Read the baby, not the books.
du har ikke givet Rafael nogen dårlig vane!
min søn er lige knap 10 måneder, han er blevet vugget i søvn siden han blev født, hvilket jeg har gjort fordi det er det han har grædt MINDST af!
Nu putter jeg ham og vugger ham i søvn i slyngevuggen eller i barnevogn, han sover 2 timer uden problemer, men han var ligesom din lille Rafael da han var 5 mdr! det faktisk først her den sidste månedstid han har kunne sove lidt længere af gangen uden at blive vugget, men det kommer stille og roligt, tro mig, du finder ikke nogen på 16 år der ikke kan falde i søvn selv og som sover fint uden at blive vugget.
Jeg synes du skal tage det i hans tempo, måske du skulle overveje en slyngevugge? den kan man lige puffe til når den lille bliver urolig og så sover den lille videre, trygt og uden gråd.
Synes ikke du skal "Tage Kampen op" og lade ham skrige sig selv i søvn, det synes jeg ikke er rimeligt over for barnet, men jeg er generalt imod at man tvinger barnet ned i nogen rammer som passer de voksne bedre, end at lade barnet selv bestemme tempoet. Jeg går så også ind for det her udtryk: "Read the baby, Not the books" Så hvis barnet græder er det fordi der er en grund til det og at man skal reagere på det, har han brug for at blive vugget i søvn igen, hvorfor så ikke gøre det? Måske bare finde en ordning der passer hjemme hos jer (hos os virker slyngevuggen)
men synes ikke du skal have dårlig samvittighed, det er de FÆRRESTE babyer der bare kan ligge sig ned og sove uden hjælp fra forældrene og hvis de endelig kan det, er det fordi de har lært at mor og far ikke kommer når de grædder i sengen og det synes jeg er svigt (ja nu er jeg meget direkte)
her er et billede af bebs i en slyngevugge
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld