Vil gerne stoppe amning, men han nægter modermælkserstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

raca

modesty skriver:

Det er bestemt ikke "hovedsageligt" ved 7-måneders alderen. Men ring til din SP og spørg hvor meget MME en baby på 7 måneder skal have. Og så kan du vel blande den mængde i grød/mos og lade ham drikke af kop?

jo det er det...

i alle bøger om kost til de små står der et

ernæringen mellem 6-9 mdr hovedsaglig består af modermælk eller modermælkserstatning... og supleres med fast føde...

omkring 9 mdr skal mælkemængden være nede på 3/4 liter om dagen og ved 1 år ca 1/2 liter...

alm fast føde er ikke næringstæt nok til og kunne opfylde et så lille barns behov optimalt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

modesty

jo det er det...

i alle bøger om kost til de små står der et

ernæringen mellem 6-9 mdr hovedsaglig består af modermælk eller modermælkserstatning... og supleres med fast føde...

omkring 9 mdr skal mælkemængden være nede på 3/4 liter om dagen og ved 1 år ca 1/2 liter...

alm fast føde er ikke næringstæt nok til og kunne opfylde et så lille barns behov optimalt

sst anbefaler cirka 50/50 eller ét måltid fast føde mere end mælk ved 7 mdr., som du kan se her, på side 26:

http://www.sst.dk/publ/Publ2011/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2011.pdf

Anmeld

13. marts 2012

raca

sst anbefaler cirka 50/50 eller ét måltid fast føde mere end mælk ved 7 mdr., som du kan se her, på side 26:

http://www.sst.dk/publ/Publ2011/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2011.pdf

ja ca 3-5 amninger pr dag og 1-4 måltider med fastføde....

Anmeld

13. marts 2012

modesty

raca skriver:

ja ca 3-5 amninger pr dag og 1-4 måltider med fastføde....

Ja okay okay. 

Men altså: Pointen er også bare at det godt kan være forskelligt fra barn til barn og mor til mor hvordan og hvorledes. Jeg har en veninde der har en dreng på 7 mdr. Hun ammer én gang i døgnet og blander så MME op i grød og mos. Det kunne TS evt. også prøve.

Anmeld

14. marts 2012

Snartmortil3

min søn får mme i maden, ellers bare alm mælk, og amning om natten. Men det stopper jeg med snart. Han gider desuden slet ikke brystet mere. Og heller ikke sutteflasken eller andet

Anmeld

27. marts 2012

BABYPIGEnr4

Månsson skriver:

Hva mærke mme er det, noget smager bedre end andre er lige min første tanke??

Jeg ved ikke om du har fundet noget modermælkserstatning, men jeg gik over til det for allergikere, da min ældste var 4 1/2 MDR. gl. Det smagte af gammel hø efter min mening af HT, men hun spiste det glad. Du skal blive ved med at give ME til det anbefalede tidspunkt og ikke følge gode råd fra forældre, som har valgt at gøre noget andet. Bare fordi de har kunnet tåle det, så betyder det ikke at det er en god ide. Det er for at dit barn undgår mælkeallergi og maven er klar til det. faktisk er ko-mælk slet ikke til mennesker, men det er så en helt anden diskussion

Håber det går bedre med lillemanden

Babyeste hilsner fra Helle  - mor til fire inkl. lille Kaja på 5 mdr.

Anmeld

27. marts 2012

L&V

BABYPIGEnr4 skriver:

Jeg ved ikke om du har fundet noget modermælkserstatning, men jeg gik over til det for allergikere, da min ældste var 4 1/2 MDR. gl. Det smagte af gammel hø efter min mening af HT, men hun spiste det glad. Du skal blive ved med at give ME til det anbefalede tidspunkt og ikke følge gode råd fra forældre, som har valgt at gøre noget andet. Bare fordi de har kunnet tåle det, så betyder det ikke at det er en god ide. Det er for at dit barn undgår mælkeallergi og maven er klar til det. faktisk er ko-mælk slet ikke til mennesker, men det er så en helt anden diskussion

Håber det går bedre med lillemanden

Babyeste hilsner fra Helle  - mor til fire inkl. lille Kaja på 5 mdr.

Tror du har tagget den forkerte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.