Verdens nemmeste chokoladekage - se her :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.606 visninger
73 svar
0 synes godt om
29. februar 2012

Muffin_girl

Ja jeg havde lyst til kage.. Og faldt over denne opskrift .. 

200 g smør

200 g chokolade 

200 g sukker 

2 spsk mel 

6 æg 

Smelt smør, chokolade og sukker over vandbad. Hæld det i en skål og tilsæt melet lidt efter lidt.. Tilsæt et æg af gangen imens du rører med et piskeris. Til æggene er rørt ud og det er en tyknet masse. Hæld derefter i en form og bag ved 175 grader, imellem 25-40 min ..

Jeg gjorde det at jeg hældte det i smurte muffinsforme, og lavede halv portion.. Og jeg fik ca 30 mini muffins Jeg tilsatte så bare stadig 2 spsk mel, da jeg ville have nogle faste muffins Men man kan tilsætte ekstra chokolade, nødder osv i dejen. Så bliver den endnu mere lækker og svampe agtigt  

VELBEKOM 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

Clisolka

AalborgPigen skriver:

Ja jeg havde lyst til kage.. Og faldt over denne opskrift .. 

200 g smør

200 g chokolade 

200 g sukker 

2 spsk mel 

6 æg 

Smelt smør, chokolade og sukker over vandbad. Hæld det i en skål og tilsæt melet lidt efter lidt.. Tilsæt et æg af gangen imens du rører med et piskeris. Til æggene er rørt ud og det er en tyknet masse. Hæld derefter i en form og bag ved 175 grader, imellem 25-40 min ..

Jeg gjorde det at jeg hældte det i smurte muffinsforme, og lavede halv portion.. Og jeg fik ca 30 mini muffins Jeg tilsatte så bare stadig 2 spsk mel, da jeg ville have nogle faste muffins Men man kan tilsætte ekstra chokolade, nødder osv i dejen. Så bliver den endnu mere lækker og svampe agtigt  

VELBEKOM 

Mums, det lyder godt med kage - det kunne være jeg skulle prøve den en dag 

Anmeld

3. marts 2012

Muffin_girl

Babymor2010 skriver:

Mums, det lyder godt med kage - det kunne være jeg skulle prøve den en dag 

Den smagte mega GODT !  

Anmeld

3. marts 2012

tweety2060

Nams... Bliver total lækkersulten nu....

Anmeld

3. marts 2012

Muffin_girl

tweety2060 skriver:

Nams... Bliver total lækkersulten nu....

Den smagte MEGA godt  

Anmeld

3. marts 2012

Dot D

Den lyder nem, så den må prøves.....

Anmeld

3. marts 2012

Muffin_girl

Dot D skriver:

Den lyder nem, så den må prøves.....

Ja og du kan da kun gøre den bedre Ej jeg syntes den smagte rigtigt godt.. Også fordi tit dem jeg prøver bliver meget tørre og smuldrer sådan .. Og så er det nødvendigt med glasur på.. Og gider jeg ikke... 

Har du ikke en fantastisk muffins opskrift ? Eller en cheesecake opskrift ? Det kunne jeg godt spise nemlig 

Anmeld

3. marts 2012

Dot D

AalborgPigen skriver:

Ja og du kan da kun gøre den bedre Ej jeg syntes den smagte rigtigt godt.. Også fordi tit dem jeg prøver bliver meget tørre og smuldrer sådan .. Og så er det nødvendigt med glasur på.. Og gider jeg ikke... 

Har du ikke en fantastisk muffins opskrift ? Eller en cheesecake opskrift ? Det kunne jeg godt spise nemlig 

Jeg vil prøve at lave den med forskellig chokolade tror jeg, så må vi se, hvilken slags der er bedst

Altså den chokoladekage jeg bruger mest, den bruger jeg også til muffins... Har du set opskriften herinde, ellers kan jeg finde den til dig....

Cheesecake har jeg aldrig lavet og indtil i forrige weekend, så havde jeg heller ikke smagt det... Det var ikke lige mig, så har desværre ingen opskrift

Anmeld

3. marts 2012

Muffin_girl

Dot D skriver:

Jeg vil prøve at lave den med forskellig chokolade tror jeg, så må vi se, hvilken slags der er bedst

Altså den chokoladekage jeg bruger mest, den bruger jeg også til muffins... Har du set opskriften herinde, ellers kan jeg finde den til dig....

Cheesecake har jeg aldrig lavet og indtil i forrige weekend, så havde jeg heller ikke smagt det... Det var ikke lige mig, så har desværre ingen opskrift

Vil du ikke sende opskriften ? Jeg orker ikke at lede heheh.. Så må du sige hvad du syntes om kagen på din facon

Anmeld

3. marts 2012

Dot D

AalborgPigen skriver:

Vil du ikke sende opskriften ? Jeg orker ikke at lede heheh.. Så må du sige hvad du syntes om kagen på din facon

Den kommer her:

Tøre ting i en skål og våde i en anden, tilsidst blandes de...

500 g mel

450 g sukker

100 g kakao

2 tsk natron

2 tsk vanille

180 g hakket mørk chokolade(jeg bruger nok liiiige lidt mere)

2 dl flydende margerine

5 dl A38 (jeg bruger pære-bananyoghurt)

2,5 dl mælk(jeg bruger kærnemælk)

2 æg

Bland det som beskrevet øverst, hæl det i en smurt form. I ovnen ved 175 grader varmluft, ca. 45 min. + - i hvert fald til den ikke hænger på en strikkepind. Som muffins ca 15 min....

Hvilken slags chokolade brugte du, mørk?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.