Hvad laver I med rester af kogte ris ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2012

Kay

vi laver gerne stegte ris med forskellige grønsager og så noget kød til.... ellers græsk farsbrød med ris i...

hmmm... det er ik så tit vi laver for meget ris andet end en lille bitte smule og dem plejer hunden at få med i hendes aftensmad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

Maja88

Kay skriver:

vi laver gerne stegte ris med forskellige grønsager og så noget kød til.... ellers græsk farsbrød med ris i...

hmmm... det er ik så tit vi laver for meget ris andet end en lille bitte smule og dem plejer hunden at få med i hendes aftensmad

græsk farsbrød???

Anmeld

10. marts 2012

Kay

Maja88 skriver:

græsk farsbrød???

ja... af oksekød eller hakket kalv og flæsk med krydderrier og feta og soltørede tomater... og så ris i... æg mel løg og det der plejer at komme i farsbrød...

så med taziki til... mums det er godt

Anmeld

10. marts 2012

Maja88

Kay skriver:

ja... af oksekød eller hakket kalv og flæsk med krydderrier og feta og soltørede tomater... og så ris i... æg mel løg og det der plejer at komme i farsbrød...

så med taziki til... mums det er godt

ok lyder spændene

Anmeld

10. marts 2012

Frk.S

Jeg tænker jeg ville lave en eller anden form for gryderet, hvor ris passer godt til.

Ellers ville jeg lave Nasi goreng (indonesisk biksemad):
http://www.cancer.dk/Opskrifter/Retter+med+fjerkrae/Nasi+goreng+-+Stegte+ris+med+kylling+og+groensager.htm 
Det er bare lækkert.

Ellers kunne man lave ristaffel.

Jeg bliver jo helt sulten

Anmeld

10. marts 2012

klmf

Jeg laver rissalat af resterisene...

Ris, tun / skinke / kylling, ærter, majs, finthakket løg, rød peberfrugt, fetatern - eller hvad man nu kan lide. Rør det smmen med lidt olie, paprika, lidt salt og evt. lidt citron. Kan sagtens holde sig nogle dage i køleskabet og er så godt til madpakke når man er kørt træt i rugbrød

Hvis det er noget der skal bruges med det samme kan jeg også bruge frisk salat i, men det bliver hurtigt fesent i køleskabet. 

Anmeld

10. marts 2012

Ciss

Stegt ris m diverse i efter smag.

eller

Lægger det i en pai m kokt hvid fisk og en tomatsovs over.

eller

Blander det med karrysovs, løg og rosiner og bruger det som fyld i gratinerede pandekager.

Anmeld

10. marts 2012

Maja_4000

Ciss skriver:

Stegt ris m diverse i efter smag.

eller

Lægger det i en pai m kokt hvid fisk og en tomatsovs over.

eller

Blander det med karrysovs, løg og rosiner og bruger det som fyld i gratinerede pandekager.

Hvad er en pai ?

Anmeld

10. marts 2012

Ciss

Maja_4000 skriver:

Hvad er en pai ?

Undskyld- har det fra en udenlandsk kogebog - en helt alm tærtedej. Er det det som hedder mørdej?

Anmeld

10. marts 2012

morethanperfect

Maja_4000 skriver:

Vi havde gæster den anden dag , og jeg havde kogt ALT for mange ris ! Men kan ikke finde ud af hvad jeg skal lave med dem .. 

Har lavet noget wok-agtigt med grøntsager og rejer på panden .. Overvejer at lave en gang klatkager ..

Men hvad laver I ? Håber at der er nogle som har gode idéer

Fyldte peberfrugter .. MUMS !

Og så kan du stege ris og nogle grønsager , og noget kylling på panden og spise det .. Det også ret lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.