Tulle28

Næsten 12 mdr. Hun har altid været den langsomme i mødregruppen rent motorisk og gik først da hun var 16 mdr., men da hun var 19 mdr. var hun helt på niveau med de andre. Nu er hun 2 år og er den der har det bedst udviklede sprog af dem alle. Sååå ikke være bekymret, børn er forskellige og gør tingene som de er klar til det. Hun lå forresten rigtig meget på maven da hun var lille og vi tumlede meget, men uden den store effekt...

Anmeld

29. marts 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Sofus kravlede allerede da han var 6 måneder, og han kunne gå rundt ved ting fra han var 8 måneder. Til gengæld kunne han først sidde sådan rigtigt fra han var 8 1/2 måned....

Line

Anmeld

29. marts 2012

Københavnermor

Min lille trold kravler ikke endnu, men hun er så også kun 3 1/2 måned..  Så har stemt blankt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.