Jeg VIL have planlagt kejsersnit!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

Nadia&Daniel

Flodkilling skriver:

Altså... Det jeg kommer til at skrive nu er ikke noget rettet mod dig personligt.

Men jeg kan blive så sur over folk der VIL have kejsersnit, ud over at det faktisk koster 5 dobbelt mere for samfundet, så fatter jeg ikke at man vælger at få børn hvis man ikke vil føde normalt. Man kan ikke bare bestille et kejsersnit, uden en rigtig god grund. Og ærlig er det ikke en god grund.

Men det er jo bare min mening.

Hilsen en der fik akut kejsersnit efter 37 timer i fødsel, tabte 4 l blod med et blodtryk på 23/12, der har fået bevilligt planlagt kejsersnit til næste gang, men SKAL føde normalt - hvis jeg kan.

Jeg fik planlagt kejsersnit pga Laura sad fast med hovedet i UK stilling, og at det var for hendes bedste.. Og jeg er 95% sikker på at jeg VIL have kejsersnit igen næste gang..

Derfor, den sætning jeg har markeret med sort: har jeg så ikke ret til at få nr. 2?? Jeg valgte ikke at få baby fordi jeg ville prøve at føde. Jeg valgte at få en baby med manden min, fordi vi har en masse kærlighed vi gerne vil dele ud af, samt give bedsteforældrene den størreste gave i livet..

Til TS:  forstår dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

ekebiv

Kb skriver:

Selvfølgelig skal du have trøst og hjælp, men mener ikke at den rette hjælp er bare at bakke dig op i din angst og sige at naturligvis skal have et planlagt kejsersnit.

Jeg syntes du skal have hjælp til at behandle din angst og få støtte og opbakning til at få en god naturlig fødsel. Nogle gange skal man se sin frygt i øjnene, for på den måde at opleve sejre.

En fødsel er fantastisk, det skal du opleve

Enig. Synes også det ville være bedre at få bearbejdet den frygt istedet for at "bestille" et kejsersnit.

Jeg fik AK første gang og var jo selvfølgelig handikappet derefter, 2. gang tænkte vi "bare det ikke ender i kejsersnit for vi gider ikke bøvlet bagefter" men jeg fik heldigvis lov til at få den fantastiske oplevelse det er at føde, desværre gik jeg så meget i stykker at jeg var mere handikappet end efter AK men når jeg engang skal føde for 3. gang vil jeg tage den nturlige fødsel igen, der er INTET der slår den oplevelse!!

Jeg kender faktisk en hvis ar sprang sidst i graviditeten, de troede hun havde veer og hun kom på en fødestue men det var arret der var sprunget og barnet døde så det er åbenbart ikke kun under fødslen der kan ske noget grusomt med det ar men vi kan jo ikke gå rundt i evig frygt- så glemmer vi jo at leve

Håber ikke (for din egen skyld) at din JM bare booker en tid til dig men at hun derimod hjælper dig til at få bearbejdet din frygt og først derefter overvejer om PKS er det rette for dig.

Anmeld

4. marts 2012

Kb

Nadia&Daniel skriver:

Jeg fik planlagt kejsersnit pga Laura sad fast med hovedet i UK stilling, og at det var for hendes bedste.. Og jeg er 95% sikker på at jeg VIL have kejsersnit igen næste gang..

Derfor, den sætning jeg har markeret med sort: har jeg så ikke ret til at få nr. 2?? Jeg valgte ikke at få baby fordi jeg ville prøve at føde. Jeg valgte at få en baby med manden min, fordi vi har en masse kærlighed vi gerne vil dele ud af, samt give bedsteforældrene den størreste gave i livet..

Hvorfor er du sikker på at du vil have et kejsersnit igen 2. gang???

Anmeld

4. marts 2012

gonefishing

Nadia&Daniel skriver:

Hvis ts siger at hun vil have kejsersnit ellers ville hun ikke vælge at blive gravid. så er det jo også en anden situation end dig.

og vi har vel stadig lov til at have vores meninger herinde? ellers ville det vel ikke være en debat?

Anmeld

4. marts 2012

Nadia&Daniel

Kb skriver:

Hvorfor er du sikker på at du vil have et kejsersnit igen 2. gang???

Er jeg mest tryg ved - plus pga arret... Vil ikke bruge flere timer med veer, og så have risiko for at ende ud i AK. Så vil jeg hellere at det er rimelig planlagt 

Anmeld

4. marts 2012

Nadia&Daniel

Flodkilling skriver:

Hvis ts siger at hun vil have kejsersnit ellers ville hun ikke vælge at blive gravid. så er det jo også en anden situation end dig.

og vi har vel stadig lov til at have vores meninger herinde? ellers ville det vel ikke være en debat?

Bestemt - men det med ikke at have barnet så, det kom først senere i debatten. Plus er det ikke en tegn på virkelig frygt??

Anmeld

4. marts 2012

gonefishing

Nadia&Daniel skriver:

Bestemt - men det med ikke at have barnet så, det kom først senere i debatten. Plus er det ikke en tegn på virkelig frygt??

Det skal jo stadigvæk behandles og hjælpes.

Hvis du har en der er bange for at gå ned og handle ind, grundet angst. lader du så personen sidde alene med sin angst og handler ind for personen? hvem hjælper det lige?

Angst kan hjælpes, og at man lader angsten styrer så kommer man aldrig videre.

Anmeld

4. marts 2012

Nadia&Daniel

Flodkilling skriver:

Det skal jo stadigvæk behandles og hjælpes.

Hvis du har en der er bange for at gå ned og handle ind, grundet angst. lader du så personen sidde alene med sin angst og handler ind for personen? hvem hjælper det lige?

Angst kan hjælpes, og at man lader angsten styrer så kommer man aldrig videre.

Det har du helt ret i.. Men synes stadig der er en lille forskel..

Men igen til TS:  forstår dig virkelig godt  Held og lykke - lige meget hvad du vælger, så får du en skøn titel: MOR

Anmeld

8. marts 2012

Kløver

Anonym skriver:

Har en bekendt som skal have kejsersnit fordi hun ikke VIL ødelægger hendes nedre dele!

Det er en LATTERLIG grund efter min mening!!!

Jeg vil gene vælge det pga. jeg er bange for hvad kan ske med mig.. 

Men tak for alle jeres svar, bare at skrive/snakke med nogen gør mig mere rolig..

Var helt ude i at hvis jeg ikke kunne få kejsersnit, ville jeg ikke have barnet.. SÅ bange er jeg..

Jeg kan sagtens forstå dig
Jeg fik AKS med min søn, ca 38 timer efter jeg blev sat igang, og det var et rent helvede, med stikpiller, ve-drop, svangerskabsforgiftning osv.
Der er kun 15 mdr mellem ks og min termin, og fik at vide der ikke lå nogen restriktioner på, ikke at måtte føde selv, men de fraråder det, og at man på ingen måde må blive sat igang, netop af frygt for arret kan springe op (da det er så tæt imellem) derudover har jeg dårlig hofte, og de diskuterede hvorvidt jeg måtte føde selv 1 gang, og endte med jeg måtte prøve, fordi min søn kom før tid og derfor var meget lille. så jeg tør ikke tage risikoen, og kan sagtens forstå din frygt.

Snak med din JM om at få henvisning til samtale på sygehuset, sikker på de vil forstå din situation, og i kan få en god snak om det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.