Maja_4000 skriver:
Det er jo lige suppevejr idag
Tror aldrig jeg har fået suppe med ris i .. Hvilken slags plejer du at lave ? 
Altså hvis det er den nemme løsning, så pepper jeg en Karolines karrysuppe. Ellers laver jeg selv en karrysuppe, men hvis man ikke har kogt en kylling og smidt noget af suppen i fryseren, så tager det jo lidt lang tid... Tror dog også sagtens det kan laves på boullionterning, men det har jeg ikke prøvet.
Jeg plejer gerne at putte nogle forårsløg/porre, æbler, gulerødder, rød peber og evt.champigonon, eller fatisk bare hvad jeg lige har i køleskabet og hvad vi lige har lyst til og så klipper jeg noget kylling i stykker og koger med. Du skal lave suppen rimelig tynd, for risene jævner den ret meget og trækker meget af væden, så de skal bare lige i til sidst, så de lige kan nå at blive varme, ellers bliver det lidt mere noget grød agtigt noget

Og så bare noget godt brød til, det er super lækkert og ret nemt! Hvis du vælger Karolines færdige karrysuppe, så skal du fortynde den enten med boullion eller kokosmælk, alt efter hvad I er til.
Jeg plejer også forresten at stege alle grøntsagerne i karry inden suppen hældes på, karry skal jo helst lige steges først, for at få smagen frem, og så kan man jo altid pynte lidt med noget chili til de voksne, hvis der er børn
Anmeld