Jeg VIL have planlagt kejsersnit!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

Anonym trådstarter

Man bliver en smule ked af det, når folk siger sådan noget..

Jeg søgte trøst og hjælp i denne tråd. Ikke DUNK i hovedet!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Kb

Anonym skriver:

Man bliver en smule ked af det, når folk siger sådan noget..

Jeg søgte trøst og hjælp i denne tråd. Ikke DUNK i hovedet!!

Selvfølgelig skal du have trøst og hjælp, men mener ikke at den rette hjælp er bare at bakke dig op i din angst og sige at naturligvis skal have et planlagt kejsersnit.

Jeg syntes du skal have hjælp til at behandle din angst og få støtte og opbakning til at få en god naturlig fødsel. Nogle gange skal man se sin frygt i øjnene, for på den måde at opleve sejre.

En fødsel er fantastisk, det skal du opleve

Anmeld

4. marts 2012

gonefishing

TeamRocket skriver:

Der sidder en kvinde bag skærmen som tydeligvis er rigtig rigtig skræmt. Så jeg tror ikke hun har brug for at du dunker hende oven i hovedet med det her. Du kan da ikke gøre dig til dommer overfor hvad der er en god nok grund eller ej. Bare fordi du ikke sidder med de samme følelser som hende. Fødselsfrygt kan ende med dep og stress som er direkte farligt for barnet.

Jeg har ikke selv prøvet det med mine to perfekte fødsler, men jeg har læst en del om emnet og ved at det bliver set af læger og jm som en ting der skal tages seriøst.

Det er min mening. Og hun spørger efter folks mening, vidste ikke at baby.dk kun var et sted hvor man måtte svare: "kys kys jeg er enig med dig søde".

Anmeld

4. marts 2012

gonefishing

TeamRocket skriver:

Der sidder en kvinde bag skærmen som tydeligvis er rigtig rigtig skræmt. Så jeg tror ikke hun har brug for at du dunker hende oven i hovedet med det her. Du kan da ikke gøre dig til dommer overfor hvad der er en god nok grund eller ej. Bare fordi du ikke sidder med de samme følelser som hende. Fødselsfrygt kan ende med dep og stress som er direkte farligt for barnet.

Jeg har ikke selv prøvet det med mine to perfekte fødsler, men jeg har læst en del om emnet og ved at det bliver set af læger og jm som en ting der skal tages seriøst.

P.s jeg tror de fleste er bange for at føde. Og ts fortæller hvorfor hun er. 

Altså man lægger heller ikke folk i narkose fordi de er bange for at få lavet et hul. Hvis alle kvinder kom og sagde de ville have kejsersnit, så måtte man spare et andet sted, tænk lige på hvis der er ti fødende kvinder om dagen, der vil have ks til 55.000 kr pr stk.

Og så brokker vi os over vores sundheds system.

Jeg synes i stedet TS burde snakke med en jordmor om sine bekymringer

Anmeld

4. marts 2012

Pernille84

Du skal ikke tage de negative kommentare til dig  Husk på alle de gode svar der også er i denne tråd

Jeg skal selv have PKS efter tre naturlige fødsler, og jeg er bange men dette er den eneste vej for mig denne gang. Det er så træls at man altid skal forsvare sit valg. I dagens dk får man ikke bare tilkendt et ks, men man skal have en meget god grund, hvilket jeg synes din grund er.

Anmeld

4. marts 2012

come2

Anonym skriver:

Jeg er gravid med mit 2. barn, og har termin til september.

Jeg fik kejsersnit med mit første barn, da BARNET lagde i UK.

Jeg er SÅ bange for at skulle føde selv! Jeg er så bange for at mit ar skal springer op når jeg får veer!! Har en veninde som havde fået kejsersnit og ved hendes anden fødsel, fødte hun normalt. Desværre under presse veerne sprang hendes gamle ar op, TOTAL panik..

Jeg VIL ikke opleve sådan noget 

Kan man snakke med sin jordemoder ang. planglagt kejsersnit?

Til dig.

Jeg dunker dig ikke oveni hovedet. Jeg forstår dig udemærket.

Anmeld

4. marts 2012

gonefishing

Anonym skriver:

Har en bekendt som skal have kejsersnit fordi hun ikke VIL ødelægger hendes nedre dele!

Det er en LATTERLIG grund efter min mening!!!

Jeg vil gene vælge det pga. jeg er bange for hvad kan ske med mig.. 

Men tak for alle jeres svar, bare at skrive/snakke med nogen gør mig mere rolig..

Var helt ude i at hvis jeg ikke kunne få kejsersnit, ville jeg ikke have barnet.. SÅ bange er jeg..

Som skrevet før, så er det jo ikke personligt, og som en der har læst psykologi længe så forstår jeg din angst. Men at få pks vil ikke hjælpe dig. Du skal jo tale med en prof. Islr hvis du siger at du aldrig ville ha barnet hvis du ikke ku få kejsersnit.

Derudover så beholder jeg mig retten til at synes din grund er latterlig -og ja jeg er enig i at din venindes grund er latterlig.

Men lad mig spøger på en anden måde, hvis vi havde brugerbetaling, ville du så betale 55.000 kr for et kejsersnit for en frygt? 

Anmeld

4. marts 2012

Lullaby

Ja selvfølgelig er du bange for at føde. Det gør skisme ondt og man græder oftest af smerter men hold da op en fantastisk følelse man har når man presser sit barn ud

Snak med en jordemoder om dine følelser og sørg for, at få det snakket igennem. Det er altså bedst for dit barn at blive mast..

Anmeld

4. marts 2012

Mor til Majbørn

Flodkilling skriver:

Altså... Det jeg kommer til at skrive nu er ikke noget rettet mod dig personligt.

Men jeg kan blive så sur over folk der VIL have kejsersnit, ud over at det faktisk koster 5 dobbelt mere for samfundet, så fatter jeg ikke at man vælger at få børn hvis man ikke vil føde normalt. Man kan ikke bare bestille et kejsersnit, uden en rigtig god grund. Og ærlig er det ikke en god grund.

Men det er jo bare min mening.

Hilsen en der fik akut kejsersnit efter 37 timer i fødsel, tabte 4 l blod med et blodtryk på 23/12, der har fået bevilligt planlagt kejsersnit til næste gang, men SKAL føde normalt - hvis jeg kan.

er faktisk enig her...

Anmeld

4. marts 2012

klmf

Snak med din jm, fortæl hende dine følelser og tanker og læg sammen en plan for dit forløb, der passer til lige netop dig og din forestående fødsel. KS er et kirurgisk indgreb, der skal vælges med omtanke og på et informeret grundlag pga. de gener og komplikationsrisici, der følger med, så det er utrolig vigtigt at det ikke bliver valgt udelukkende på et grundlag af frygt for noget andet.

Held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.