Jeg VIL have planlagt kejsersnit!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.681 visninger
38 svar
0 synes godt om
4. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg er gravid med mit 2. barn, og har termin til september.

Jeg fik kejsersnit med mit første barn, da BARNET lagde i UK.

Jeg er SÅ bange for at skulle føde selv! Jeg er så bange for at mit ar skal springer op når jeg får veer!! Har en veninde som havde fået kejsersnit og ved hendes anden fødsel, fødte hun normalt. Desværre under presse veerne sprang hendes gamle ar op, TOTAL panik..

Jeg VIL ikke opleve sådan noget 

Kan man snakke med sin jordemoder ang. planglagt kejsersnit?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Jeg er SÅ bange for at skulle føde selv! Jeg er så bange for at mit ar skal springer op når jeg får veer!! Har en veninde som havde fået kejsersnit og ved hendes anden fødsel, fødte hun normalt. Desværre under presse veerne sprang hendes gamle ar op, TOTAL panik..

Selvfølgeligt kan du det. I Danmark tilrådes det faktisk at du får et kejsersnit tilbudt, hvis du har fået et før.

Har du ikke snakket med en læge om din graviditet og fødslen?

Anmeld

4. marts 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Selvfølgeligt kan du det. I Danmark tilrådes det faktisk at du får et kejsersnit tilbudt, hvis du har fået et før.

Vi har snakket graviditet, men ikke fødsel..

Er så BANGE for det altså, får helt ondt i maven bare om tanken.. Så håber min jordemoder kan berolige mig lidt..

Er det rigtigt, at man gør det?! Vidste jeg ikke 

Anmeld

4. marts 2012

TeamRocket

Du kan jo vælge selvvalgt ks. Bare insister på at få det, de kan ikke nægte dig det. Det forklarede min læge. Dog vil jeg lige tilføje at man ikke skal vælge det for 'nemhedens skyld'.

Anmeld

4. marts 2012

Gry91

Jeg skal også have pks pga. fødselsangst

Og tror ikke det vil blive et problem for dig, hvis du tidligere har fået det bare snak med din jm om det

Anmeld

4. marts 2012

gonefishing

Anonym skriver:

Altså... Det jeg kommer til at skrive nu er ikke noget rettet mod dig personligt.

Men jeg kan blive så sur over folk der VIL have kejsersnit, ud over at det faktisk koster 5 dobbelt mere for samfundet, så fatter jeg ikke at man vælger at få børn hvis man ikke vil føde normalt. Man kan ikke bare bestille et kejsersnit, uden en rigtig god grund. Og ærlig er det ikke en god grund.

Men det er jo bare min mening.

Hilsen en der fik akut kejsersnit efter 37 timer i fødsel, tabte 4 l blod med et blodtryk på 23/12, der har fået bevilligt planlagt kejsersnit til næste gang, men SKAL føde normalt - hvis jeg kan.

Anmeld

4. marts 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Vi har snakket graviditet, men ikke fødsel..

Er så BANGE for det altså, får helt ondt i maven bare om tanken.. Så håber min jordemoder kan berolige mig lidt..

Er det rigtigt, at man gør det?! Vidste jeg ikke 

Jeg fik mit tildelt, fuldstændigt uden modstand. Jeg mødte ikke andet end forståelse og accept for at min situation var svær. Jeg fik endda min rigtigt søde, helt egne, sygeplejerske tildelt på selve dagen fordi de vidste det var en svær en.

Bare rolig, det skal nok gå

Anmeld

4. marts 2012

maria_wlt

Jonatansmor skriver:

Det passer ikke helt..

Du tilrådes KUN hvis de i forvejen har haft 2 KS..

Jeg fik PKS og alm fødsel med 16 mdr mellemrum, og der var intet problem i det..

Der er intet at frygte med at føde almindelig efter et KS  

Min egen veninde som snart er JM har ikke set ret mange tilfælde at bristninger i KS ar..

Hvis du virkelig er bange så skal du ikke gøre det, for det skal IKKE være en lorte oplevelse for livet at føde et barn... 

Anmeld

4. marts 2012

Anonym trådstarter

Nemheds skyld?!

Synes jeg ikke det er, ved hvordan man har det efter et kejsersnit. Og nu er der endda en på 22 måneder sammen med et nyfødt barn.

Jeg er super ANGST for at gå op i arret når jeg skal føde!! 

Vi må se hvad jordemoderen siger til mig..

Anmeld

4. marts 2012

4xGreve

Anonym skriver:

Når du har fået KS første gang er valget 100% dit anden gang... Mener du bliver tilbudt en samtale med en fødsels læge inden du er i uge 34

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.