Hvad gør/siger du ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad gør du når dit barn gør noget som det ikke må ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.478 visninger
37 svar
0 synes godt om
5. marts 2012

Maja_4000

.. Når dit barn gør noget som h*n ikke må ?

Efter at have diskuteret det "rigtige" med et familiemedlem , vil jeg lige høre jeres metoder

Jeg har garanteret glemt en masse Men bare vælg det som er mest rigtigt for jer , eller fortæl noget helt andet .. Multiple choice er tilladt hvis du har flere børn eller gør forskellige ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Lullaby

En kombi tror jeg. Starter med at sige nej eller av alt afhængig af hvad det er og forklarer hvorfor. Hvis barnet forsætter er det bare nej

Anmeld

5. marts 2012

morbibi

Maja_4000 skriver:

.. Når dit barn gør noget som h*n ikke må ?

Efter at have diskuteret det "rigtige" med et familiemedlem , vil jeg lige høre jeres metoder

Jeg har garanteret glemt en masse Men bare vælg det som er mest rigtigt for jer , eller fortæl noget helt andet .. Multiple choice er tilladt hvis du har flere børn eller gør forskellige ting

Det er meget situations bestemt. Nogle gange vil jeg sige bestem NEJ og andre gange, vil jeg bare aflede barnets opmærksomhed. Og tror også jeg kunne finde på at sige; "av av fingrene" hvis det er noget varmt

Anmeld

5. marts 2012

LR85

Siger nej, og i de fleste tilfælde hvorfor. I korte træk, noget han kan forholde sig til. 

Prøver at aflede hvor det er muligt, hvilket det ikke altid er

Anmeld

5. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg siger nej, og forklarer som regel hvorfor. Hvis det fortsætter og min datter slet ikke vil høre efter, så får hun en advarsel, og hvis hun stadig fortsætter, får hun en time out. Men en kombi alt afhængig af, hvad det er

Anmeld

5. marts 2012

Clisolka

Jeg bruger nej herhjemme, og forklarer hende bagefter hvorfor. 

Jeg har lagt mærke til at min kæreste både siger nej og av 

Anmeld

5. marts 2012

raca

jeg siger hvad jeg vil havde barnet til og gøre i stedet...evt guder det der hen

jeg mener ikke et så lille barn kan handle på et nej....

Anmeld

5. marts 2012

FruHolm <3

Nej, ofte efterfulgt af : det er mor's eller det er pappi's

Ved ting hvor der ofte er sagt nej til siger jeg nu : Oscar, må du godt det? Og så ryster han på hovedet og giver slip/ går væk

Anmeld

5. marts 2012

B&J

hvis det er noget der er virkelig slet så siger jeg nej...

hvis ellers så aflever jeg hans opmærksomhed hen på noget andet...

Anmeld

5. marts 2012

Mor Christa

NU er victor jo ikke så gammel, så jeg han forstår jo ikke helt vildt meget! Men jeg starter med at sige "nej!" og så kigger han på mig - nogengange stopper han med det han er igang med, og nogengange fortsætter han. Hvis han fortsætter, så forklare jeg ham hvorfor og prøver at aflede med noget andet. 
Hvad gør du/I selv?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.