Stoppet amning - han nægter at drikke+vågner konstant.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2012

Snartmortil3

Maja88 skriver:

er der mulighed for at far kan tage over om natten i en periode og med flasken, da han højst sandsynligt kan lugte det lidt mælk du eventuelt har tilbage

Jeg er alene om ham..

Andre folk har prøvet at give ham flasken.. Også imens han er blevet passet. han nægter !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

Zafir

110811 skriver:

Ja. Plus at jeg ikke rigtig har noget mælk tilbage overhoved.. Han er også ret uinteresseret i brystet efterhånden, og vil ikke rigtig amme..

Skal nok update.. Han sover lur nu, håber han vil drikke når han vågner.

Altså - Frigg havde jo noget diarre på et tidspunkt og da sagde lægen at hun skulle ind og have drop, hvis der var helt tørre bleer. Vi endte med at blive indlagt på afstand, om man så må sige. Så vi var inde omkring børneafdelingen og fik hende så til at drikke i 11.time. Heldigvis.
Så hvis han ikke drikker når han vågner, så RING med det samme...

Krydser fingre for din pus!!!...

Anmeld

18. marts 2012

Snartmortil3

Zafir skriver:

Altså - Frigg havde jo noget diarre på et tidspunkt og da sagde lægen at hun skulle ind og have drop, hvis der var helt tørre bleer. Vi endte med at blive indlagt på afstand, om man så må sige. Så vi var inde omkring børneafdelingen og fik hende så til at drikke i 11.time. Heldigvis.

TAK for dine svar!

Hmm.. Hvor meget drikker dine børn? han er 7 mdr.. Hvor meget burde han drikke til sin frokost her kl 11 feks?

Anmeld

18. marts 2012

Zafir

110811 skriver:

TAK for dine svar!

Hmm.. Hvor meget drikker dine børn? han er 7 mdr.. Hvor meget burde han drikke til sin frokost her kl 11 feks?

Det ANER jeg ikke. Jeg har ALDRIG målt ml eller noget. De har bare drukket. Og da Frigg var syg og ikke drak, drak hun jo slet ikke noget.
Jeg ville prøve med saft eller noget, bare for at få ham igang.

Men er det ikke noget med at et lille barn, skal drikke ca ½ liter om dagen? Eller er det for meget?

Anmeld

18. marts 2012

Snartmortil3

Zafir skriver:

Det ANER jeg ikke. Jeg har ALDRIG målt ml eller noget. De har bare drukket. Og da Frigg var syg og ikke drak, drak hun jo slet ikke noget.
Jeg ville prøve med saft eller noget, bare for at få ham igang.

Men er det ikke noget med at et lille barn, skal drikke ca ½ liter om dagen? Eller er det for meget?

Okay. han har i hvert fald max drukket ½ dl på det sidste døgn. Men noget af det ryger jo ud igen, når tungen kommer over glasset

Han plejer at drikke ½ -1 dl mælk om aften inden sengetid. Igår aftes blev han bare så hysterisk da jeg ville give ham det, og ville intet drikke. Har tilbudt ham vand i løbet af natten, men det ville han heller ikke. Her til morgen tænkte jeg at han ville drikke meget, for han må jo være tørstig!! Men han blev også sur. prøvede med mælk og vand, begge dele af tudekop og alm kop. Og også af forskellige tudekopper..

Min mor foreslog også at vi gav ham saft når han vågner. det skal jo bare ikke blive en vane.

Anmeld

18. marts 2012

Zafir

110811 skriver:

Okay. han har i hvert fald max drukket ½ dl på det sidste døgn. Men noget af det ryger jo ud igen, når tungen kommer over glasset

Han plejer at drikke ½ -1 dl mælk om aften inden sengetid. Igår aftes blev han bare så hysterisk da jeg ville give ham det, og ville intet drikke. Har tilbudt ham vand i løbet af natten, men det ville han heller ikke. Her til morgen tænkte jeg at han ville drikke meget, for han må jo være tørstig!! Men han blev også sur. prøvede med mælk og vand, begge dele af tudekop og alm kop. Og også af forskellige tudekopper..

Min mor foreslog også at vi gav ham saft når han vågner. det skal jo bare ikke blive en vane.

Det bliver ikke en vane, af at man er desperat og skal få ham igang med at drikke nu.

Det vil de også prøve på sygehuset inden han evt. fik drop. Så prøv det.

Anmeld

18. marts 2012

Københavnermor

Kunne det hjælpe at give noget meget tynd grød? Så der var godt med væske i den?

Hvad med agurk, kan han spise det? Det er jo også væskerigt.

Vil han evt sutte på en klud, der er "fyldt" med vand? Så han for suttede noget i sig..

Jeg har ingen erfaring, da min datter kun er 3 måneder, men det var bare de idéer jeg kunne tænke på.. Håber det kan hjælpe. 

Anmeld

18. marts 2012

Københavnermor

Istedet for saftevand kunne du måske lave noget te?

Koldt eller varmt. Så giver det smag, men uden sukkeret. 

Anmeld

18. marts 2012

Snartmortil3

Tak for svar. Må prøve det!!

Har givet ham saftevand nu efter hans lur.. På en ½ time drak han 20-30 ml :/ og hans ble var helt tør.. Han fik den på kl 7 imorges..

Anmeld

18. marts 2012

Snartmortil3

Zafir skriver:

Har snakket med akuttlf.. Hun sagde at jeg straks skulle ligge ham til. Jeg forklarede hende at jeg prøvede at komme ud af amning, og hun sagde det var ligegyldigt, jeg skulle ligge ham til! Hun viderestillede mig til lægevagten, for hun mente at Sean skulle ind på børneafd. - lægevagten sagde.. Se tiden an??? Han er frisk og glad, så han synes jeg skulle se tiden an og se om jeg kunne få ham til at drikke. Så længe han ikke var sløv og apatisk. Han sagde at hvis jeg ville have set på ham så kunne jeg komme. Men jeg er jo ikke læge??? Jeg ved jo ikke om der skal ses på ham eller ej! Det var jo det lægen skulle fortælle mig!!!! Den samtale tog cirka 20 sek så havde han lagt på.. Nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.