Vuggestuestart... Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.854 visninger
34 svar
0 synes godt om
6. marts 2012

Happiness

Hej de damer!

Lukas har fået vuggestueplads fra d. 15/3 (Det er jo snart!!!)

Så nu har jeg travlt, føler jeg selv!

Hvad skal jeg sørge for at have købt inden? Tænker af overtøj og lignende... Han er kun 7½ måned, så går ikke...

Hvilken form for tøjmærkning kan I anbefalde?

Hvor meget ekstra tøj skal de have liggende? 

Ved godt det er individuelt, men hvad har været godt for jer at invistere i??

På forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Nettemor

Termotøj. Helt klart. Og nogle udendørs futter Vores går i dagpleje så skal ikke tænke så meget på at mærke tingene. Han er den eneste dreng

Han har altid et ekstra sæt tøj i tasken. Da han var mindre havde han altid 2 sæt. Ekstra hue og vanter. Sovetøj. Hagesmæk.

Anmeld

6. marts 2012

Moar2011

Happiness skriver:

Hej de damer!

Lukas har fået vuggestueplads fra d. 15/3 (Det er jo snart!!!)

Så nu har jeg travlt, føler jeg selv!

Hvad skal jeg sørge for at have købt inden? Tænker af overtøj og lignende... Han er kun 7½ måned, så går ikke...

Hvilken form for tøjmærkning kan I anbefalde?

Hvor meget ekstra tøj skal de have liggende? 

Ved godt det er individuelt, men hvad har været godt for jer at invistere i??

På forhånd tak for svar

Storm han er lige startet i vuggeren her den 1-3. (hvilket er et kæmpe hit for ham) ..

nå men, vi har et sæt skiftetøj, som består af strømper, et sæt tøj, et par strømpe bukser, savlesmæk og hjemmesko .. 

så har vi termotøj , overtræks futter, hue og vanter. 

en sove jakke (til de varme dage, eller i hans vugger har de sove-flyver-dragt , så man skal ikke have sin egen med.)

hue og vanter har vi med hver dag, da vi os bruger det herhjemme

og ellers har vi sagt at de endelig bare skal sige til, hvis der mangler nået, da det jo er nyt for os

Anmeld

6. marts 2012

Kay

uhh et par gode sutsko er et most!!! og der findes mange der er fuldstændig uegnet til sådan en lille størrelse der skal lære at gå op et par md.          kan godt hjælpe dig med at finde nogle  

så er det godt at havde godt med skiftetøj... af alt... for der sker mange sjove ting i sådan en vuggestue

her til foråret er termotøj en god ting... og nogle støvler eller "futter" nu når han ikke går endnu... så snart han begynder at kunne gå skal han ha noget fodtøj der sidder godt fast og ikke er for stort

tænk at han allerede er så stor

Anmeld

6. marts 2012

Happiness

nettemor skriver:

Termotøj. Helt klart. Og nogle udendørs futter Vores går i dagpleje så skal ikke tænke så meget på at mærke tingene. Han er den eneste dreng

Han har altid et ekstra sæt tøj i tasken. Da han var mindre havde han altid 2 sæt. Ekstra hue og vanter. Sovetøj. Hagesmæk.

Termotøj fandt jeg brugt til 30 kr! Så det er fedt! Udendørsfutter? Er det de der bløde nogle? Skal de ikke være vandtætte?

Der er 16 børn på den stue han skal være på, så må heller skrive navn i ALT

Anmeld

6. marts 2012

Happiness

Babyklar skriver:

Storm han er lige startet i vuggeren her den 1-3. (hvilket er et kæmpe hit for ham) ..

nå men, vi har et sæt skiftetøj, som består af strømper, et sæt tøj, et par strømpe bukser, savlesmæk og hjemmesko .. 

så har vi termotøj , overtræks futter, hue og vanter. 

en sove jakke (til de varme dage, eller i hans vugger har de sove-flyver-dragt , så man skal ikke have sin egen med.)

hue og vanter har vi med hver dag, da vi os bruger det herhjemme

og ellers har vi sagt at de endelig bare skal sige til, hvis der mangler nået, da det jo er nyt for os

Overtræks futter må jeg skaffe? Har du fundet nogle vandtætte??

Hvad med regntøj, skal de have det?

Men ellers en god liste... Puhhh synes jeg har travlt Fik først pladsen idag...

Anmeld

6. marts 2012

Happiness

Kay skriver:

uhh et par gode sutsko er et most!!! og der findes mange der er fuldstændig uegnet til sådan en lille størrelse der skal lære at gå op et par md.         kan godt hjælpe dig med at finde nogle  

så er det godt at havde godt med skiftetøj... af alt... for der sker mange sjove ting i sådan en vuggestue

her til foråret er termotøj en god ting... og nogle støvler eller "futter" nu når han ikke går endnu... så snart han begynder at kunne gå skal han ha noget fodtøj der sidder godt fast og ikke er for stort

tænk at han allerede er så stor

Hvilke slags sutsko er gode?? Han har de der melton sutsko magen til de her:

Hvor meget skiftetøj? 2 af hver ting? Hvad med flere par vanter, hue?

Ja det er vildt! Han er jo stadig min lille baby Fik brevet idag, og han skal starte næste torsdag, så har pludselig fået en del at se til

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. marts 2012

Nettemor

Happiness skriver:

Termotøj fandt jeg brugt til 30 kr! Så det er fedt! Udendørsfutter? Er det de der bløde nogle? Skal de ikke være vandtætte?

Der er 16 børn på den stue han skal være på, så må heller skrive navn i ALT

Ja altså det er sådan nogle bløde nogle som er vandtætte.

Anmeld

6. marts 2012

Moar2011

Happiness skriver:

Overtræks futter må jeg skaffe? Har du fundet nogle vandtætte??

Hvad med regntøj, skal de have det?

Men ellers en god liste... Puhhh synes jeg har travlt Fik først pladsen idag...

min søn kan endnu ikke kravle, så han har bare et par melto hjemmesko ligesom dem du har lagt et billede ind af .. 

og til den tid hvor han kan kravle får han et par kravle skin sko ..

Jeg har udendøre futter fra mikk-Line, tror vind tætte er de ...

Regntøj har vi valgt at vente med, da de små børn jo sidder i barnevognen når de er ude.. 

ang skiftetøj tror jeg os man skal passe på med ikke at fylde for meget, hvis alle andre 15 børn os har en bunke tøj med for HVIS nu .. 

Anmeld

6. marts 2012

smokin

Vi har ikke brugt termotøj overhovedet. Så det er ikke et must for alle. Vi et sæt skiftetøj liggende, og 1 par sutsko, et par ekstra sutter og hagesmækker (især da Malou salvede meget). Bleer (som vi selv skal betale). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.