Hvad gør/siger du ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2012

morethanperfect

Maja_4000 skriver:

.. Når dit barn gør noget som h*n ikke må ?

Efter at have diskuteret det "rigtige" med et familiemedlem , vil jeg lige høre jeres metoder

Jeg har garanteret glemt en masse Men bare vælg det som er mest rigtigt for jer , eller fortæl noget helt andet .. Multiple choice er tilladt hvis du har flere børn eller gør forskellige ting

Jeg siger aldrig nej til ham ..

Hvis jeg gør det , syns han bare det er sjovt og gør det igen ..

Derimod hvis han f.eks. åbner skuffen , siger jeg : 
Oscar luk skuffen igen .

Hvis han slår: Du skal lade vær og slå ! Og så tager jeg hans hånd .

Hvis han spytter maden ud: Stop så Oscar ..

Jeg siger alt mulig .. Bare ikke nej .. Har tager ham i og grine af mig hvis jeg siger nej .. Har også lige lært min far han ikke skal sige nej til ham , for han gør det aligevel .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Maria.

Jeg fjerner hende og afleder med noget andet.. Har derfor stemt andet.. Selvfølgelig bliver der sagt nej et par gange, det kan næsten ikke undgåes jo

Anmeld

5. marts 2012

Camillee

5. marts 2012

CS

Hmm nu kommer det lidt an på hvad det drejer sig om  - men som oftest plejer jeg at sige "Victoria - du kan tage/gøre/hente/må det her..."

Anmeld

6. marts 2012

Maja_4000

Hvor er jeg glad for at 0% har stemt at de slår over fingrerne

Anmeld

6. marts 2012

DLM

Jeg siger Magnus nej! Jeg vil ikke ha du... Men du må gerne...

Anmeld

6. marts 2012

Happiness

Nu er Lukas kun 7 måneder. Men vi siger "nej" bestemt. Det virker herhjemme. Han er for lille til at vi skal begynde at forklare Og han har fundet ud af betydningen af nej.

Men når han forstår, vil jeg forklare hvorfor han ikke må. Men kort og kontant. Ikke noget med lange søforklaringer

Anmeld

6. marts 2012

Rockertand

morethanperfect skriver:

Jeg siger aldrig nej til ham ..

Hvis jeg gør det , syns han bare det er sjovt og gør det igen ..

Derimod hvis han f.eks. åbner skuffen , siger jeg : 
Oscar luk skuffen igen .

Hvis han slår: Du skal lade vær og slå ! Og så tager jeg hans hånd .

Hvis han spytter maden ud: Stop så Oscar ..

Jeg siger alt mulig .. Bare ikke nej .. Har tager ham i og grine af mig hvis jeg siger nej .. Har også lige lært min far han ikke skal sige nej til ham , for han gør det aligevel .. 

Wau, vi er meget forskellige, meget forskellige.

Mine børn får et bestemt "nej", hvis de gør noget, de ikke må - og ved du hvad? Det virker!

Mine børn har aldrig nogensinde grinet ad mig, når jeg har sagt nej - og det har heller ikke været nødvendigt at sige "nej" mere end én gang. 

Jeg synes faktisk ikke, at det er særligt betryggende for opdragelsen, at dit barn ikke tager dig alvorligt - men som jeg læser det, så er der heller ingen konsekvens af, at han opfører sig, som han har lyst til?

Nøgleordet er konsekvens, at være bestemt, men kærlig - og belønningen er ros, ros, ros og knus og kram og kys.

Jeg er faktisk rystet over de forholdsvis mange, der har svaret, at de afleder - hvorfor? Barnet skal lære at tage et "nej" for et "nej" - og at der er noget, man må og ikke må, det lærer de da ikke ved at få rettet opmærksomheden et andet sted hen? 

Anmeld

6. marts 2012

SaNiNa

Her beder vi ham om at lade være og fortælle at sådan noget gør man ikke.

Går ikke ind for at man siger nej nej nej og atter nej vi bliver jo nød til at fortælle at man ikke må så jeg plejer at sig at det vil mor ikke have men du/vi kan gør sådan her og så vise ham hvordan

Anmeld

6. marts 2012

Mathilde

Her sker det lidt i etaper.

Først forsøger jeg at aflede/finde alternativ (du må ikke hoppe i sofaen, men gerne på gulvet).

Når det så ikke virker forklarer jeg (du kan falde ned og slå dig hvis du hopper i sofaen).

Når disse er forsøgt flere gange, ender det med bestemt "nej", hvilket så heller ikke virker

Jep det er en herlig alder lige nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.