Hvornår kravlede jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2012

Kvist

annec skriver:

Var i også meget på gulvet? 

Nej vi var ikke meget på gulvet.. Albert brød sig ikke om at ligge på maven..

Og han har altid gylpet meget, med det resultat at hvis jeg lagde ham på maven så havde vi gylp over det hele.. Så det er sjældent han har lagt på maven på gulvet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

Tona

annec skriver:

Ja hvornår kravlede jeres? 

Hvad gjorde de lige inden de kunne kravle? 

Og hvordan hjalp i dem til det? 

Jeg har stemt "senere" for min datter er 14 mdr og kan ikke kravle endnu. Men jeg tror at det er lige på trapperne, for hun er i den sidste måneds tid begyndt at ligge på maven og så kravle sig fremad ved at lave kravlebevægelser med arme og ben. Desuden er hun begyndt at komme op på alle 4 og stå og rokke frem og tilbage. Indtil nu har hun bare trillet rundt over det hele

Jeg har ikke gjort noget specielt for at pace hendes kravleri frem, for jeg tror på at børn udvikler sig i det tempo som passer til dem. Selvfølgelig er det vigtigt at de er nede på gulvet det de vil og at man generelt udvikler motorikken ved at lege fysisk med dem, men man skal ikke gøre noget for at "presse" udviklingen frem. Det fik jeg at vide af en børnelæge på sygehuset, som jeg spurgte fordi vores sp hersede sådan med det kravleri

Anmeld

28. marts 2012

vitapigen

Man bliver sgu helt depri over denne debat hvor alle bare kravler omkring 7-8 mdr....  Min pige bliver snart 9 mdr og kravler/møver ikke endnu... Men hun ruller....  Hun er rigtig meget på gulvet og nyder selv at lege, hvilket er dejligt

Anmeld

28. marts 2012

Sara.

annec skriver:

Nor kravlede da han var 5 mdr (en uge inden han blev 6 mdr.)

Han kunne krybe rundt omkring fra han var 4 mdr, og begyndte at komme op på alle 4 da han blev 5 mdr.

-----------------------------------------------------------------------------

Lærke kravlede da hun var 8 mdr.

Hun kunne krybe fra hun var 5 mdr ca og gjorde det i et godt stykke tid... Kom op på alle 4 da hun var 6 mdr og da hun så var blevet 8 kravlede hun

-----------------------------------------------------------------------------

Jeg har lagt dem på maven når jeg lagde dem fra mig, det var for mig en god huske måde at sørge for at de kom til at ligge på maven. Især med Lærke, for det gad hun bare ikke. Når hun så blev sur blev hun vendt (dog ville hun helst løftes hele tiden). Nor lå meget på maven også i barnevognen når vi gik tur. (han gad da ikke ligge på ryggen.)

Anmeld

28. marts 2012

Sara.

vitapigen skriver:

Man bliver sgu helt depri over denne debat hvor alle bare kravler omkring 7-8 mdr....  Min pige bliver snart 9 mdr og kravler/møver ikke endnu... Men hun ruller....  Hun er rigtig meget på gulvet og nyder selv at lege, hvilket er dejligt

Sådan er det jo bare forskelligt med alle børn. Nogle er hurtigere til noget end andre, og så er det ofte omvendt med andre ting..

Min Nor var 5 mdr da han begyndte at kravle, og har altid været god motorisk.... MEN han begyndte sent at snakke og fik først hans første tand da han blev 1 år.

Anmeld

28. marts 2012

annec

Pernille08 skriver:

Det hedder bare et skum puslespil eller gulv puslespil . Det er sådan nogen bløde kæmpe brikker man sætter sammen .

Kan fåes i babysam Toys r us til 140-150 kr br har dem os . I br og Toys er det play2learn der laver dem
Kan desværre ikk linke til dem for er på fra mobil . Men søg på brs hjemme side så kommer det op

Nåårh det, det har vi

Vil jeg da prøve når han vågner

Anmeld

28. marts 2012

annec

Kvist skriver:

Nej vi var ikke meget på gulvet.. Albert brød sig ikke om at ligge på maven..

Og han har altid gylpet meget, med det resultat at hvis jeg lagde ham på maven så havde vi gylp over det hele.. Så det er sjældent han har lagt på maven på gulvet..

Nå okay. Så var det da vildtr nok at han kravlede alligevel

Anmeld

28. marts 2012

annec

Amandas-mor skriver:

Jeg har stemt "senere" for min datter er 14 mdr og kan ikke kravle endnu. Men jeg tror at det er lige på trapperne, for hun er i den sidste måneds tid begyndt at ligge på maven og så kravle sig fremad ved at lave kravlebevægelser med arme og ben. Desuden er hun begyndt at komme op på alle 4 og stå og rokke frem og tilbage. Indtil nu har hun bare trillet rundt over det hele

Jeg har ikke gjort noget specielt for at pace hendes kravleri frem, for jeg tror på at børn udvikler sig i det tempo som passer til dem. Selvfølgelig er det vigtigt at de er nede på gulvet det de vil og at man generelt udvikler motorikken ved at lege fysisk med dem, men man skal ikke gøre noget for at "presse" udviklingen frem. Det fik jeg at vide af en børnelæge på sygehuset, som jeg spurgte fordi vores sp hersede sådan med det kravleri

Nej nemlig

Men Sebastian ruller også helt vild.

Anmeld

28. marts 2012

MelikkazMoar

annec skriver:

MElikka trak sig rundt på gulvet ved hjælp af armene.. fra hun var ca. 8 mdr. til nu.. hun er lige begyndt at kravle og hun er 10 mdr nu..,

Anmeld

28. marts 2012

Kvist

annec skriver:

Nå okay. Så var det da vildtr nok at han kravlede alligevel

Det tog en uges mavetræning og så kravlede han.. Men han har også altid været hurtig, kunne sidde da han var 5 mdr og tog de første skridt som 9 mdr..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.