reagere jeg forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.707 visninger
35 svar
0 synes godt om
18. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg så min kæreste var blevet venner med en pige på facebook. Og nogle dage inden var jeg altså inde på hans computer, og kunne ikke holde nallerne væk, så jeg kiggede lidt i hans beskeder, og hvilke ansøgninger han havde.

Men ihvertald, havde han en masse ansøgninger, fra forskellige piger fra hans klasse. Og jeg tænkte ikke videre over det, for han havde allerede sagt til mig at pigerne fra hans klasse, hang ham allesammen langt ud af halsen. Men så var det at han blev venner med hende monica (kalder jeg hende lige, for jeg vil ikke hænge hende ud). Jeg spurgte ham så hvem hende monica var? Og det var så en fra hans klasse. Jeg begyndte så at undre mig lidt over hvorfor han kun havde godkendt hende? Når han nu havde så mange andre ansøgninger? Jeg krøb til korset og fortalte jeg havde "tjekket" hans facebook-bruger.  Og hvordan det kunne være det kun var hende der blev godkendt?.. Til svar sagde han at han kun havde kunne se hende da han trykkede på den der knap, hvor der står ansøgninger. Men der popper altså to frem, hvergang der er mange ansøgninger? Så det var den første løgn. Nogle dage efter havde han haft projekt uge, hvor de skulle deles ind i hold. Jeg spurgte ham for at være høflig, hvem han så var på hold med.? og der siger han tre drenges navne, og så til sidst nævner han hende monica. Jeg kunne mærke en knude i min mave. Så jeg spurgte om de selv måtte vælge hold eller og de blev delt ind. Og der siger han så at de blev delt ind. Knuden går væk i min mave og jeg ånder lettet op. Men så mærker jeg jalousien, Og tankerne går på, hvad nu hvis det løgn? han løj jo for mig ang. den det venneanmodning. Så jeg gik ind på hans profil og skrev, til en af de drenge som han havde været på hold med. Og så lod jeg som om at jeg var min kæreste. Jeg skrev så til ham den anden: Hej. kan ikke huske om det var os selv der måtte vælge grupper eller om vi blev delt ind? - fik så svaret, vi måtte selv vælge grupper?.. Det var så løgn nr. 2 min kæreste havde fyret af, for han havde jo sagt de blev delt ind. Nå derefter skrev jeg så: Hvem ville havde monica med på vores hold? og fik svaret det var da dig? - du sad og snakkede med monica, og pejede over på mig så hende og så dig selv, og så nikkede hun?

Det rasede inde i mig! Hvorfor vil ha have hende med i deres gruppe!!?? Og kun være venner med hende på facebook, når han også har alle mulige ansøgninger fra andre. Nå jeg gik så til ham og spurgte hvordan det kunne være han havde sagt de blev delt ind, fik så svaret fordi det gjorde vi? Og han vidste ikke rigtig hvad han skulle sige, derefter spurgte jeg ham så, var det dig der ville havde monica på holdet? Så sagde han fanme nej!!!

der løj han så bare lige igen altså!!! Og det endte i stort skænderi hvor han efter lang, lang tids skænderi, endelig indrømmede.. Men det kom helt derud hvor jeg truede ham med at, jeg ville spørge hende om det var min kæreste der ville være i gruppe med ham? Derefter indrømmede han. Er bare så gal. Overeagere jeg eller er i enige om at det slet ikke er ok? Kærligst mig.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

Anonym trådstarter

øv.. Havde da lidt håbet på nogle svar

Anmeld

18. marts 2012

Sujan

Synes du overreagere..

Er selvfølgelig ikke okay at din kæreste lyver, men måske fordi han ved du reagere så dårligt..

Synes du har begået en værre handling ved at udgive dig for at være ham på facebook.. det er altså ikke okay..

På min uddannelse var jeg også i gruppe med drenge når der skulle skrives opgave, da man jo har hver sine styrker og svagheder i forhold til at lave en opgave..

Men synes i skal få snakket stille og roligt om det.. få ham til at forklare hvorfor han lyver. Sig at det er okay at en anden pige kan være interessant, men at du absolut ikke tolerere løgne. Og hvad med de evt. Lavede opgave hjemme ved jer en dag, så kan du da møde hende og måske viser hun sig at være en sød pige der kunne blive en fælles ven

Anmeld

18. marts 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg er total chokeret over at du går ind på hans facebook side og udgiver dig for at være ham. Synes da godt nok det er forkert og tarveligt gjort af dig. 

Men nej det er forkert af ham og lyve for dig, har du spurgt ham hvorfor han gjorde det. 

Anmeld

18. marts 2012

A&F

Altså jeg synes det er forkert at tjekke facebook mm, da tillid er essentiel i et forhold. Men du gik vel i panik pga din jalousi , kram til dig. Nåh men jeg kan bare ikke tåle når man lyver en direkte op i ansigtet. Og det, at han lyver om "Monica" indikerer, at han ved han laver noget som han ikke må. Forstå mig ret . Hvordan har du det nu? Hvad med ham? 

Anmeld

18. marts 2012

Anonym trådstarter

har ikke behov for at høre hvad jeg gjorde galt. Jeg ved det godt! Men gjorde det fordi havde løjet for mig jo og ikke ville indrømme det. så blev nød til at vide det!

Anmeld

18. marts 2012

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Altså jeg synes det er forkert at tjekke facebook mm, da tillid er essentiel i et forhold. Men du gik vel i panik pga din jalousi , kram til dig. Nåh men jeg kan bare ikke tåle når man lyver en direkte op i ansigtet. Og det, at han lyver om "Monica" indikerer, at han ved han laver noget som han ikke må. Forstå mig ret . Hvordan har du det nu? Hvad med ham? 

Lige nu er det rigtig svært, og som du siger, jeg kunne ikke styre min jalousi. Og ja han vidste godt at det ikke var iorden, derfor gør det mig enormt ked af det

Anmeld

18. marts 2012

Zeus

Jeg forstår et eller andet sted godt, at din kæreste lyver, hvis han ved hvordan du vil reagere..

Og hvad jeg læser lidt mellem linjerne, så er det ikke første gang, at du begår sådan et tillidsbrud?

Jeg har kun 2 venner på min face fra min klasse, en dreng og en pige. Og hvis jeg fandt ud af, at min kæreste var logget på min face, havde luret i mine venneanmodninger, skrevet til andre - i MIT navn, så kan du tro jeg var blevet tosset!

Min kæreste har også problemer med jalousi, men jeg har sagt lige ud til ham, at det er hans problem ikke mit, og lige så snart det bliver mit, så er jeg den der er smuttet... Og ærlig talt, så kan jeg forstå at din kæreste lyver... Måske klikker de bare enormt godt sammen i klassen, det gør jeg også med den fyr jeg har på face, men det betyder altså ikke, at jeg har lyst til at knalde ham!

Din kæreste har nok enormt svært ved at være ærlig over for dig, pga din jalousi, så tænker at du skal have styr på den først, inden du snakker om at han skal være ærlig.. Hvad havde du sagt, hvis han fra start havde indrømmet tingene? Så var du jo nok gået lige så meget amok. Tror simpelthen han har gjort det, for at undgå det roderi i har nu.. Han er din kæreste, ikke din ejendel, så pas på du ikke mister ham, ved at opføre dig som du gør.

Anmeld

18. marts 2012

Gaia

Bum bum den er svær..behøver jo ik være andet end at han kan lide hende som ven, men ikke tør sige det eller fortælle dig at han godt ville have hende på fb og i gruppen, fordi han ved du vil blive sur og jaloux. Eller også er der noget der.. Tror altså ik jeg ville tage det så tungt at der er en pige fra hans klasse på fb. Måske han synes de andre piger er røv og nøgler, men at hende her er ganske okay?? Som ven altså. Tror måske han lyver fordi du allerede er vred/jaloux. Og at han vil undgå konfrontation. Ville du have reageret anderledes hvis han fra starten havde sagt. Hende monica er sku en sød pige, hende har jeg som ven på fb og hende er jeg igså i gruppe med? ? Ville du være blevet mindre jaloux/sur? Ikke for at tage hans parti -slet ikke. Men er du syr pga. Han løj eller pga at han har noget med denne monica at gøre??

En anden ting; for mig handler et forhold om tillid til hinanden. Umiddelbart virker det ikke som om du har særlig meget tillid til din kæreste. Hvordan kan det være? Grundpillen er vel at stole på hinanden. Har han før flirtret med andre piger?? Synes et forhold bliver meget problematisk i det øjeblik tilliden er væk og at man udgiver sig for at være hinanden. 

Men altså enten lyver han fordi han ikke tør andet eller også lyver han fordi der vitterligt er noget han vil holde skjult. Hvad ville ligne din kæreste mest? 

Håber da ikke han er utro. Kan godt forstå du synes det er mistænksomt at han lyver for dig. Men måske grunden er, at undgå konfrontation...? Synes dog han skulle mande sig op og sige sandheden. Måske din kæreste skal bekræfte dig noget mere?? Så du ved du er the one and only. 

Anmeld

18. marts 2012

A&F

Anonym skriver:

Lige nu er det rigtig svært, og som du siger, jeg kunne ikke styre min jalousi. Og ja han vidste godt at det ikke var iorden, derfor gør det mig enormt ked af det

Jeg forstår din frustration. Hvor er det bare øv at blive behandlet sådan . Har du spurgt hvad hans formål var med "Monica" . ? Mit råd er at du trækker vejret lidt. Sætter dig ned med ham og stille og roligt taler om, hvad der fik ham til at lyve, . Og han har jo brudt din tillid . Men døm ham ikke, måske det bare er uskyldigt, men derfor skulle han ikke lyve. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.