Rockertand skriver:
Wau, vi er meget forskellige, meget forskellige.
Mine børn får et bestemt "nej", hvis de gør noget, de ikke må - og ved du hvad? Det virker!
Mine børn har aldrig nogensinde grinet ad mig, når jeg har sagt nej - og det har heller ikke været nødvendigt at sige "nej" mere end én gang.
Jeg synes faktisk ikke, at det er særligt betryggende for opdragelsen, at dit barn ikke tager dig alvorligt - men som jeg læser det, så er der heller ingen konsekvens af, at han opfører sig, som han har lyst til?
Nøgleordet er konsekvens, at være bestemt, men kærlig - og belønningen er ros, ros, ros og knus og kram og kys.
Jeg er faktisk rystet over de forholdsvis mange, der har svaret, at de afleder - hvorfor? Barnet skal lære at tage et "nej" for et "nej" - og at der er noget, man må og ikke må, det lærer de da ikke ved at få rettet opmærksomheden et andet sted hen?
Jaa .. Børn er også meget forskellige 
Men jeg har jo bare fundet den måde det virker på for os ..
Og vi har skam prøvet med bestemt NEJ , og det virker altså ikke her .. Han står bare og griner af os og gør det igen og igen .. Så længe det andet virker er det jo fint ..
Han opfører sig bestemt ikke som han har lyst til ! Han er i trods alderen , og får af vide hvad han ikke må og hvad han gerne må ! Ingen skal komme og sige min opdragelses metode er dårlig , for det er den bestemt ikke ! Derimod , har jeg hørt MANGE terepauter der har sagt , man aldrig skal sige nej til sit barn ..
Syns ikke dit svar til mig var særlig pænt , vi alle er forskellige , og det samme er vores børn .