Jeg VIL have planlagt kejsersnit!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

maria_wlt

Anonym skriver:

Nemheds skyld?!

Synes jeg ikke det er, ved hvordan man har det efter et kejsersnit. Og nu er der endda en på 22 måneder sammen med et nyfødt barn.

Jeg er super ANGST for at gå op i arret når jeg skal føde!! 

Vi må se hvad jordemoderen siger til mig..

Det blev vist kun sagt fordi der faktisk er mange som synes det er nemmeste...

(Er det også hvis man har prøvet en LORTE fødsel) Men hvis man har en fødsel som det fleste har så er er fødsel MEGET nemmere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Anonym trådstarter

4xGreve skriver:

Når du har fået KS første gang er valget 100% dit anden gang... Mener du bliver tilbudt en samtale med en fødsels læge inden du er i uge 34

Okay, lyder jo godt for mig så 

Er så heldig at få samme jordemoder som sidste gang, og hun er bare fantastisk.. Så håber hun er forstående..

Anmeld

4. marts 2012

TeamRocket

Flodkilling skriver:

Altså... Det jeg kommer til at skrive nu er ikke noget rettet mod dig personligt.

Men jeg kan blive så sur over folk der VIL have kejsersnit, ud over at det faktisk koster 5 dobbelt mere for samfundet, så fatter jeg ikke at man vælger at få børn hvis man ikke vil føde normalt. Man kan ikke bare bestille et kejsersnit, uden en rigtig god grund. Og ærlig er det ikke en god grund.

Men det er jo bare min mening.

Hilsen en der fik akut kejsersnit efter 37 timer i fødsel, tabte 4 l blod med et blodtryk på 23/12, der har fået bevilligt planlagt kejsersnit til næste gang, men SKAL føde normalt - hvis jeg kan.

Der sidder en kvinde bag skærmen som tydeligvis er rigtig rigtig skræmt. Så jeg tror ikke hun har brug for at du dunker hende oven i hovedet med det her. Du kan da ikke gøre dig til dommer overfor hvad der er en god nok grund eller ej. Bare fordi du ikke sidder med de samme følelser som hende. Fødselsfrygt kan ende med dep og stress som er direkte farligt for barnet.

Jeg har ikke selv prøvet det med mine to perfekte fødsler, men jeg har læst en del om emnet og ved at det bliver set af læger og jm som en ting der skal tages seriøst.

Anmeld

4. marts 2012

TeamRocket

Anonym skriver:

Nemheds skyld?!

Synes jeg ikke det er, ved hvordan man har det efter et kejsersnit. Og nu er der endda en på 22 måneder sammen med et nyfødt barn.

Jeg er super ANGST for at gå op i arret når jeg skal føde!! 

Vi må se hvad jordemoderen siger til mig..

Ja nogle vælger desværre pks fordi det er nemt og ikke fordi de har en god grund. Det var ikke ment på dig overhovedet - var lidt for hurtig på tasterne, skulle ha uddybet det, sorry

Anmeld

4. marts 2012

tutmarie

Det er DIT valg, og synes du skal tale med jm om det næste gang. Kan sagtens forstå din frygt, og fødsler med stor frygt før, det kommer der sjældent noget godt ud af. Kun hvis du når at blive positivt indstillet på en alm fødsel. Jeg håber du har en god og lyttende jm, og rigtig meget pøj pøj herfra!! Og LUK endelig ørene for alt det du ikke kan bruge til noget...!!! ;-)

Anmeld

4. marts 2012

Anonym trådstarter

Har en bekendt som skal have kejsersnit fordi hun ikke VIL ødelægger hendes nedre dele!

Det er en LATTERLIG grund efter min mening!!!

Jeg vil gene vælge det pga. jeg er bange for hvad kan ske med mig.. 

Men tak for alle jeres svar, bare at skrive/snakke med nogen gør mig mere rolig..

Var helt ude i at hvis jeg ikke kunne få kejsersnit, ville jeg ikke have barnet.. SÅ bange er jeg..

Anmeld

4. marts 2012

smølfine

Flodkilling skriver:

Altså... Det jeg kommer til at skrive nu er ikke noget rettet mod dig personligt.

Men jeg kan blive så sur over folk der VIL have kejsersnit, ud over at det faktisk koster 5 dobbelt mere for samfundet, så fatter jeg ikke at man vælger at få børn hvis man ikke vil føde normalt. Man kan ikke bare bestille et kejsersnit, uden en rigtig god grund. Og ærlig er det ikke en god grund.

Hilsen en der fik akut kejsersnit efter 37 timer i fødsel, tabte 4 l blod med et blodtryk på 23/12, der har fået bevilligt planlagt kejsersnit til næste gang, men SKAL føde normalt - hvis jeg kan.

Kan kun istemme mig dit svar. Et kejsersnit er ikke noget man bare kan kræve og det er absolut hverken til gavn for barnet, moderen eller samfundet.

Har i øvrigt selv født normalt efter ks og jeg hvávde det da ligesom dig at jeg var bekymret for arret skulle springe op, så du skal da hellere snakke med din jordemoder om din bekymring.

Held og lykke med graviditet og forestående fødsel.

Anmeld

4. marts 2012

Kb

Flodkilling skriver:

Jeg er også med på det her svar...

Det er ikke fordi jeg ikke har forståelse for TS. Tror de fleste kvinder på den ene eller anden måde er bange for at føde og det er da heller ikke så underligt, når man ser og hører om fødsler. Rart ser det jo ikke ligefrem ud.
Men det kan bare ikke nytte noget at samfundet behandler fødselsangst med planlagte kejsersnit... Det er ALT for dyrt.

Samtaler, bedre viden og tryghed mener jeg er vejen frem. Man skal føde sit barn på normal vis, medmindre der er fysisk komplikationer, som gør man ikke kan...

Anmeld

4. marts 2012

Moar2012

Anonym skriver:

Jeg er gravid med mit 2. barn, og har termin til september.

Jeg fik kejsersnit med mit første barn, da BARNET lagde i UK.

Jeg er SÅ bange for at skulle føde selv! Jeg er så bange for at mit ar skal springer op når jeg får veer!! Har en veninde som havde fået kejsersnit og ved hendes anden fødsel, fødte hun normalt. Desværre under presse veerne sprang hendes gamle ar op, TOTAL panik..

Jeg VIL ikke opleve sådan noget 

Kan man snakke med sin jordemoder ang. planglagt kejsersnit?

Vi har det på samme måde.. Venter også mit 2. Barn og fik psk grundet uk stilling ved min første.. 

Jeg tænker også hvad nu hvis aret springer op... Jeg føler med dig..

Anmeld

4. marts 2012

Vivian87

Du har krav på at få lavet kejsersnit hvis du beder om det, så ingen grund til bekymring  Tá en snak med din jordemor! 

Og så lad være med at tage dig af alle de negative kommentarer, for kun du ved hva der er det rigtige for dig, hvad enten andre forstår det eller ej 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.