23år sex med 13årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Nu kan det godt være at jeg bliver rigtig upopulær, men jeg er nød til at spørger, for det irritere mig voldsomt.

Jeg læste lige at en 23årig var blevet dømt for at have sex med en 13årig og det er jeg helt med på, for det er forkert, men så læser jeg længere nede at han skal betale hende ersatning på 10.000. Og der tænker jeg så?? HVORFOR??

Han har jo ikke gjort noget mod hende, som hun ikke ville.. Det var frivilligt fra begges side, at det så er ulovligt, er en helt anden sag. Men jeg kan bare ikke se hvorfor hun skal ha ersatning?
Det er den tredje sag jeg læser om hvor en 13årig frivilligt har haft sex med en voksen og så får ersatning.. Og en tanke der kører rundt i mit hoved, er at 13årige har fundet en fed måde at tjene lommepenge på.
For 13årige i dag, ved godt hvad der er forkert og hvad der er rigtigt. Og det er nok ikke de 13årige der melder mændene. 

Den voksne kan meget nemt manipulere med en den 13 årig pige. Den voksne har udnyttet pigens tilstand hvis man kan sige det sådan. Det er "nemt" for en ældre fyr at manipulere med en lille piges hjerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

wamse

mor:) skriver:

Den voksne kan meget nemt manipulere med en den 13 årig pige. Den voksne har udnyttet pigens tilstand hvis man kan sige det sådan. Det er "nemt" for en ældre fyr at manipulere med en lille piges hjerne.

Helt enig  

Anmeld

29. februar 2012

Yurie skriver:

så hun får 10.000 fordi at hun er for ung til at vide om det er en god ide at have sex som 13årig? 

Nej... Det kan jeg ikke acceptere. 

Ja, han har gjort noget forkert og det ved han godt.. 

Hvis det havde været en gang, kunne det ha været udnyttelse eller noget, men 30gange, nej, så er det et valg hun har taget, og hun har vist hvad hun gik ind til. Jeg tror godt en 13årig i dag ved meget om sex. 

Jeg læste en anden artikel om en 13årig der fortalte en mand at hun var 16 og spurgte om de sku ha sex(de fik vist ikke gjort andet end at kysse) Og så blev han dømt for at være sammen med en mindreårig og hun fik ersatning... Helt ærligt. Hun kontaktede, løj og bad om sex. I mine øjne fortæller det mig, at 13årige godt ved hvad der er rigtigt og forkert og de vil ha sex...

En 13årig kan godt vide meget om sex, men hun er kun lige kommet i puberteten og i den alder tager man enorm beslutninger udfra andre forudsætninger end voksne. Hun kan få mén selvom det var 30gange hun gik med ham i form af ødelagt selvværd. Det er ligemeget om det er en eller 30 gange, for den voksne kan manipulere med den lille piges teenage hjerne både en gang men også 30 gange

Anmeld

29. februar 2012

Carl-Emil's mor

Nu generalisere jeg måske men jeg tror folks svar i denne debat afhænger meget af hvor tidligt de selv var seksuelt aktive... Og jeg ser slet ikke hvorfor hun skal have erstatning... Man er altså bevidst som 13 årig og jeg var selv 13 da jeg mistede min mødom og min kæreste var 16 og jeg har aldrig fortrudt det overhoved og jeg har altid haft kærester der var ældre end mig selv og jeg er fuldt normalt fungerende

Anmeld

29. februar 2012

lio

Zeus skriver:

Det ved den 23-årige sikkert mere end den 13-årige

Anmeld

29. februar 2012

Carl-Emil's mor skriver:

Nu generalisere jeg måske men jeg tror folks svar i denne debat afhænger meget af hvor tidligt de selv var seksuelt aktive... Og jeg ser slet ikke hvorfor hun skal have erstatning... Man er altså bevidst som 13 årig og jeg var selv 13 da jeg mistede min mødom og min kæreste var 16 og jeg har aldrig fortrudt det overhoved og jeg har altid haft kærester der var ældre end mig selv og jeg er fuldt normalt fungerende

men det handler vel heller ikke om hvorvidt den 13årig ved noget om sex eller ej. Det handler om at manden er 10år ældre - og dermed nemt kan manipulere pigen til at tro at det er hvad hun selv vil.

Anmeld

29. februar 2012

Carl-Emil's mor

mor:) skriver:

men det handler vel heller ikke om hvorvidt den 13årig ved noget om sex eller ej. Det handler om at manden er 10år ældre - og dermed nemt kan manipulere pigen til at tro at det er hvad hun selv vil.

Du skrev til en anfdn hun lige var kommet i puberteten. Lad os sige pigen fik sin mens først gang som 11 årig som jeg gjorde så stopper barndommen på ekstrem!! mange punkter for en faktisk der så chancen for hun i teorien længe har haft sex i sine tanker ( og jo det har man når man begynder at få sin mens før alle andre hvor man ikke kan tale med jævnaldrene om det) både om det er rart konsekvensen mm så kan hun altså sagtens være så bevidst at hun har ønsket sex med den mand som hun har en relation til...

Anmeld

29. februar 2012

Carl-Emil's mor skriver:

Du skrev til en anfdn hun lige var kommet i puberteten. Lad os sige pigen fik sin mens først gang som 11 årig som jeg gjorde så stopper barndommen på ekstrem!! mange punkter for en faktisk der så chancen for hun i teorien længe har haft sex i sine tanker ( og jo det har man når man begynder at få sin mens før alle andre hvor man ikke kan tale med jævnaldrene om det) både om det er rart konsekvensen mm så kan hun altså sagtens være så bevidst at hun har ønsket sex med den mand som hun har en relation til...

nu fik jeg selv min mens da jeg lige var fyldt 12 og ingen i min klasse har fået det. Men i den alder har jeg en helt anden tankegang end en mand der er 10år ældre, og ja man tæker da på sex... hormonerne raser jo derudaf i den alder og det er lige præcis derfor at det kan blive udnyttet af ældre fyr. Man er også blevet mere bevidst om sin krop i den alder og er måske lidt mere skrøbelig og her kan komplimenter af en ældre fyr gør underværker. Jeg mener helt bestemt at en fyr på 23år kan manipulere med pigen så meget at hun selv tror, at det er hvad hun selv har ønsket.

Hun kommer ikke nødvendigvis til selv at se tilbage på det som en dårlig oplevelse, men det er stensikkert at det er udnyttelse fra den 23årige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.