Hvornår kravlede jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2012

Pikku Myy

Min søn havde i lang tid trukket sig rundt, fladt på maven. Da han var 7 mdr begyndte han at rejse sig op af ting, og så snakkede jeg med min mor om at jeg gerne ville at han skulle begynde at kravle inden han fandt ud af at gå. Hun kiggede bare på mig og sagde "Selvfølgelig kan han da kravle. Har du overhovedet vist ham hvordan man gør?" Og så lagde jeg mig på alle 4 foran min søn, og kravlede dramatisk afsted foran ham, hvorefter han trak sig op på alle 4 og kravlede ved siden af mig

Så jeg gjorde jo egentlig noget aktivt for at få ham i gang, men kun ved at vise ham hvad mulighederne var...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

annec

Pikku Myy skriver:

Min søn havde i lang tid trukket sig rundt, fladt på maven. Da han var 7 mdr begyndte han at rejse sig op af ting, og så snakkede jeg med min mor om at jeg gerne ville at han skulle begynde at kravle inden han fandt ud af at gå. Hun kiggede bare på mig og sagde "Selvfølgelig kan han da kravle. Har du overhovedet vist ham hvordan man gør?" Og så lagde jeg mig på alle 4 foran min søn, og kravlede dramatisk afsted foran ham, hvorefter han trak sig op på alle 4 og kravlede ved siden af mig

Så jeg gjorde jo egentlig noget aktivt for at få ham i gang, men kun ved at vise ham hvad mulighederne var...

Ej hvor sjov, vil jeg da helt klart prøve når han vågner

Anmeld

28. marts 2012

Nattøs

Pikku Myy skriver:

hehe det skal jeg da lige huske 

når vi når så langt

Anmeld

28. marts 2012

foto på lærred

annec skriver:

Ja hvornår kravlede jeres? 

Hvad gjorde de lige inden de kunne kravle? 

Og hvordan hjalp i dem til det? 

Hej,

Min første var næsten på dagen 9 måneder.

Nr to er lige begyndt at kravle. Der var hun lige fyldt 7 måneder.

Ved ikke om det har noget af sige, men den første var ikke vild med at ligge på maven så det gjorde jeg meget ud af ved nr to, så hun har altid elsket at ligge på maven. Hun stod oppe og rokkede den sidset måned inden hun begyndte at kravle og hun startede med at kravle baglæns og skubbe sig lidt forlæns (uden at stå på alle 4)

Jeg gjorde igenting for at hun skulle kravle, men hun har en store søster som hun elsker, så tænker lidt, at hun bare ville afsted fordi hun skulle hen og se hvad søster laver.

Nu er hun 8 måneder og følger efter sin søster som en hund hvor den store er, kan man være ret sikker på at lillesøster også er.

Pt er hendes seneste "ting" at rejse sig op af alt ting. Hendes motirik er fin nok til at komme op, men problemet er, at når hun først står helt op, så kan hun ikke altid komme ned igen selv, så det giver et par knubs. Det er nyt for os, for storesøster begyndte først selv at rejse sig op af ting og sager kort tid før hun begyndte at gå, og der er jo trods alt et godt stykke tid til den lille kan det endnu, så vi prøver at hjælpe hende så godt så muligt når hun prøver at bestige verden

Camilla

www.foto-paa-laerre.dk

collager til lærred, ugle wallstickers, dåbs -og fødselsdags indbydelser

Anmeld

28. marts 2012

132319

Min søn var 14 måneder. Han hadede at ligge på maven da han var helt lille og begyndte at krybe da han var 10 mdr.

Min datter var 8 måneder da hun kravlede, hun havde krøbet på maven i en måneds tid inden

Anmeld

28. marts 2012

132319

Min søn var 14 måneder. Han hadede at ligge på maven da han var helt lille og begyndte at krybe da han var 10 mdr.

Min datter var 8 måneder da hun kravlede, hun havde krøbet på maven i en måneds tid inden

Anmeld

28. marts 2012

Fenja09

Min datter er 7 måneder og hun kravler ikke endnu, vi har dog fået lært af hendes ergoterapeut, hvordan vi kan hjælpe hende i gang. Det er bare at stille hende i kravleposition med benene. Så det øver vi hver dag, men bare ikke særlig længe ad gangen. Det kommer når det kommer

/Fenja

Anmeld

28. marts 2012

annec

foto på lærred skriver:

Hej,

Min første var næsten på dagen 9 måneder.

Nr to er lige begyndt at kravle. Der var hun lige fyldt 7 måneder.

Ved ikke om det har noget af sige, men den første var ikke vild med at ligge på maven så det gjorde jeg meget ud af ved nr to, så hun har altid elsket at ligge på maven. Hun stod oppe og rokkede den sidset måned inden hun begyndte at kravle og hun startede med at kravle baglæns og skubbe sig lidt forlæns (uden at stå på alle 4)

Jeg gjorde igenting for at hun skulle kravle, men hun har en store søster som hun elsker, så tænker lidt, at hun bare ville afsted fordi hun skulle hen og se hvad søster laver.

Nu er hun 8 måneder og følger efter sin søster som en hund hvor den store er, kan man være ret sikker på at lillesøster også er.

Pt er hendes seneste "ting" at rejse sig op af alt ting. Hendes motirik er fin nok til at komme op, men problemet er, at når hun først står helt op, så kan hun ikke altid komme ned igen selv, så det giver et par knubs. Det er nyt for os, for storesøster begyndte først selv at rejse sig op af ting og sager kort tid før hun begyndte at gå, og der er jo trods alt et godt stykke tid til den lille kan det endnu, så vi prøver at hjælpe hende så godt så muligt når hun prøver at bestige verden

Camilla

www.foto-paa-laerre.dk

collager til lærred, ugle wallstickers, dåbs -og fødselsdags indbydelser

Det er da også tidligt. 

Men i alle skrive at de står op på fire og rokker, hvad menes der med det? Altså at de nærmest står i bro, eller? :-)

Anmeld

28. marts 2012

Sommersko

annec skriver:

Og lå de meget på gulvet og legede?

ja det gjorde de. Hvis de ikke sad og spiste, så er var de på gulvet

Anmeld

28. marts 2012

Sommersko

annec skriver:

Og lå de meget på gulvet og legede?

ja det gjorde de. Hvis de ikke sad og spiste, så er var de på gulvet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.