Men tog i ham så op?
Når jeg putter min søn, så laver vi putteritual, også bliver han lagt i sin seng med sin bamse, og nusseklud, og sut. Og jeg går ud. Nogen gange bliver han sur, jeg går ind og giver ham sutten og hurtigt ud igen. Det gør jeg til han sover. Som regel skal jeg kun derind 0 gange eller 1 gang. Og han sover efter 5-10 minutter. Skal jeg gøre dette om natten også mon?
Vi tog ham ikke op, før vi vurderede at han ikke på egen hånd kunne falde til ro. Ved min søn er det tegn som hurtig, overfladisk vejrtrækning og hikster sig igennem gråden, dér sætter vi vores grænse. Så kommer han op, han har en bamse med og dynen rundt om os og så sidder vi i gyngestolen indtil hans vejrtrækning fortæller os at han er afslappet (Han kommer med et laaaaangt dybt suk og hikster ikke ved indånding)
Men han er i sin seng før han falder i søvn, det tror vi på er vigtigt. At han falder til ro hos os, men falder i søvn for sig selv.
Vi gør det på præcis den samme måde som du beskriver der. Da han var så lille gjorde vi en dyd ud af aldrig at efterlade ham grædende, noget med seperationsangst du kan komme til at puste til. Altid beroligt, vågen, men rolig. Det kunne føles som en evighed at sidde der på gulvet ved siden af krybben mens han bare sad dér og GRÆD.
Oftest viste det sig at det havde taget 5-10 minutter og han sov igennem efter...
Anmeld