Okay, nu er der simpelthen en der må forklare mig noget..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2012

Århuspigen

An&Jo skriver:

Jeg synes hele tiden man ser unge under 18 der rigtig gerne vil være gravide, hvilket for mig er helt fint så længe man SELV kan forsørge sit barn, altså at man ikke har brug for nogen form for hjælp, men selv kan tjene sine penge ved at arbejde..

MEN der hvor den går galt for mig det er altså når der bliver pointeret at man jo bare kan blive gravid, for kommunen hjælper jo.. Det synes jeg sker gang på gang..

Jeg forstår simpelthen ikke den mentalitet, det er da en ære, og ikke mindst en pligt selv at kunne forsørge sine børn, eller er det bare mig??
Dem der siger sådan, har de nogensinde tænkt over hvordan vores velfærdssamfunds fremtid ser ud?? Eller er de bare helt ligeglade??

Vi har faktisk lige skrevet under på en finanspagt i EU der siger at vi ikke må have nogen offentlig gæld i landet som sådan, for så bliver vi som land pålagt bøder.. denne pagt er faktisk med til at gøre at der skal skæres i velfærdsydelserne, hvilket jeg synes er fint, så længe det ikke rammer de forkerte, men det gør det altså hvis flere og flere bare får børn og regner med at staten vil forsørge dem..
En eller anden dag, så er vores sikkerhedsnet altså væk, og NEJ så hjælper kommunen pludselig ikke mere..

Så forklar mig venligst hvorfor man får børn inden man selv kan forsørge dem, for jeg forstår det ikke??

Dette skal ikke ses som om jeg hakker på dem der har fået børn og fået hjælp af kommunen, jeg undrer mig bare over at unge idag har så travlt??

Jeg er selv ung mor, og helt ærligt, havde jeg valget idag, så nej, så havde min dreng nok ikke været her, så havde jeg fået min uddannelse først, og fået børn efter.. Nu sidder jeg istedet og kæmper for at klare både barn OG uddannelse, og det er sq ikke "piece of cake"

Fordi vi er simpelthen nogle der gerne vil have børn i en ung alder. og det at være ung mor tiltaler os frem for at være ældre og først der sætte børn til verden. Du siger at man ikke skal få børn hvis man ikke selv kan forsøge dem. Jeg siger at man ikke skal få børn hvis du ikke både kan have uddannelse og barn. For helt ærligt, hvor stor sandsynlighed er der for at en 18 år har et fast arbejde? så du dømmer simpelthen folk udfra alder og budget, at folk uden arbejde ikke kan få børn fordi de simpelthen ikke har råd til det.

Guess what: DERFOR får man netop hjælp! og kvinder der får børn går jo ikke direkte efter at leve af kommunens penge, de får jo en uddannelse på et tidspunkt.

Så hvad er dit pis i kog under? undskyld jeg brokker mig, men bare fordi du synes det er træls at være igang med uddannelse og have barn, betyder det ikke vi alle har det sådan. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2012

An&Jo

Århuspigen skriver:

Fordi vi er simpelthen nogle der gerne vil have børn i en ung alder. og det at være ung mor tiltaler os frem for at være ældre og først der sætte børn til verden. Du siger at man ikke skal få børn hvis man ikke selv kan forsøge dem. Jeg siger at man ikke skal få børn hvis du ikke både kan have uddannelse og barn. For helt ærligt, hvor stor sandsynlighed er der for at en 18 år har et fast arbejde? så du dømmer simpelthen folk udfra alder og budget, at folk uden arbejde ikke kan få børn fordi de simpelthen ikke har råd til det.

Guess what: DERFOR får man netop hjælp! og kvinder der får børn går jo ikke direkte efter at leve af kommunens penge, de får jo en uddannelse på et tidspunkt.

Så hvad er dit pis i kog under? undskyld jeg brokker mig, men bare fordi du synes det er træls at være igang med uddannelse og have barn, betyder det ikke vi alle har det sådan. 

nu klarer jeg jo sådan set os både uddannelse OG barn, men jeg synes det er hårdt ja.. jeg synes det er pisse hårdt.. men jeg har os bare nogle forventninger til mig selv der gør at en karakter under 7 ikke er acceptabel, derudover har jeg forventninger om at mit hjem altid er rent og ryddet op, for jeg bryder mig ikke om hverken støv eller rod..

og ja, jeg synes det er DRØN forkert at få barn inden man er 18, for man er udemærket godt klar over at den eneste indtægtskilde man kan få er kontanthjælp..
Nu kan det jo være at jeg ikke havde et valg angående om jeg skulle beholde min dreng eller ej, det kan du jo sådan set ikke sige noget om..

Men når man som 16 årig vælger at få et barn så har man et valg, og når man træffer valget om en planlagt graviditet så ung, så burde man gøre det fordi man har de rigtige grunde ikke mindst, men man er godt nok også nødt til at have noget at forsørge det her barn med.. om 10 år så er der bare muligvis slet ikke noget der hedder kontanthjælp mere, for det har vi simpelthen ikke råd til som land.. '

jeg skriver ikke nogen steder at folk uden arbejde ikke kan få børn, jeg skriver at jeg ikke forstår at unge UNDER 18 vælger at PLANLÆGGE et barn..

Anmeld

27. marts 2012

komodo

mor:) skriver:

nu fik jeg ikke skrevet: jeg synes ikke man skal have børn når man er under 18 uanset økonomi

Anmeld

27. marts 2012

Peanut

Jeg forstår dig godt.

Ønskede selv et barn for 4-5 år siden, men vi valgte at lade være med at begynde pb til jeg var færdiguddannet. Er 24 år idag.

Jeg ville ikke have det godt med, ikke at kunne forsørge mit eget barn.

Anmeld

27. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
An&Jo skriver:

jeg er helt enig med dig.. jeg var selv 20 år, og jeg ville slet ikke kunne have taget det ansvar før, og som jeg skrev, så ville jeg nok også vælge anderledes idag, for nu ved jeg hvor hårdt det er..

Men nej jeg forstår bare ikke man vælger det så tidligt, og slet ikke planlægger det så tidligt...

Nej jeg forstår det heller ikke. Det er lige før det burde forbydes, hvis jeg altså ikke gik ind for den frie vilje

Anmeld

27. marts 2012

Rosengreen

An&Jo skriver:

Jeg synes hele tiden man ser unge under 18 der rigtig gerne vil være gravide, hvilket for mig er helt fint så længe man SELV kan forsørge sit barn, altså at man ikke har brug for nogen form for hjælp, men selv kan tjene sine penge ved at arbejde..

MEN der hvor den går galt for mig det er altså når der bliver pointeret at man jo bare kan blive gravid, for kommunen hjælper jo.. Det synes jeg sker gang på gang..

Jeg forstår simpelthen ikke den mentalitet, det er da en ære, og ikke mindst en pligt selv at kunne forsørge sine børn, eller er det bare mig??
Dem der siger sådan, har de nogensinde tænkt over hvordan vores velfærdssamfunds fremtid ser ud?? Eller er de bare helt ligeglade??

Vi har faktisk lige skrevet under på en finanspagt i EU der siger at vi ikke må have nogen offentlig gæld i landet som sådan, for så bliver vi som land pålagt bøder.. denne pagt er faktisk med til at gøre at der skal skæres i velfærdsydelserne, hvilket jeg synes er fint, så længe det ikke rammer de forkerte, men det gør det altså hvis flere og flere bare får børn og regner med at staten vil forsørge dem..
En eller anden dag, så er vores sikkerhedsnet altså væk, og NEJ så hjælper kommunen pludselig ikke mere..

Så forklar mig venligst hvorfor man får børn inden man selv kan forsørge dem, for jeg forstår det ikke??

Dette skal ikke ses som om jeg hakker på dem der har fået børn og fået hjælp af kommunen, jeg undrer mig bare over at unge idag har så travlt??

Jeg er selv ung mor, og helt ærligt, havde jeg valget idag, så nej, så havde min dreng nok ikke været her, så havde jeg fået min uddannelse først, og fået børn efter.. Nu sidder jeg istedet og kæmper for at klare både barn OG uddannelse, og det er sq ikke "piece of cake"

SÅ godt skrevet!  

Har selv tænkt det samme mange gange, det er som om der er gået "mode" i at være ung mor (som i meget ung!)

Kan godt forstå at man ikke vil vente til man er 30. Men at man lige venter et par år til mn kan forsørge sig selv (vi snakker ikke 10 år, nærmere 4-5 år) hvad gør det i sidste ende?  

Anmeld

27. marts 2012

Pigent

Jeg er 17 (bliver 18 i år). Jeg er en af dem der gerne vil have børn i en ung alder, men ikke før min kæreste og jeg har eget sted at bo, vi har vores uddannelser og vores økonomi er iorden osv. Jeg regner først med at vi skal have børn i starten af 20'erne

Jeg ønsker ikke sat et barn i verden før jeg har styr på mit eget liv, altså de ting jeg nævte oven over. Skulle jeg blive uplanlagt gravid ville jeg få barnet, men min kæreste og jeg gør alt hvad vi kan for at beskytte os så der skulle helst ikke ske et uheld 

Der kan ske et uheld for alle ja, men var til tøseaften/fest i weekenden hvor der var en pige der sagde hun aldrig havde brugt kondom når hun havde sex, men hun var godt nok på p-piller, men alligevel. Unge mennesker skal blive bedre til at beskytte sig. Jeg synes det fortidligt når 16-17 årige piger planlægger at få børn.

Anmeld

27. marts 2012

Røverdatter

Jeg blev gravid som 21 årig, fødte som 22 årig. Synes at jeg virker til at have godt styr på det hele, selvom jeg er ung og på barselskontanthjælp. Jeg har været på arbejdsmarket i 6 år før jeg blev gravid, så synes også det er okay at jeg får barselskontanthjælp

Men jeg kan sagtens sætte mig ind i dine tanker - synes faktisk også det er blevet lidt en 'mode' at blive ung mor, under 18 år.

Kender en ung mor som er 18, hun blev 18 da hun var gravid og har derfor aldrig rigtig været i byen. Og ikke fordi at det er et MUST, men jeg er da personligt meget glad for at jeg har levet det 'vilde liv' før jeg blev gravid På mange andre punkter kan det også mærkes at hun er ung....

Men vil også sige, at der er STOR forskel på de forskellige 18'åriges hjerner og adfærd.. Nogle kan måske være mere klar på at få børn end andre. Hvis du forstår

Men jeg giver dig alt i alt, total ret!

Anmeld

27. marts 2012

Clisolka

An&Jo skriver:

Jeg er helt enig 

Anmeld

27. marts 2012

An&Jo

Peanut skriver:

Jeg forstår dig godt.

Ønskede selv et barn for 4-5 år siden, men vi valgte at lade være med at begynde pb til jeg var færdiguddannet. Er 24 år idag.

Jeg ville ikke have det godt med, ikke at kunne forsørge mit eget barn.

nej præcis, jeg var på KH i 2 mdr fordi jeg skulle skifte uddannelse og dermed ikke kunne fortsætte min barsel på su, og jeg havde det mildest talt elendigt, og der var INGEN der vidste det dengang, kunne ikke få mig selv til at sige det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.