luft i maven - hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

Babydreams

Månsson skriver:

Kan ikke huske hvor gammel min tøs var, måske knap en månede men kan ik se hva der sku ske det er jo bare vand med sukker.. 

100ml kogt afkølet vand og en tsk sukker også prøv og gi ham så lidt som muligt, ikke lige alle 100ml.. Væske kan jo os hjælpe på afføringen og hvis du er i tvivl har du så ikke sådan et nummer på en vagt sp her i weekenden??

Gud jo, du siger noget, Det nummer fik jeg jo lige i torsdags, det havde jeg da helt smidt ud..

Vil da lige prøve at ringe til dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

ano14316

Ja når han endelig kommer af med noget er det nemlig hård afføring..
Vi har prøvet at cykle med hans ben uden der rigtig sker noget..

En varm stofble, hvordan skal den opvarmes?

Hvis han ahr hård afføring, så skal i snakke med lægen/ lægevagten..

Det synes jeg i hvertfald. Fordi fuldammet børn, må ikke have problemer med afføring uden at de bliver grundigt undersøgt.

Drenge børn kan have ngoet der hedder mavemundsforsnævring,
og der er det vigtigt at de lige bliver undersøgt, især når han ikke er ældre.

Du kan også prøve at rigne til akut telefonen på 1813, så råder de dig om du skal ringe til lægevagten eller vente til egen læge i morgen, de er super søde at tale med!

Anmeld

4. marts 2012

L&V

RikkeRasmussen skriver:

Gud jo, du siger noget, Det nummer fik jeg jo lige i torsdags, det havde jeg da helt smidt ud..

Vil da lige prøve at ringe til dem

Ja gør da det.. Du må lige komme med en update

Anmeld

6. marts 2012

Babydreams

Månsson skriver:

Ja gør da det.. Du må lige komme med en update

Så får du lige en update, godt nok lidt sendt

Vi snakkede med lægen, og hun var ikke bekymret, når han blev ammet fuld ud, så var det meget normal at de kom til at bøvle lidt med maven, men ork det har været nogle hårde dage, der er idag heldigvis kommet gang i maven igen, så han slapper meget mere af nu, det dejligt

Men tusind tak for dine svar

Anmeld

6. marts 2012

L&V

RikkeRasmussen skriver:

Så får du lige en update, godt nok lidt sendt

Vi snakkede med lægen, og hun var ikke bekymret, når han blev ammet fuld ud, så var det meget normal at de kom til at bøvle lidt med maven, men ork det har været nogle hårde dage, der er idag heldigvis kommet gang i maven igen, så han slapper meget mere af nu, det dejligt

Men tusind tak for dine svar

Tak fordi du huskede det Det var godt, så kan du være helt rolig igen.. Lækkert der er gang i den og han er mere tilfreds

Anmeld

6. marts 2012

Babydreams

ano14316 skriver:

Hvis han ahr hård afføring, så skal i snakke med lægen/ lægevagten..

Det synes jeg i hvertfald. Fordi fuldammet børn, må ikke have problemer med afføring uden at de bliver grundigt undersøgt.

Drenge børn kan have ngoet der hedder mavemundsforsnævring,
og der er det vigtigt at de lige bliver undersøgt, især når han ikke er ældre.

Du kan også prøve at rigne til akut telefonen på 1813, så råder de dig om du skal ringe til lægevagten eller vente til egen læge i morgen, de er super søde at tale med!

Mange tak for dit svar
jeg har haft kontakt med lægen, og hun var ikke bekymret, så længe han ellers var som han plejede, så hun mente vi skulle se tiden an, men hvis det blev værre, skulle vi bare ringe igen, fordi så ville hun undersøge ham..

Men han har idag fået gang i maven igen, og der kom en ordentlig portion, er sikker på han syntes det var dejligt at komme af med det han har i hvert fald haft gang i maven lige siden, så det var dejligt

Anmeld

6. marts 2012

Babydreams

Månsson skriver:

Tak fordi du huskede det Det var godt, så kan du være helt rolig igen.. Lækkert der er gang i den og han er mere tilfreds

Det var skam så lidt, du havde skam fortjent en update, du har jo også givet mig mango gode svar

Ja det super dejligt at have ro i kroppen igen, de små pus kan godt nok gøre en bange

Anmeld

6. marts 2012

L&V

RikkeRasmussen skriver:

Det var skam så lidt, du havde skam fortjent en update, du har jo også givet mig mango gode svar

Ja det super dejligt at have ro i kroppen igen, de små pus kan godt nok gøre en bange

Åh tak Ja for pokker, min lille mus er skidtmas, blev vaccineret igår og hun bliver bare så syg hver gang

Anmeld

6. marts 2012

Bassemor<3

For det første, skal du ikke være bekymret over mængden i bleen, ammebørn kan der nemt gå helt op til en uge imellem afføringerne ! I forhold til maveknebene så kan du evt. give ham lidt sukker vand, det skal blanden 1 tsk til 100 ml. giv ham 5-10 mil. Det er smertelindrene og for ham til at slappe af så tarmene bedre kan arbejde og få passeret afføringen. Derudover er det også godt at "cykle" med benene og kører hænden rundt på maven i cirkelbevægelser, med uret, da tarmene vender sådan i maven Håber din lille fyr får det bedre 

Anmeld

6. marts 2012

Mor1012

RikkeRasmussen skriver:

Min lille skat på 10 dage, har simpelthen så mange mave kneb, det gør så ondt i mit hjerte at se..

Jeg ammer fuldt ud, nogle gange bliver han bare helt rød i hovedet, og man kan se han virkelig presser, men der kommer absolut ingenting, der har ikke været det vilde i hans ble siden fredag, måske 1 eller 2 gange på en dag!
Hans mave kommer med rigtig mange rumle lyde, og han bliver så ked af det når han bare presser!

Aner ikke mine levende råd, nogle der ved hvad jeg kan gøre for at afhjælpe ham?

MYLICON DRÅBER DET HJALP MEGET HER HOS OS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.