Hvad laver I med rester af kogte ris ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2012

sofies

æg fried rice med balsamico og lime dressing til som lige er rørt sammen med lidt sukker. Det er rigtigt gost med wook grøntsager til Bare pisk et æg og rør det sammen med risene inden du steger dem nemt og lækkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

lucas<3

jeg plejer bare og stege dem på en pande med bacon, gullerod og løg..

Anmeld

10. marts 2012

Ciss

Maja_4000 skriver:

Nåårh Så det er en tærte med ris , fisk og så tomatsauce i stedet for det der æggehalløj de fleste bruger ?

Ja netop. Jeg var lidt skeptisk, første gang jeg prøvede det, men det var faktisk rigtig godt.

Anmeld

10. marts 2012

Ciss

tarkoflen skriver:

Stegte ris laver vi tit, det er lidt en tøm køleskabet for grøntsager og evt. en rest kød eller steg noget kylling, og så noget pisket æg og så den her dressing (du skal bare smage det til, der kan godt være tl flere portoner, alt efter hvor mange du laver til og hvor meget olie du synes der skal være i risene)

http://www.kvalimad.dk/opskrifter/choi-og-123-asia tiske-tricks

Der ud over bruger vi det også tit i suppe, gerne en lidt tyk suppe, tror det bliver noget rod i klar suppe.

Jeg bagte boller forleden og der havde vi også en lille rest ris, som jeg puttede i, man skal bare være opmæksom på, at det gør brødet lidt sødt, så der skal ikke så meget sukker/honning i.

Håber det var et par forslag du måske kunne bruge.

Jeg har aldrig prøvet at lave det selv, men jeg har mange gange fået klar kyllingesuppe med ris i hos nogen venner i Canada, så det går sikkert an det også.

Anmeld

10. marts 2012

tarkoflen

Ciss skriver:

Jeg har aldrig prøvet at lave det selv, men jeg har mange gange fået klar kyllingesuppe med ris i hos nogen venner i Canada, så det går sikkert an det også.

Jamen så kan man også det, troede bare den blev grumset af stivelsen i risene, men det ændre selvfølgelig ikke på smagen det må prøves en dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.