Vugge afhængig baby... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2012

Skouboe

modesty skriver:

Det er lige præcis sådan vi har gjort herhjemme når bebs ikke har villet sove. Jeg ville aldrig lade min dreng græde, men jeg ved godt hvordan det lyder når han brokker sig. Så får han lige lov til at brokke sig i et minuts tid inden jeg går hen til ham. Cirka halvdelen af tiden finder han roen selv, de andre gange går jeg hen og nusser ham på panden og siger schyy. Hvis han bliver rigtig sur, tager jeg ham op og holder ham indtil han er faldet til ro igen, hvorefter jeg lægger ham ned igen.

Herhjemme er det vigtigt at min dreng ikke kan se mig når han skal finde roen. Så jeg sidder bag hans seng, hvor jeg med det samme kan reagere hvis han begynder at blive opkørt.

Det er lidt ligesom en dans, synes jeg. Frem og tilbage. Man lærer at tyde de forskellige reaktioner. Nu kan jeg simpelthen regne ud hvordan han vil reagere før han gør det. Ved at tyde hans lyde og bevægelser.

Er det en teknik i en bog??? Det er lidt sjovt hvis det er. Det er en metode vi selv har fundet frem til, og som virker.

Det er ikke en decideret teknik fra en bog, men den lægger op til at gøre det på den måde og det at I selv har fundet samme metode siger jo noget om at tingene langt hen ad vejen er logisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Skouboe

Mom In The Making skriver:

Jeg har forsøgt den her metode i 8 dage.. og hver aften endte det med at hun SKREG sig selv i søvn OGSÅ selv om vi tog hende op og sad med hende og trøstede. Jeg kunne kun vælge mellem at hun skreg sig selv i søvn eller at hun fik mit bryst. (Hun vil ikke tage sut. xD)

Ud fra din mening  og holdning.. skulle jeg så være mere stædig end de 8 dage? jeg synes fandme det er hårdt, når man nu gør alt for at gøre det det på den "rigtige" måde og hun alligevel græder sig selv i søvn:/

Har du fået tjekket hendes ører?

Anmeld

19. marts 2012

Maja_4000

nettemor skriver:

Hvad med at langsomt vugge mindre og mindre. Det virker. Og det skriger ikke vildt meget af det. Stop med at vugge lidt 1 min før du ellers ville. og gør det konsekvent.

Sådan gjorde vi også her (:

Anmeld

19. marts 2012

Pige2009

ClaudiaR skriver:

Hej kære Mødre.

Min prins Rafael 4 1/2 mdr sover i sin barnevogn formiddag, eftermiddag og en sen lur også på eftermiddagen. Problemet er bare at jeg er nødt at vugge ham i søvn hvilket også er fint nok men hvis jeg ikk holder vagt ved barnevognen udenfor og han vågner uden jeg er der til at vugge ham sover han max kun en time. Jeg skal være der ved den mindste bevægelse han laver for så at vugge ham gang på gang i søvn igen. Jeg må have vænnet ham til denne dårlige vane og vil derfor lade vær med at vugge ham så snart han vågner men så falder han bare ikk i søvn af sig selv igen. Det medfører så en træt og pirrelig baby. Har i nogle gode råd til hvordan jeg kan få ham til at sove længere i barnevognen udenfor uden at jeg skal vugge ham i søvn??

Hilsen En meget træt mor ...

Kold tyrker - tag et par hårde dage, for det bliver det og så lad ham sove uden du vugger ham. Gå istedet ud til ham og giv sutten og sig noget i retning af godnat lille skat og sov godt. Det kan godt være, der skal mange gange til, men så finder han også ud af, at han skal sove uden at blive vugget i søvn

Anmeld

19. marts 2012

MomInTheMaking

Skouboe skriver:

Har du fået tjekket hendes ører?

Jeps. Eller.. vi var til 5 mdr.'s undersøgelse her i starten af måneden og der kiggede lægen jo på dem og fandt intet galt. :/

det er jo som udgangs punkt ikke et problem nu, mens hun er så lille, men til August når hun skal i DP bliver det jo lidt et hyr for den stakkels DP'er hvis hun ikke har lært det endnu. Jeg ved godt der er længe til og at meget kan ske, men kan ikke lade være med at være lidt bekymret for det. xD Ville jo egentlig også helst af med "vanen" tidligst muligt, men jeg kan bare ikke lade hende skrige og skrige, jeg var helt ødelagt på 8 dagen og magtede ikke mere.:/

Anmeld

19. marts 2012

Skouboe

Mom In The Making skriver:

Jeps. Eller.. vi var til 5 mdr.'s undersøgelse her i starten af måneden og der kiggede lægen jo på dem og fandt intet galt. :/

det er jo som udgangs punkt ikke et problem nu, mens hun er så lille, men til August når hun skal i DP bliver det jo lidt et hyr for den stakkels DP'er hvis hun ikke har lært det endnu. Jeg ved godt der er længe til og at meget kan ske, men kan ikke lade være med at være lidt bekymret for det. xD Ville jo egentlig også helst af med "vanen" tidligst muligt, men jeg kan bare ikke lade hende skrige og skrige, jeg var helt ødelagt på 8 dagen og magtede ikke mere.:/

Det er aldrig meningen at de skal skrige og skrige.

Jeg ville få ørerne målt hos en ørelæge (lægen er ikke særligt god til det) og dermed få udelukket ørerne som årsag (du behøver ikke en henvisning og det tager 5 minutter), og derefter ville jeg finde noget andet at give hende for tryghed når hun nu ikke vil have sutten, fx en stofble.

Anmeld

19. marts 2012

MomInTheMaking

Skouboe skriver:

Det er aldrig meningen at de skal skrige og skrige.

Jeg ville få ørerne målt hos en ørelæge (lægen er ikke særligt god til det) og dermed få udelukket ørerne som årsag (du behøver ikke en henvisning og det tager 5 minutter), og derefter ville jeg finde noget andet at give hende for tryghed når hun nu ikke vil have sutten, fx en stofble.

Altså.. hun holder jo op.. men først når hun er så træt at hun ikke kan holde sig vågen mere.

Men ja, det er nok meget smart lige at få tjekket de små øre.:/

Jeg har allerede inført en "Henning" (en bamse) som hun kun får når hun skal sove og den har gjort at hun sover MEGET hurtigere, men dog stadig liiiige skal have brystet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.