Vugge afhængig baby... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2012

Nettemor

Hvad med at langsomt vugge mindre og mindre. Det virker. Og det skriger ikke vildt meget af det. Stop med at vugge lidt 1 min før du ellers ville. og gør det konsekvent.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Madam Blå skriver:

Synes du siger det rigtig godt!

Har selv samme problem. Dog har min datter ikke skullet vugges fra start af. Men i de sidste to måneder - hun er snart 5 mdr - har hun skullet trilles med eller vugges. Intet andet virker. Har prøvet at tage kampen op. Hvilket endte med at min datter græd uafbrudt i flere timer.. prøvede det i et par dage, for det var jo det jeg "skulle", men hun finder slet ikke ro på den måde. Så jeg vugger og vugger. Er ved at blive sindssyg - men så længe det hjælper hende med at få ro. Og  jeg kan ikke finde andre alternativer.

Og er rigtig glad for at høre, at sådanne børn også ender med at kunne sove lidt længere tid af gangen

Tak for dit positive feedback, jeg var lidt bekymret for at det ville blive modtaget forkert.

min søn sover nu 2½ time som max af gangen, men det er jeg VIRKELIG glad for det er så meget fremskridt i forhold til før, hvor det var max 45 min.

Tror lidt at man skal gøre tingene på børnenes premisser, og ikke prøve at tvinge dem til noget de ikke kan lide og derfor reagere på ved at græde, især når de er så små.

når de bliver større kommer der massere af ting hvor de skal lære at tilpasse sig.

og som jeg også skrev, så har jeg IKKE hørt om nogen på 16 år som skulle vugges i søvn

Anmeld

19. marts 2012

Skovrup

modesty skriver:

Lad være med at udtale dig om noget du ikke ved noget om. Du er ikke en flue på væggen i vores andres babyværelser. Min dreng skal ikke vugges i søvn fordi jeg aldrig har vugget ham i søvn, men det er fandeme ikke det samme som at jeg ikke tager ham op eller nusser ham og trøster ham når han græder. Så luk lige.

Selvfølgelig ved jeg ikke hvad der sker hos andre med børn, men jeg synes det er ok at vugge sit barn i søvn, det fungere uden gråd hos os, hvorfor så gøre andet? når nu det virker?

I har været heldige at få en dreng der ikke behøver at vugges i søvn fra starten af, men det er altså ikke tit det sker....

Det jeg har noget imod er at "tage kampen op" og lade barnet græde sig i søvn, den teknik man finder i godnat og sov godt fx.

men jeg er også godt klar over der findes andre og blidere måder at gøre det på hvor man tager barnet op og ligger det ned igen når det er trystet og ikke grædder, det selvfølgelig også en mulighed, herhjemme har det ikke virket og derfor anbefaler jeg bare det der virker og som giver mindst gråd og giver trøst i form af at den lille nok skal lære det hen af vejen.

Anmeld

19. marts 2012

Madam Blå

Fru Skovrup skriver:

Tak for dit positive feedback, jeg var lidt bekymret for at det ville blive modtaget forkert.

min søn sover nu 2½ time som max af gangen, men det er jeg VIRKELIG glad for det er så meget fremskridt i forhold til før, hvor det var max 45 min.

Tror lidt at man skal gøre tingene på børnenes premisser, og ikke prøve at tvinge dem til noget de ikke kan lide og derfor reagere på ved at græde, især når de er så små.

når de bliver større kommer der massere af ting hvor de skal lære at tilpasse sig.

og som jeg også skrev, så har jeg IKKE hørt om nogen på 16 år som skulle vugges i søvn

Jeg er enig i en del af det Står også selv med en baby, der bare IKKE kan sove om dagen.. Hun sover fint om natten, men IKKE om dagen. Så derfor har jeg måtte ty til at vugge hende. Selvom jeg fra start ikke har vugget hende, fordi hun fandt fint ro uden. Men den går ikke længere!

Og det er ikke altid rigtigt at tage kampen op, synes jeg. Nu har jeg jo selv prøvet og det var slet ikke rigtigt for os. Hun græd så hjerteskærende, og det blev ikke bedre. Tværtimod havde jeg en baby der var vildt utryg i de dage, hvor det stod på. Så for os var det absolut ikke vejen frem.

Gik du ud og vuggede for hver 45 min? Eller endte du med at tage ham op nogle gange? Jeg prøver at gå ud og vugge hver gang min datter vågner, men orker ikke altid. Og så ender jeg med at tage hende op Hun vågner med 15-25 min mellemrum, og skal som regel vugges i et kvarter hver gang.

Anmeld

19. marts 2012

modesty

Fru Skovrup skriver:

Selvfølgelig ved jeg ikke hvad der sker hos andre med børn, men jeg synes det er ok at vugge sit barn i søvn, det fungere uden gråd hos os, hvorfor så gøre andet? når nu det virker?

I har været heldige at få en dreng der ikke behøver at vugges i søvn fra starten af, men det er altså ikke tit det sker....

Det jeg har noget imod er at "tage kampen op" og lade barnet græde sig i søvn, den teknik man finder i godnat og sov godt fx.

men jeg er også godt klar over der findes andre og blidere måder at gøre det på hvor man tager barnet op og ligger det ned igen når det er trystet og ikke grædder, det selvfølgelig også en mulighed, herhjemme har det ikke virket og derfor anbefaler jeg bare det der virker og som giver mindst gråd og giver trøst i form af at den lille nok skal lære det hen af vejen.

Jeg er HELT enig i at man skal lytte til sit barn og hvis vugning er det der virker, så skal man vugge. Men nu spørger TS jo om råd. Og det lyder ikke som om hun overhovedet har prøvet at trappe ned på vugning. Jeg ville heller ikke tage en kold tyrker med masser af gråd til følge, men som en anden foreslår, prøve gradvist at vugge mindre og mindre og se hvad der sker. 

Men jeg synes ikke at det er fair at skrive at folk der ikke vugger deres børn, svigter dem. Jeg tror så heller ikke at du mente det på den måde, kan jeg læse ud fra dit andet svar her.

Anmeld

19. marts 2012

Skovrup

Madam Blå skriver:

Jeg er enig i en del af det Står også selv med en baby, der bare IKKE kan sove om dagen.. Hun sover fint om natten, men IKKE om dagen. Så derfor har jeg måtte ty til at vugge hende. Selvom jeg fra start ikke har vugget hende, fordi hun fandt fint ro uden. Men den går ikke længere!

Og det er ikke altid rigtigt at tage kampen op, synes jeg. Nu har jeg jo selv prøvet og det var slet ikke rigtigt for os. Hun græd så hjerteskærende, og det blev ikke bedre. Tværtimod havde jeg en baby der var vildt utryg i de dage, hvor det stod på. Så for os var det absolut ikke vejen frem.

Gik du ud og vuggede for hver 45 min? Eller endte du med at tage ham op nogle gange? Jeg prøver at gå ud og vugge hver gang min datter vågner, men orker ikke altid. Og så ender jeg med at tage hende op Hun vågner med 15-25 min mellemrum, og skal som regel vugges i et kvarter hver gang.

jeg droppede at vugge ham i søvn igen, så han kom op, men den tid han gjorde det var han kun vågen 1½ til 2 timer og var så klar til 45 min søvn igen.

men min søn har fra han blev født sovet fra 19 om aften ca til kl 8 hver dag, så han får mange timers fin søvn om aften.

Det ikke meget man når på de små 45 min han tog, men det var nok til at jeg kunne smide mig på sofaen, få slappet lidt af og være mig selv. Nu når han tager længere lure får jeg lavet meget hjemme og det er dejligt, men jeg tager alt i hans tempo

Anmeld

19. marts 2012

Skovrup

modesty skriver:

Jeg er HELT enig i at man skal lytte til sit barn og hvis vugning er det der virker, så skal man vugge. Men nu spørger TS jo om råd. Og det lyder ikke som om hun overhovedet har prøvet at trappe ned på vugning. Jeg ville heller ikke tage en kold tyrker med masser af gråd til følge, men som en anden foreslår, prøve gradvist at vugge mindre og mindre og se hvad der sker. 

Men jeg synes ikke at det er fair at skrive at folk der ikke vugger deres børn, svigter dem. Jeg tror så heller ikke at du mente det på den måde, kan jeg læse ud fra dit andet svar her.

jeg fik nok ikke lige formuleret mig ordentlig, det er svært at få skrevet det rigtigt når man skal formulere sig hurtigt.

men er glad for du læste mit andet svar, der føler jeg at jeg fik formuleret mig korrekt.

det kan være det er noget der hjælper det der med at vugge mindre, herhjemme fungere den desværre ikke, den er prøvet... men det jo bare med at prøve sig frem med det man har det ok med

Anmeld

19. marts 2012

Madam Blå

Fru Skovrup skriver:

jeg droppede at vugge ham i søvn igen, så han kom op, men den tid han gjorde det var han kun vågen 1½ til 2 timer og var så klar til 45 min søvn igen.

men min søn har fra han blev født sovet fra 19 om aften ca til kl 8 hver dag, så han får mange timers fin søvn om aften.

Det ikke meget man når på de små 45 min han tog, men det var nok til at jeg kunne smide mig på sofaen, få slappet lidt af og være mig selv. Nu når han tager længere lure får jeg lavet meget hjemme og det er dejligt, men jeg tager alt i hans tempo

Viola sover og rigtig godt om natten. Som regel fra 19-7, så der får hun en masse god og dyb søvn Men hun kan bare ikke sove om dagen.. Tusind tak for dit svar! Jeg fortsætter med at lægge hende når hun er træt, og vugge hende så længe jeg orker - og så kommer hun op igen, når hun vågner, eller jeg ikke kan vugge mere.

Du har virkelig indgydet håb for mig! Har bøvlet med det i godt to måneder nu, og er ved at blive bims. Men hvor er det dejligt at høre fra en, der har stået i samme situation Der er jo lys forude

Anmeld

19. marts 2012

Skovrup

Madam Blå skriver:

Viola sover og rigtig godt om natten. Som regel fra 19-7, så der får hun en masse god og dyb søvn Men hun kan bare ikke sove om dagen.. Tusind tak for dit svar! Jeg fortsætter med at lægge hende når hun er træt, og vugge hende så længe jeg orker - og så kommer hun op igen, når hun vågner, eller jeg ikke kan vugge mere.

Du har virkelig indgydet håb for mig! Har bøvlet med det i godt to måneder nu, og er ved at blive bims. Men hvor er det dejligt at høre fra en, der har stået i samme situation Der er jo lys forude

tro mig jeg var også ved at gå BIMS!!! jeg prøvede at lade ham græde, han hulkede så inderligt over 2 timer efter, og var ked resten af dagen og hang på mig hele dagen og var SÅ rædselsslagen og jeg gjorde det KUN fordi nogen i familie synes jeg gjorde det helt forkert og at jeg bare skulle lade ham græde i søvn for ellers lærte han det aldrig, jeg var usikker og en nybagt førstegangsmor gør meget for ikke at gøre noget forkert, og forkert er så i forhold til hvad andre mener...

men nu hviler jeg mere i mig selv som mor, jeg gør hvad jeg føler er rigtigt, jeg lader knægten bestemme tempoet og det har jeg ikke dårlig samvittighed over, selvom jeg ved jeg gør meget anderledes end "andre" men det fungere for os og jeg har en meget glad dreng, så noget må jeg jo gøre rigtigt.

jeg er glad for at min historie kunne hjælpe på dig....

Anmeld

19. marts 2012

MomInTheMaking

Fru Skovrup skriver:

du har ikke givet Rafael nogen dårlig vane!

min søn er lige knap 10 måneder, han er blevet vugget i søvn siden han blev født, hvilket jeg har gjort fordi det er det han har grædt MINDST af!

Nu putter jeg ham og vugger ham i søvn i slyngevuggen eller i barnevogn, han sover 2 timer uden problemer, men han var ligesom din lille Rafael da han var 5 mdr! det faktisk først her den sidste månedstid han har kunne sove lidt længere af gangen uden at blive vugget, men det kommer stille og roligt, tro mig, du finder ikke nogen på 16 år der ikke kan falde i søvn selv og som sover fint uden at blive vugget.

Jeg synes du skal tage det i hans tempo, måske du skulle overveje en slyngevugge? den kan man lige puffe til når den lille bliver urolig og så sover den lille videre, trygt og uden gråd.

Synes ikke du skal "Tage Kampen op" og lade ham skrige sig selv i søvn, det synes jeg ikke er rimeligt over for barnet, men jeg er generalt imod at man tvinger barnet ned i nogen rammer som passer de voksne bedre, end at lade barnet selv bestemme tempoet. Jeg går så også ind for det her udtryk: "Read the baby, Not the books" Så hvis barnet græder er det fordi der er en grund til det og at man skal reagere på det, har han brug for at blive vugget i søvn igen, hvorfor så ikke gøre det? Måske bare finde en ordning der passer hjemme hos jer (hos os virker slyngevuggen)

men synes ikke du skal have dårlig samvittighed, det er de FÆRRESTE babyer der bare kan ligge sig ned og sove uden hjælp fra forældrene og hvis de endelig kan det, er det fordi de har lært at mor og far ikke kommer når de grædder i sengen og det synes jeg er svigt (ja nu er jeg meget direkte)

her er et billede af bebs i en slyngevugge

Jeg har ikke samme problem som TS, men noget lignende, tænker meget på hvordan det skal gå når min datter skal begynde i DP, for der er der jo ikke nogen til at gå i 30 min. med barnevognen, eller give hende babs.xD

Din dreng er 10 mdr. er han så ikke startet i DP eller VS?

i så fald, hvordan dælan grejer i så den, hvis han kun vil sove ved at blive vugget, for jeg går ikke ud fra at DP eller VS har tid til det.

Jeg har nemlig også ind til vider en rimelig afslappet tilgang til at hun for det meste kun vil sove hvis hun får bryst først, men hvis det fortsætter bliver det jo et ret stort problem, når hun starter i DP!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.