Jeg synes hele tiden man ser unge under 18 der rigtig gerne vil være gravide, hvilket for mig er helt fint så længe man SELV kan forsørge sit barn, altså at man ikke har brug for nogen form for hjælp, men selv kan tjene sine penge ved at arbejde..
MEN der hvor den går galt for mig det er altså når der bliver pointeret at man jo bare kan blive gravid, for kommunen hjælper jo.. Det synes jeg sker gang på gang..
Jeg forstår simpelthen ikke den mentalitet, det er da en ære, og ikke mindst en pligt selv at kunne forsørge sine børn, eller er det bare mig??
Dem der siger sådan, har de nogensinde tænkt over hvordan vores velfærdssamfunds fremtid ser ud?? Eller er de bare helt ligeglade??
Vi har faktisk lige skrevet under på en finanspagt i EU der siger at vi ikke må have nogen offentlig gæld i landet som sådan, for så bliver vi som land pålagt bøder.. denne pagt er faktisk med til at gøre at der skal skæres i velfærdsydelserne, hvilket jeg synes er fint, så længe det ikke rammer de forkerte, men det gør det altså hvis flere og flere bare får børn og regner med at staten vil forsørge dem..
En eller anden dag, så er vores sikkerhedsnet altså væk, og NEJ så hjælper kommunen pludselig ikke mere..
Så forklar mig venligst hvorfor man får børn inden man selv kan forsørge dem, for jeg forstår det ikke??
Dette skal ikke ses som om jeg hakker på dem der har fået børn og fået hjælp af kommunen, jeg undrer mig bare over at unge idag har så travlt??
Jeg er selv ung mor, og helt ærligt, havde jeg valget idag, så nej, så havde min dreng nok ikke været her, så havde jeg fået min uddannelse først, og fået børn efter.. Nu sidder jeg istedet og kæmper for at klare både barn OG uddannelse, og det er sq ikke "piece of cake"
Anmeld