Vil gerne stoppe amning, men han nægter modermælkserstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

L&V

110811 skriver:

NEJ hvor må det være dejligt!!!!!!!!!! Kan ikke huske hvornår jeg har sovet længere end 2 timer i træk

Det er det os men havde det ligesom dig da jeg ammede så det fik os ende og kun kom på mme og grød/mos også sov hun.. Hun syntes bare det der babs var så hyggeligt om natten 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Snartmortil3

Månsson skriver:

Det er det os men havde det ligesom dig da jeg ammede så det fik os ende og kun kom på mme og grød/mos også sov hun.. Hun syntes bare det der babs var så hyggeligt om natten 

Ja! Det må også være tid for os at stoppe nu!

Anmeld

4. marts 2012

BABYPIGEnr4

110811 skriver:

Hej tøser!

Kan i give mig nogle gode råd? Jeg har en søn på snart 7 måneder. Jeg har nærmest fra day one bøvlet med brystbetændelse, tilstoppede mælkegange, og svamp! Jeg har kæmpet mig igennem amning, som nærmest har gjort ondt non stop siden jeg fødte! Nu kan jeg bare ikke mere. Jeg har prøvet at stoppe amning før, men han nægter at drikke ALLE former for MME! Hvad skal jeg gøre? må jeg bare bide i det sure æble og fortsætte? det er bare så hårdt, og jeg hader hver gang jeg skal amme!!

Han får, for det meste grød i løbet af dagen, og ammer stort set aldrig om dagen længere. (Ammer aften, nat og morgen) Men ville nu gerne at han gad at tage en flaske omkring eftermiddag. Tilgengæld vågner han hver 2. time om natten og vil amme, og jeg har prøvet at give ham alt muligt andet, men han bliver hysterisk!

Gode råd modtages med kyshånd, da både søvnmangel og smerter er ved at drive mig til vandvid!!!!

Det er synd du har været så meget igennem - jeg føler virkelig med dig.

Jeg holdt op med at amme min søn da han var 12 mdr. i 3 dage var han helt umulig, så havde han glemt alt om brystet.

Min første datter gik over til modermælkserstatining, dahun var 4 1/2 mdr. Jeg stoppede fra den ene dag til den anden og malkede kun ud i badet. Efter 3 uger var mælken væk og efter 1 dag havde hun indset at der ikke var mere mælk.

Jeg synes du skal beslutte dig for at stoppe og så ikke noget med en lille tår ind imellem. Det er vel bedre med en glad mor

Baby'este hilsner fra Helle og Kaja på 4 mdr.

Anmeld

4. marts 2012

Jonatansmor

110811 skriver:

Tak for dine svar! Hvordan gik det om natten da i tog en kold tyrker? JEg er bange for at han vil skrive fra han vågner første gang og indtil næste morgen!

Han var ikke vred nonstop hele natten, det tror jeg de færreste babyer har energi til.

Det tog os vel en god times tid at få ham til at sove, både når vi sagde godnat og om natten. Og han vågnede vel, i gennemsnit, et par gange om natten. I en lille uges tid.

Idag har vi 0 problemer, han sover i sekundet han rammer madrassen og vågner kun hvis der er problemer (av i tand, sygdom osv) sådan har det været i et års tid efterhånden. Men inden vi nåede hertil vågnede han sommetider og skulle have gentaget hvad det er ví gør nu, istedet for mad og bryst og det kunne godt tage en times tid, en gang om natten, et par gange i ugen.

Anmeld

4. marts 2012

L&V

110811 skriver:

Ja! Det må også være tid for os at stoppe nu!

Det er i hvert fald ikke meningen det skal være et irratations moment, håber det lykkedes for dig og at du får en masse dejlig søvn

Anmeld

4. marts 2012

Snartmortil3

BABYPIGEnr4 skriver:

Det er synd du har været så meget igennem - jeg føler virkelig med dig.

Jeg holdt op med at amme min søn da han var 12 mdr. i 3 dage var han helt umulig, så havde han glemt alt om brystet.

Min første datter gik over til modermælkserstatining, dahun var 4 1/2 mdr. Jeg stoppede fra den ene dag til den anden og malkede kun ud i badet. Efter 3 uger var mælken væk og efter 1 dag havde hun indset at der ikke var mere mælk.

Jeg synes du skal beslutte dig for at stoppe og så ikke noget med en lille tår ind imellem. Det er vel bedre med en glad mor

Baby'este hilsner fra Helle og Kaja på 4 mdr.

Tak for dit svar! Det giver mig endnu mere mod på at stoppe. Jeg kan jo sagtens klare et par dage med umulig bebs! Det er jo ingenting imod de to måneder nu, hvor jeg ikke har sovet

Anmeld

4. marts 2012

Snartmortil3

Jonatansmor skriver:

Han var ikke vred nonstop hele natten, det tror jeg de færreste babyer har energi til.

Det tog os vel en god times tid at få ham til at sove, både når vi sagde godnat og om natten. Og han vågnede vel, i gennemsnit, et par gange om natten. I en lille uges tid.

Idag har vi 0 problemer, han sover i sekundet han rammer madrassen og vågner kun hvis der er problemer (av i tand, sygdom osv) sådan har det været i et års tid efterhånden. Men inden vi nåede hertil vågnede han sommetider og skulle have gentaget hvad det er ví gør nu, istedet for mad og bryst og det kunne godt tage en times tid, en gang om natten, et par gange i ugen.

Men tog i ham så op?

Når jeg putter min søn, så laver vi putteritual, også bliver han lagt i sin seng med sin bamse, og nusseklud, og sut. Og jeg går ud. Nogen gange bliver han sur, jeg går ind og giver ham sutten og hurtigt ud igen. Det gør jeg til han sover. Som regel skal jeg kun derind 0 gange eller 1 gang. Og han sover efter 5-10 minutter. Skal jeg gøre dette om natten også mon?

Anmeld

4. marts 2012

Snartmortil3

Månsson skriver:

Det er i hvert fald ikke meningen det skal være et irratations moment, håber det lykkedes for dig og at du får en masse dejlig søvn

tak

Anmeld

4. marts 2012

Jonatansmor

Men tog i ham så op?

Når jeg putter min søn, så laver vi putteritual, også bliver han lagt i sin seng med sin bamse, og nusseklud, og sut. Og jeg går ud. Nogen gange bliver han sur, jeg går ind og giver ham sutten og hurtigt ud igen. Det gør jeg til han sover. Som regel skal jeg kun derind 0 gange eller 1 gang. Og han sover efter 5-10 minutter. Skal jeg gøre dette om natten også mon?

Vi tog ham ikke op, før vi vurderede at han ikke på egen hånd kunne falde til ro. Ved min søn er det tegn som hurtig, overfladisk vejrtrækning og hikster sig igennem gråden, dér sætter vi vores grænse. Så kommer han op, han har en bamse med og dynen rundt om os og så sidder vi i gyngestolen indtil hans vejrtrækning fortæller os at han er afslappet (Han kommer med et laaaaangt dybt suk og hikster ikke ved indånding)

Men han er i sin seng før han falder i søvn, det tror vi på er vigtigt. At han falder til ro hos os, men falder i søvn for sig selv.

Vi gør det på præcis den samme måde som du beskriver der. Da han var så lille gjorde vi en dyd ud af aldrig at efterlade ham grædende, noget med seperationsangst du kan komme til at puste til. Altid beroligt, vågen, men rolig. Det kunne føles som en evighed at sidde der på gulvet ved siden af krybben mens han bare sad dér og GRÆD.

Oftest viste det sig at det havde taget 5-10 minutter og han sov igennem efter...

Anmeld

4. marts 2012

Snartmortil3

Jonatansmor skriver:

Vi tog ham ikke op, før vi vurderede at han ikke på egen hånd kunne falde til ro. Ved min søn er det tegn som hurtig, overfladisk vejrtrækning og hikster sig igennem gråden, dér sætter vi vores grænse. Så kommer han op, han har en bamse med og dynen rundt om os og så sidder vi i gyngestolen indtil hans vejrtrækning fortæller os at han er afslappet (Han kommer med et laaaaangt dybt suk og hikster ikke ved indånding)

Men han er i sin seng før han falder i søvn, det tror vi på er vigtigt. At han falder til ro hos os, men falder i søvn for sig selv.

Vi gør det på præcis den samme måde som du beskriver der. Da han var så lille gjorde vi en dyd ud af aldrig at efterlade ham grædende, noget med seperationsangst du kan komme til at puste til. Altid beroligt, vågen, men rolig. Det kunne føles som en evighed at sidde der på gulvet ved siden af krybben mens han bare sad dér og GRÆD.

Oftest viste det sig at det havde taget 5-10 minutter og han sov igennem efter...

Okay! Jeg går heller aldrig fra min søn når han græder. Først når han er rolig går jeg ud fra værelset..

Tusind mange gange tak for dine svar, det var rart at læse

Jeg bor hos min mor lige nu da min lejlighed er ved at blive renoveret, men i løbet af ugen flytter hjem, også er det slut med amning! Men - hvad gør jeg med overfyldte babser?? Mine mælkegange stopper meget nemt til, og det gør virkelig ondt. tror de vil stoppe hvis jeg kun skal malke ud..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.