Vil gerne stoppe amning, men han nægter modermælkserstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

Snartmortil3

Månsson skriver:

Nå for pokker, nu siger jeg lige noget fy fy, har ikke selv prøvet det men havde en veninde der havde samme problem og hun puttede en smule sukker i og trappede hurtigt ud igen da mm smager meget sødt i forhold til mme. Eller kan det være aelve flasken der er problemet, tænker om du har haft held med at gi vand eller lignende af flaske, hvis ikke ku du jo prøve den som er formet som et bryst

Tak for dine gode råd! Men har prøvet med sukker ,) Jeg har prøvet den ene sutteflaske og den anden! Har prøvet at give ham det på kop, tudekop osv. Han nægter virklig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Snartmortil3

tinasmor skriver:

Havde det på samme måde som dig. Her nægtede hun MME og flaske. Men en dag hvor jeg var væk 1 døgn (indlagt) og det kun var min kæreste der var der så MÅTTE hun jo bide i det sure æble og derefter ville hun så godt (dog ikke hvis det var mig der gav, kun kæresten) vi kæmper dog selv med at komme helt væk med amning, af samme årsager som dig. Du skal dog være opmærksom på, at når de er over 6 måneder skal de have 8 jerndråber om dagen hvis de ikke tager MME men ud over dette så tror jeg altså ikke det primært skal være mælk der skal være deres føde på nuværende tidspunkt.

Han får jern allerede

Tak for dit indlæg - hmm.. Jeg er bare alene - han går i vuggestue, og i vuggestuen, har de heller ikke kunne få ham til at drikke mme! Han er bare "for fin" til det kunstige griner.

Anmeld

4. marts 2012

L&V

110811 skriver:

Tak for dine gode råd! Men har prøvet med sukker ,) Jeg har prøvet den ene sutteflaske og den anden! Har prøvet at give ham det på kop, tudekop osv. Han nægter virklig!

Arh men for pokker, han vil bare ikke.. Ja så har jeg ski nok ikke nogle god råd

Anmeld

4. marts 2012

Jonatansmor

110811 skriver:

Ja tak det gav bestemt mening! Det er en søn og ikke en datter

Vi har en god rutine - men den skal  laves om hvis jeg ikke længere ammer, da amningen er en del af rutinen! Han er god til selv at falde i søvn om dagen, og om aften kan jeg også bare ligge ham, også falder han i søvn selv. Det er kun om natten, der SKAL han amme. Han vågner som regel første gang omkring klokken 11.. Også vågner han nok 5-6 gange på en nat! Gab!

Jeg kan bare ikke se hvordan jeg skal gøre det, hvis jeg ikke bare tage en kold tyrker. Han kan jo nok ikke forstå hvis jeg ammer ham hver anden gang han er vågen

Jeg tænker også - er han "klar" til at sove hele natten uden mad? Kan en baby på 7 måneder godt det? Fra 8-06 feks.

Vågner han om natten, så tilbyd ham lidt vand. Min var kvik og fandt hurtigt ud af det intet havde med mad at gøre.

Baby kan sagtens klare sig, når vi sover sløves vores fordøjelsessystem så vi bliver ikke sultne før det "Tændes igen". Men sørg for at hans sidste måltid indtages minimum 30 minutter før bad, for ellers ligger det der i maven og kan sagtens gøre sulten, det samme med mælk. Tilbyd vand istedet. Aner ikke hvorfor.

Jeg er selv stor fan af konceptet kold tyrker, gider ikke bøvl, gider ikke umulig unge. Han skal gøre hvad jeg siger, fordi jeg siger det

Anmeld

4. marts 2012

tinasmor

Månsson skriver:

Arh men for pokker, han vil bare ikke.. Ja så har jeg ski nok ikke nogle god råd

Heldigvis vil baby om et par måneder ikke længere have brug for MME, så kan du gå over til alm. mælk. Vi bruger ikke MME her hjemme så længe hun får sine dråber (som jeg desværre ofte glemmer ) og så ammer jeg stadigvæk lidt og så får hun også noget sødmælk i en kop. Jeg har overvejet amme-stop pille, men det virker også på en eller anden måde lidt forkert for mig, ville helst bare kunne trappe ned selv

Anmeld

4. marts 2012

Snartmortil3

Jonatansmor skriver:

Vågner han om natten, så tilbyd ham lidt vand. Min var kvik og fandt hurtigt ud af det intet havde med mad at gøre.

Baby kan sagtens klare sig, når vi sover sløves vores fordøjelsessystem så vi bliver ikke sultne før det "Tændes igen". Men sørg for at hans sidste måltid indtages minimum 30 minutter før bad, for ellers ligger det der i maven og kan sagtens gøre sulten, det samme med mælk. Tilbyd vand istedet. Aner ikke hvorfor.

Jeg er selv stor fan af konceptet kold tyrker, gider ikke bøvl, gider ikke umulig unge. Han skal gøre hvad jeg siger, fordi jeg siger det

Tak for dine svar! Hvordan gik det om natten da i tog en kold tyrker? JEg er bange for at han vil skrive fra han vågner første gang og indtil næste morgen!

Anmeld

4. marts 2012

L&V

110811 skriver:

Ja tak det gav bestemt mening! Det er en søn og ikke en datter

Vi har en god rutine - men den skal  laves om hvis jeg ikke længere ammer, da amningen er en del af rutinen! Han er god til selv at falde i søvn om dagen, og om aften kan jeg også bare ligge ham, også falder han i søvn selv. Det er kun om natten, der SKAL han amme. Han vågner som regel første gang omkring klokken 11.. Også vågner han nok 5-6 gange på en nat! Gab!

Jeg kan bare ikke se hvordan jeg skal gøre det, hvis jeg ikke bare tage en kold tyrker. Han kan jo nok ikke forstå hvis jeg ammer ham hver anden gang han er vågen

Jeg tænker også - er han "klar" til at sove hele natten uden mad? Kan en baby på 7 måneder godt det? Fra 8-06 feks.

Min tøs på 5 måneder sover fra 21-8(9) uden mad og falder allerede i søvn igen kl 11 så ja det kan godt lade sig gøre

Anmeld

4. marts 2012

L&V

tinasmor skriver:

Heldigvis vil baby om et par måneder ikke længere have brug for MME, så kan du gå over til alm. mælk. Vi bruger ikke MME her hjemme så længe hun får sine dråber (som jeg desværre ofte glemmer ) og så ammer jeg stadigvæk lidt og så får hun også noget sødmælk i en kop. Jeg har overvejet amme-stop pille, men det virker også på en eller anden måde lidt forkert for mig, ville helst bare kunne trappe ned selv

Tror du har tagget den forkerte

Anmeld

4. marts 2012

Snartmortil3

tinasmor skriver:

Ja jeg ville også meget gerne bare kunne trappe ned. Men jeg er bare nået til det der punkt nu, hvor jeg IKKE vil mere. Jeg er led og ked af amning. Og synes jeg har gjort det godt, og holdt næsten 7 måneder med smerter! Og efter at han er begyndt at vågne om natten, så er jeg bare ved at blive sindssyg. Jeg er alene, og har ingen til at tage ham om natten eller hjælpe mig om dagen. Jeg sturdere om dagen, så heller ingen lurer Så nu skal der bare snart ske drastiske ændringer!!

Anmeld

4. marts 2012

Snartmortil3

Månsson skriver:

Min tøs på 5 måneder sover fra 21-8(9) uden mad og falder allerede i søvn igen kl 11 så ja det kan godt lade sig gøre

NEJ hvor må det være dejligt!!!!!!!!!! Kan ikke huske hvornår jeg har sovet længere end 2 timer i træk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.