Vuggestuestart... Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2012

Happiness

Babyklar skriver:

min søn kan endnu ikke kravle, så han har bare et par melto hjemmesko ligesom dem du har lagt et billede ind af .. 

og til den tid hvor han kan kravle får han et par kravle skin sko ..

Jeg har udendøre futter fra mikk-Line, tror vind tætte er de ...

Regntøj har vi valgt at vente med, da de små børn jo sidder i barnevognen når de er ude.. 

ang skiftetøj tror jeg os man skal passe på med ikke at fylde for meget, hvis alle andre 15 børn os har en bunke tøj med for HVIS nu .. 

Lukas kravler heller ikke. Dog prøver han ihærdigt på det... Så der går nok ikke længe!

Kravle sutsko...? Hvad er det?? Puha der er jo så meget man skal have styr på...

Super, så vil jeg kigge på de der mikkeline sko  

Og du har nok ret i forhold til skiftetøj Det er mere om knægten har nok bluser og bukser, eller om vi skal invistere i en eller to mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Happiness

Zette skriver:

Vi har ikke brugt termotøj overhovedet. Så det er ikke et must for alle. Vi et sæt skiftetøj liggende, og 1 par sutsko, et par ekstra sutter og hagesmækker (især da Malou salvede meget). Bleer (som vi selv skal betale). 

Ok, mener at bleer er inkluderet her, men må da hellere spørge imorgen!

Termotøjet fandt jeg brugt til 30 kr, så det går nok hvis de ikke skal have det med

Salvesmækker, dem må han hellere også få med! Så han ikke skal have 20 skifte bluser med

Anmeld

6. marts 2012

smokin

Happiness skriver:

Ok, mener at bleer er inkluderet her, men må da hellere spørge imorgen!

Termotøjet fandt jeg brugt til 30 kr, så det går nok hvis de ikke skal have det med

Salvesmækker, dem må han hellere også få med! Så han ikke skal have 20 skifte bluser med

Ja Malou kunne i sine værste perioder bruge 4-5 stykker på en dag dernede, så de blev hele tiden hængt til tøre. Hvad med dyne til at sove med? Altså en ekstra dyne. Det skulle vi have med. Måske en sovebamse eller noget der er rart og dufter af dig?

Anmeld

6. marts 2012

smokin

Zette skriver:

Ja Malou kunne i sine værste perioder bruge 4-5 stykker på en dag dernede, så de blev hele tiden hængt til tøre. Hvad med dyne til at sove med? Altså en ekstra dyne. Det skulle vi have med. Måske en sovebamse eller noget der er rart og dufter af dig?

Jeg vil foreslå regntøj men først om et par måneder. De skal nok selv bede om det hvis de mener de har brug for det. Når man er så lille sidder man jo kun i barnevogn og til sommer på tæppe. Så tror ikke der er så meget. Jo strygemærker... til vuggeren.. Malou går i dagpleje så der ved de jo godt hvis der er hvis..

Anmeld

6. marts 2012

Moar2011

Happiness skriver:

Lukas kravler heller ikke. Dog prøver han ihærdigt på det... Så der går nok ikke længe!

Kravle sutsko...? Hvad er det?? Puha der er jo så meget man skal have styr på...

Super, så vil jeg kigge på de der mikkeline sko  

Og du har nok ret i forhold til skiftetøj Det er mere om knægten har nok bluser og bukser, eller om vi skal invistere i en eller to mere..

Ang de uden dørs sutsko, så prøv at kigge i babysam der købe vi dem til billige penge fordi der var udsalg .. ellera har føtex til 30kr og de er ligeså gode, husk på de sidder jo nok i en barnevogn , i de kolde tider.. ..

kan sagtens huske det, jeg var os "stresset" for man ville jo gerne give dem en så go start som mulig og vise at man har styr på det heh .. 

dette er en kravle , MEN der er mange forskellige jo .. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. marts 2012

smokin

Zette skriver:

fleecedragt eller trøje til at sove i. vanter til at sove med. ekstra hue (hvis man nu glemmer den derhjemme, det er Nicolai slem til)

Anmeld

6. marts 2012

Happiness

Zette skriver:

fleecedragt eller trøje til at sove i. vanter til at sove med. ekstra hue (hvis man nu glemmer den derhjemme, det er Nicolai slem til)

Fedt du gav mig lige en masse spørgsmål til vuggeren imorgen Ting jeg slet ikke havde tænkt på

Må høre med flecdragte. Han er nemlig lige lang nok til den vi har. Og ville egentlig ikke købe en ny, da han jo sover i voksi med ulddyne . Så det er kun når der er minus grader han har flecedragten på.

Men kan jo være de skal bruge en dernede (juhuuu, en god grund til at gå shop-amok imorgen )

Anmeld

6. marts 2012

Happiness

Babyklar skriver:

Ang de uden dørs sutsko, så prøv at kigge i babysam der købe vi dem til billige penge fordi der var udsalg .. ellera har føtex til 30kr og de er ligeså gode, husk på de sidder jo nok i en barnevogn , i de kolde tider.. ..

kan sagtens huske det, jeg var os "stresset" for man ville jo gerne give dem en så go start som mulig og vise at man har styr på det heh .. 

dette er en kravle , MEN der er mange forskellige jo .. 

Tror jeg smutter i føtex så Der er jo mange andre udgifter, så det er om at spare hvor man kan

Hmm må prøve at kigge på det der sutsko noget. For Lukas' fødder er for tykke tl de der skindsko! Og vi har prøvet mange forskellige! Vi kan slet ikke bare få noget af foden deri

Anmeld

6. marts 2012

Clisolka

Happiness skriver:

Hej de damer!

Lukas har fået vuggestueplads fra d. 15/3 (Det er jo snart!!!)

Så nu har jeg travlt, føler jeg selv!

Hvad skal jeg sørge for at have købt inden? Tænker af overtøj og lignende... Han er kun 7½ måned, så går ikke...

Hvilken form for tøjmærkning kan I anbefalde?

Hvor meget ekstra tøj skal de have liggende? 

Ved godt det er individuelt, men hvad har været godt for jer at invistere i??

På forhånd tak for svar

Jeg købte følgende da Isabella startede i sep.: 

Et sæt termotøj

Et sæt regntøj 

Et par overtræksfutter (hun kunne ikke gå da hun startede)

Et par sutsko fra Melton 

Elefanthue+vanter 

Efterfølgende har jeg købt flyverdragt og vinterstøvler - som hun stadig bruger 

Pt. bruger hun kun sin flyverdragt når hun er med ude, ellers sover hun i sin sovepose i sin barnevogn. Vi bruger kun en fleecedragt til hende, da hun altid er i sin barnevogn - foruden de dage hvor hun går 

I vuggestuen har vi et ekstra sæt tøj liggende + en sut. Vi skal selv have bleer med  

Anmeld

6. marts 2012

Happiness

Babymor2010 skriver:

Jeg købte følgende da Isabella startede i sep.: 

Et sæt termotøj

Et sæt regntøj 

Et par overtræksfutter (hun kunne ikke gå da hun startede)

Et par sutsko fra Melton 

Elefanthue+vanter 

Efterfølgende har jeg købt flyverdragt og vinterstøvler - som hun stadig bruger 

Pt. bruger hun kun sin flyverdragt når hun er med ude, ellers sover hun i sin sovepose i sin barnevogn. Vi bruger kun en fleecedragt til hende, da hun altid er i sin barnevogn - foruden de dage hvor hun går 

I vuggestuen har vi et ekstra sæt tøj liggende + en sut. Vi skal selv have bleer med  

God liste. Må skrive dem alle ned, og så spørge dem når jeg ringer i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.