Århuspigen skriver:
Fordi vi er simpelthen nogle der gerne vil have børn i en ung alder. og det at være ung mor tiltaler os frem for at være ældre og først der sætte børn til verden. Du siger at man ikke skal få børn hvis man ikke selv kan forsøge dem. Jeg siger at man ikke skal få børn hvis du ikke både kan have uddannelse og barn. For helt ærligt, hvor stor sandsynlighed er der for at en 18 år har et fast arbejde? så du dømmer simpelthen folk udfra alder og budget, at folk uden arbejde ikke kan få børn fordi de simpelthen ikke har råd til det.
Guess what: DERFOR får man netop hjælp! og kvinder der får børn går jo ikke direkte efter at leve af kommunens penge, de får jo en uddannelse på et tidspunkt.
Så hvad er dit pis i kog under? undskyld jeg brokker mig, men bare fordi du synes det er træls at være igang med uddannelse og have barn, betyder det ikke vi alle har det sådan.
nu klarer jeg jo sådan set os både uddannelse OG barn, men jeg synes det er hårdt ja.. jeg synes det er pisse hårdt.. men jeg har os bare nogle forventninger til mig selv der gør at en karakter under 7 ikke er acceptabel, derudover har jeg forventninger om at mit hjem altid er rent og ryddet op, for jeg bryder mig ikke om hverken støv eller rod..
og ja, jeg synes det er DRØN forkert at få barn inden man er 18, for man er udemærket godt klar over at den eneste indtægtskilde man kan få er kontanthjælp..
Nu kan det jo være at jeg ikke havde et valg angående om jeg skulle beholde min dreng eller ej, det kan du jo sådan set ikke sige noget om..
Men når man som 16 årig vælger at få et barn så har man et valg, og når man træffer valget om en planlagt graviditet så ung, så burde man gøre det fordi man har de rigtige grunde ikke mindst, men man er godt nok også nødt til at have noget at forsørge det her barn med.. om 10 år så er der bare muligvis slet ikke noget der hedder kontanthjælp mere, for det har vi simpelthen ikke råd til som land.. '
jeg skriver ikke nogen steder at folk uden arbejde ikke kan få børn, jeg skriver at jeg ikke forstår at unge UNDER 18 vælger at PLANLÆGGE et barn..
Anmeld