Vugge afhængig baby... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.161 visninger
36 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

ClaudiaR

Hej kære Mødre.

Min prins Rafael 4 1/2 mdr sover i sin barnevogn formiddag, eftermiddag og en sen lur også på eftermiddagen. Problemet er bare at jeg er nødt at vugge ham i søvn hvilket også er fint nok men hvis jeg ikk holder vagt ved barnevognen udenfor og han vågner uden jeg er der til at vugge ham sover han max kun en time. Jeg skal være der ved den mindste bevægelse han laver for så at vugge ham gang på gang i søvn igen. Jeg må have vænnet ham til denne dårlige vane og vil derfor lade vær med at vugge ham så snart han vågner men så falder han bare ikk i søvn af sig selv igen. Det medfører så en træt og pirrelig baby. Har i nogle gode råd til hvordan jeg kan få ham til at sove længere i barnevognen udenfor uden at jeg skal vugge ham i søvn??

Hilsen En meget træt mor ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Princesspigen

jeg er endnu ikke mor og ved ikke ret meget..

men har du overvejet at have ham inde i en rigtig vugge ? ? kunne være det var lidt nemmere sådan.. ved det ikke..

var bare lige min tanke

Anmeld

19. marts 2012

sarahb

tror bare du skal tage kampen op og slet ikke vugge. ¨Så må i have nogle dage hvor han er træt og ikke sover så meget, indtil han forstår at vuggetiden er slut.

Anmeld

19. marts 2012

Madam Blå

ClaudiaR skriver:

Hej kære Mødre.

Min prins Rafael 4 1/2 mdr sover i sin barnevogn formiddag, eftermiddag og en sen lur også på eftermiddagen. Problemet er bare at jeg er nødt at vugge ham i søvn hvilket også er fint nok men hvis jeg ikk holder vagt ved barnevognen udenfor og han vågner uden jeg er der til at vugge ham sover han max kun en time. Jeg skal være der ved den mindste bevægelse han laver for så at vugge ham gang på gang i søvn igen. Jeg må have vænnet ham til denne dårlige vane og vil derfor lade vær med at vugge ham så snart han vågner men så falder han bare ikk i søvn af sig selv igen. Det medfører så en træt og pirrelig baby. Har i nogle gode råd til hvordan jeg kan få ham til at sove længere i barnevognen udenfor uden at jeg skal vugge ham i søvn??

Hvis bare jeg vidste det! Har selv en datter på samme alder som kun sover om dagen, hvis hun bliver trillet med, eller vugget hvert kvarter.. Hun vågner heeeele tiden, og hvis jeg skal have hende til at sove videre, så koster der minimum et kvarters vuggen.

Har du prøvet at have ham inde? En slyngevugge kunne måske hjælpe?

Sover han godt i sin tremmeseng/vugge? Måske han også kunne sove der om dagen?

Anmeld

19. marts 2012

My Babygirl

Vi har selv haft samme problem her...

Vi tog kampen og stoppede med at vugge hende, hun blev taget op hvis hun var ked af det, når hun var faldet til ro blev hun lagt ned igen.. Sådan kan man fortsætte riiiigtig mange gange men det har ihvertfald givet pote her - nu kan vi lægge hende i barnevogn/vugge og hun falder i søvn af sig selv.

Anmeld

19. marts 2012

Carl-Emil's mor

ClaudiaR skriver:

Hej kære Mødre.

Det er desværre den klassiske " fejl" mange begår fordi man finder ud af det er " den nemme vej " til at få baby til at sove... Hvis det var mig ville jeg tage kampen nu for jo længere du venter jo værre bliver det.. Så gør dig klar tilSøvn kampen i sidste ende gavner det jer begge Knus

Anmeld

19. marts 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
du har ikke givet Rafael nogen dårlig vane!

min søn er lige knap 10 måneder, han er blevet vugget i søvn siden han blev født, hvilket jeg har gjort fordi det er det han har grædt MINDST af!

Nu putter jeg ham og vugger ham i søvn i slyngevuggen eller i barnevogn, han sover 2 timer uden problemer, men han var ligesom din lille Rafael da han var 5 mdr! det faktisk først her den sidste månedstid han har kunne sove lidt længere af gangen uden at blive vugget, men det kommer stille og roligt, tro mig, du finder ikke nogen på 16 år der ikke kan falde i søvn selv og som sover fint uden at blive vugget.

Jeg synes du skal tage det i hans tempo, måske du skulle overveje en slyngevugge? den kan man lige puffe til når den lille bliver urolig og så sover den lille videre, trygt og uden gråd.

Synes ikke du skal "Tage Kampen op" og lade ham skrige sig selv i søvn, det synes jeg ikke er rimeligt over for barnet, men jeg er generalt imod at man tvinger barnet ned i nogen rammer som passer de voksne bedre, end at lade barnet selv bestemme tempoet. Jeg går så også ind for det her udtryk: "Read the baby, Not the books" Så hvis barnet græder er det fordi der er en grund til det og at man skal reagere på det, har han brug for at blive vugget i søvn igen, hvorfor så ikke gøre det? Måske bare finde en ordning der passer hjemme hos jer (hos os virker slyngevuggen)

men synes ikke du skal have dårlig samvittighed, det er de FÆRRESTE babyer der bare kan ligge sig ned og sove uden hjælp fra forældrene og hvis de endelig kan det, er det fordi de har lært at mor og far ikke kommer når de grædder i sengen og det synes jeg er svigt (ja nu er jeg meget direkte)

her er et billede af bebs i en slyngevugge
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. marts 2012

Madam Blå

Fru Skovrup skriver:

du har ikke givet Rafael nogen dårlig vane!

min søn er lige knap 10 måneder, han er blevet vugget i søvn siden han blev født, hvilket jeg har gjort fordi det er det han har grædt MINDST af!

Nu putter jeg ham og vugger ham i søvn i slyngevuggen eller i barnevogn, han sover 2 timer uden problemer, men han var ligesom din lille Rafael da han var 5 mdr! det faktisk først her den sidste månedstid han har kunne sove lidt længere af gangen uden at blive vugget, men det kommer stille og roligt, tro mig, du finder ikke nogen på 16 år der ikke kan falde i søvn selv og som sover fint uden at blive vugget.

Jeg synes du skal tage det i hans tempo, måske du skulle overveje en slyngevugge? den kan man lige puffe til når den lille bliver urolig og så sover den lille videre, trygt og uden gråd.

Synes ikke du skal "Tage Kampen op" og lade ham skrige sig selv i søvn, det synes jeg ikke er rimeligt over for barnet, men jeg er generalt imod at man tvinger barnet ned i nogen rammer som passer de voksne bedre, end at lade barnet selv bestemme tempoet. Jeg går så også ind for det her udtryk: "Read the baby, Not the books" Så hvis barnet græder er det fordi der er en grund til det og at man skal reagere på det, har han brug for at blive vugget i søvn igen, hvorfor så ikke gøre det? Måske bare finde en ordning der passer hjemme hos jer (hos os virker slyngevuggen)

men synes ikke du skal have dårlig samvittighed, det er de FÆRRESTE babyer der bare kan ligge sig ned og sove uden hjælp fra forældrene og hvis de endelig kan det, er det fordi de har lært at mor og far ikke kommer når de grædder i sengen og det synes jeg er svigt (ja nu er jeg meget direkte)

her er et billede af bebs i en slyngevugge

Synes du siger det rigtig godt!

Har selv samme problem. Dog har min datter ikke skullet vugges fra start af. Men i de sidste to måneder - hun er snart 5 mdr - har hun skullet trilles med eller vugges. Intet andet virker. Har prøvet at tage kampen op. Hvilket endte med at min datter græd uafbrudt i flere timer.. prøvede det i et par dage, for det var jo det jeg "skulle", men hun finder slet ikke ro på den måde. Så jeg vugger og vugger. Er ved at blive sindssyg - men så længe det hjælper hende med at få ro. Og  jeg kan ikke finde andre alternativer.

Og er rigtig glad for at høre, at sådanne børn også ender med at kunne sove lidt længere tid af gangen

Anmeld

19. marts 2012

modesty

sarahb skriver:

tror bare du skal tage kampen op og slet ikke vugge. ¨Så må i have nogle dage hvor han er træt og ikke sover så meget, indtil han forstår at vuggetiden er slut.

Jep. Jeg har bevidst ikke vugget min baby i søvn fra han var helt lille, fordi jeg ville undgå at falde i den her fælde. Det kommer nok til at tage en uges tid, og så er han af med den vane.

Anmeld

19. marts 2012

modesty

det er de FÆRRESTE babyer der bare kan ligge sig ned og sove uden hjælp fra forældrene og hvis de endelig kan det, er det fordi de har lært at mor og far ikke kommer når de grædder i sengen og det synes jeg er svigt (ja nu er jeg meget direkte)

Lad være med at udtale dig om noget du ikke ved noget om. Du er ikke en flue på væggen i vores andres babyværelser. Min dreng skal ikke vugges i søvn fordi jeg aldrig har vugget ham i søvn, men det er fandeme ikke det samme som at jeg ikke tager ham op eller nusser ham og trøster ham når han græder. Så luk lige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.