luft i maven - hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.306 visninger
36 svar
0 synes godt om
4. marts 2012

Babydreams

Min lille skat på 10 dage, har simpelthen så mange mave kneb, det gør så ondt i mit hjerte at se..

Jeg ammer fuldt ud, nogle gange bliver han bare helt rød i hovedet, og man kan se han virkelig presser, men der kommer absolut ingenting, der har ikke været det vilde i hans ble siden fredag, måske 1 eller 2 gange på en dag!
Hans mave kommer med rigtig mange rumle lyde, og han bliver så ked af det når han bare presser!

Aner ikke mine levende råd, nogle der ved hvad jeg kan gøre for at afhjælpe ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Filippa & Liva

Massage i urets retning omkring navlen i mindst et kvarter af gangen kan hjælpe ham med at komme af med luft...

Cykle med benene kan også hjælpe nogle.

Er det meget slemt ved jeg at nogle giver mylicon til deres babyer, det skulle også afhjælpe luft i maven.

God bedring med det lille pus!

Anmeld

4. marts 2012

L&V

RikkeRasmussen skriver:

Min lille skat på 10 dage, har simpelthen så mange mave kneb, det gør så ondt i mit hjerte at se..

Jeg ammer fuldt ud, nogle gange bliver han bare helt rød i hovedet, og man kan se han virkelig presser, men der kommer absolut ingenting, der har ikke været det vilde i hans ble siden fredag, måske 1 eller 2 gange på en dag!
Hans mave kommer med rigtig mange rumle lyde, og han bliver så ked af det når han bare presser!

Aner ikke mine levende råd, nogle der ved hvad jeg kan gøre for at afhjælpe ham?

zoneterapi er et kæmpe hit, det kan virkelig hjælpe, har selv brugt det til min pige.. Ellers cykler vi med benene, massere maven i urets retning, varme stofbleer og bade.. Er afføringen hård når det så kommer?

Anmeld

4. marts 2012

Babydreams

Månsson skriver:

zoneterapi er et kæmpe hit, det kan virkelig hjælpe, har selv brugt det til min pige.. Ellers cykler vi med benene, massere maven i urets retning, varme stofbleer og bade.. Er afføringen hård når det så kommer?

Ja når han endelig kommer af med noget er det nemlig hård afføring..
Vi har prøvet at cykle med hans ben uden der rigtig sker noget..

En varm stofble, hvordan skal den opvarmes?

Anmeld

4. marts 2012

Babydreams

BigBabyWish skriver:

Massage i urets retning omkring navlen i mindst et kvarter af gangen kan hjælpe ham med at komme af med luft...

Cykle med benene kan også hjælpe nogle.

Er det meget slemt ved jeg at nogle giver mylicon til deres babyer, det skulle også afhjælpe luft i maven.

God bedring med det lille pus!

Mange tak for dit svar

Jeg vil prøve de fif du har givet, Så håber jeg det hjælper ham, fordi det andet er ganske synd for ham!

Anmeld

4. marts 2012

L&V

RikkeRasmussen skriver:

Ja når han endelig kommer af med noget er det nemlig hård afføring..
Vi har prøvet at cykle med hans ben uden der rigtig sker noget..

En varm stofble, hvordan skal den opvarmes?

Så ville jeg nok lige høre sp om noget afføringsmiddel enten movicol eller lactuloce.. Det er stort set det eneste der kan gøre det blødt igen.. Plejer lige gi dem lidt i microovnen også ind under bodyen, den ska kun lige være lun

Anmeld

4. marts 2012

Babydreams

Månsson skriver:

Så ville jeg nok lige høre sp om noget afføringsmiddel enten movicol eller lactuloce.. Det er stort set det eneste der kan gøre det blødt igen.. Plejer lige gi dem lidt i microovnen også ind under bodyen, den ska kun lige være lun

Så må jeg lige ringe til min sp i morgen, men vil helt klart lige prøve det med stofbleen, også håbe at det hjælper ham lidt!

Tusind tak for dine svar

Anmeld

4. marts 2012

L&V

RikkeRasmussen skriver:

Så må jeg lige ringe til min sp i morgen, men vil helt klart lige prøve det med stofbleen, også håbe at det hjælper ham lidt!

Tusind tak for dine svar

Det kan i hvert fald lindre lidt.. Og det der med at cykle hjælper næsten os kun på luft syntes jeg.. Hvor gammel er dit barn??

Tænker hvis det har ondt så prøv med lidt sukkervand.. Og det var da så lidt håber virkelig det hjælper der er bare ikke noget værre end når de kæmper med den bette mavse

Anmeld

4. marts 2012

Babydreams

Månsson skriver:

Det kan i hvert fald lindre lidt.. Og det der med at cykle hjælper næsten os kun på luft syntes jeg.. Hvor gammel er dit barn??

Tænker hvis det har ondt så prøv med lidt sukkervand.. Og det var da så lidt håber virkelig det hjælper der er bare ikke noget værre end når de kæmper med den bette mavse

Han er kun 10 dage..

Har nemlig også læst noget om det der sukkervand, men er i tvivl om han må få det, og hvor meget han må få..

Ej det er virkelig så forfærdelig når de har ondt i deres mave, man føler sig helt magtesløs, fordi man ikke ved hvad man skal stille op, det gør ondt i ens hjerte

Anmeld

4. marts 2012

L&V

RikkeRasmussen skriver:

Han er kun 10 dage..

Har nemlig også læst noget om det der sukkervand, men er i tvivl om han må få det, og hvor meget han må få..

Ej det er virkelig så forfærdelig når de har ondt i deres mave, man føler sig helt magtesløs, fordi man ikke ved hvad man skal stille op, det gør ondt i ens hjerte

Kan ikke huske hvor gammel min tøs var, måske knap en månede men kan ik se hva der sku ske det er jo bare vand med sukker.. 

100ml kogt afkølet vand og en tsk sukker også prøv og gi ham så lidt som muligt, ikke lige alle 100ml.. Væske kan jo os hjælpe på afføringen og hvis du er i tvivl har du så ikke sådan et nummer på en vagt sp her i weekenden??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.