Har kvinderne ikke rimelig meget bukserne på? :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2012

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Jeg forstår godt hvad du skriver. Og jeg har tænkte det samme, MEN det har jo noget at gøre med at folk er forskellige og man skal respektere at folk er forskellige.

Ligesom nogen mænd kan finde ud af at tage i byen og stadig vide de har et ansvar derhjemme, så er der andre der ikke kan. Og på samme måde er der kvinder der godt kan lade deres mænd gå i byen uden at skulle være babysitter næste dag, og så er der nogen der ikke kan.

Personligt så har jeg en mand der kan tage i byen og gøre som han vil, jeg vil dog have lov til at sige min mening og sætte foden ned, hvis det er noget der kommet til at vedrøre mig, som f.eks. hvis han drikker så meget, at han slet ikke kan komme op dagen efter, til den aftale vi havde lavet.

Så vil mene at det ikke er sort eller hvidt, og man ved jo aldrig hvordan folk lever, på grund af de skriver om deres nuværende situation herinde. 

og sidst men ikke mindst.... skal vi ikke lade det være op til de "stakkels mænd" at bestemme om de har "sure koner"

Hehe jo, mændene må jo mande sig op hvis det syntes det er træls.

Jeg har bare i den senere tid oplevet nogle madammer herind der sad og blev sure over små ting og havde regler for det ene og det andet, følte mig næsten helt alene om at have et forhold med respekt og tillid, så lavede lige denne tråd for at hører ad  Er jo egentligt ligeglad, men kan samtidig godt li at diskutere ting, så ville hører hvilke grunde der var til at mændene skulle i kort snor 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

Mamalou

MariaJ skriver:

God formulering. Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.

Vi spørger ikke hinanden om lov til at gøre ting, men spørger selvfølgelig den anden om det passer at man er ude en bestemt aften.

Vi har ikke fælles økonomi (udover budget og madkonto), så hvad han bruger sine penge på er helt hans egen sag. 

Jeg vil jo heller ikke, at han bestemmer over mig. Vi har vores økonomi som jer. Sådan fungerer det bedst her

Så vi er vist ret enige

Anmeld

22. februar 2012

Nattøs

Jeg har en skat som faktisk ikke gider byture, tror han fik nok af det i sin ungdom Han er 38 år 

Men kommer han og siger, at han tager et smut op til sin ven. jamen så vinker jeg da bare medmindre vi skal noget sammen. ellers råder jeg ham nærmest til det. Og det samme gøre han. Man har også brug for at opleve noget hver for sig

Jeg har ikke selv længere den store lyst til byture og i den periode, hvor jeg havde. havde jeg to dage, hvor jeg sagde nu vil jeg afsted. Jamen kæresten sagde da bare vi ses hehe jeg var hjemme efter 2 timer, jeg kedet mig hehe. 

Men vi har det også sådan her hjemme, at tager vi til sammenkomster osv hver for sig, så kommer vi hjem og sover så vidt som det er muligt. 

Jeg er også den som forsøger at holde styr på aftaler osv, missede desværre en i mandags for ham, mente bestemt at det var torsdag. Men håber det går alligevel. 

Han er den dejlige gode rengørings mand, hvor jeg ordner maden. Han passer rigtigt godt på mig og sørger for at jeg bevare roen i min gravitet

Anmeld

22. februar 2012

gonefishing

Anonym skriver:

Hehe jo, mændene må jo mande sig op hvis det syntes det er træls.

Jeg har bare i den senere tid oplevet nogle madammer herind der sad og blev sure over små ting og havde regler for det ene og det andet, følte mig næsten helt alene om at have et forhold med respekt og tillid, så lavede lige denne tråd for at hører ad  Er jo egentligt ligeglad, men kan samtidig godt li at diskutere ting, så ville hører hvilke grunde der var til at mændene skulle i kort snor 

det kan jeg også godt (lide at diskutere og få forskellige synsvinkler), en ting jeg har tænkt meget over er de kvinder som lige pludselig "føler sig gravide", får ømme bryster, mener alt lugter underligt og kun spiser syltede agurker og er sikker på de er 1+4 henne, men bliver så skuffede over at de alligevel ikke er gravide.

Jeg synes det er synd at køre sig selv psykisk op i gear at man begynder at "føle sig gravid" på en lidt hypokonder måde.

Og jeg mener slet ikke noget ondt med det, men synes det er rigtig synd de køre sig igennem det, inden de er sikre, og så står de med en skuffelse Det er noget jeg ikke forstår...

Anmeld

22. februar 2012

Isabella_mor

jeg syntes da ikke min kæreste bliver holdt i kort snor. men her gælder der bare den regl at det er rart lige at finde ud af hvem der har planer hvornår og om det passer ind i vores travle liv.. 

det er især svært fordi at jeg har weekendvagter på jobbet hver 2 weekend og der er han jo ligesom nødt til at tage sig af hund barn og sig selv og der nytter det jo ikke at han planlægger at tage i byen, så skal han hvertfald sørge for en babysitter imens jeg er på arbejde.

så nej han må da tage til koncerter i byen og hvad han ellers har lyst til, det skal bare planlægges.. det skal det også hvis jeg tager afsted.. der er han bare ikke typen der vil planlægge så der gælder det bare at jeg har fri fra arbejde for at kunne tage afsted  men selvfølgelig med den der "hey skat har du/vi nogle planer for weekenden?" og så finder vi ud af det.. 

og det er FORDI vi bor under samme tag og fordi vi har et fælles barn og fordi vi sjældent ses da jeg har nogle aftenvagter og først kommer hjem når han sover, så når jeg endelig har fri kan jeg godt blive lidt skuffet hvis han så bare fes ud af huset hele tiden, det er sgu ikke særlig forholdsagtigt. så der kræver det jo at vi har tiden til det..

Anmeld

22. februar 2012

Sim

isabellamor skriver:

jeg syntes da ikke min kæreste bliver holdt i kort snor. men her gælder der bare den regl at det er rart lige at finde ud af hvem der har planer hvornår og om det passer ind i vores travle liv.. 

det er især svært fordi at jeg har weekendvagter på jobbet hver 2 weekend og der er han jo ligesom nødt til at tage sig af hund barn og sig selv og der nytter det jo ikke at han planlægger at tage i byen, så skal han hvertfald sørge for en babysitter imens jeg er på arbejde.

så nej han må da tage til koncerter i byen og hvad han ellers har lyst til, det skal bare planlægges.. det skal det også hvis jeg tager afsted.. der er han bare ikke typen der vil planlægge så der gælder det bare at jeg har fri fra arbejde for at kunne tage afsted  men selvfølgelig med den der "hey skat har du/vi nogle planer for weekenden?" og så finder vi ud af det.. 

og det er FORDI vi bor under samme tag og fordi vi har et fælles barn og fordi vi sjældent ses da jeg har nogle aftenvagter og først kommer hjem når han sover, så når jeg endelig har fri kan jeg godt blive lidt skuffet hvis han så bare fes ud af huset hele tiden, det er sgu ikke særlig forholdsagtigt. så der kræver det jo at vi har tiden til det..

Aaaaaamen!..når man har en bebs sammen er planlægning keyword i et forhold..

Anmeld

22. februar 2012

Isabella_mor

Sim skriver:

Aaaaaamen!..når man har en bebs sammen er planlægning keyword i et forhold..

netop

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

det kan jeg også godt (lide at diskutere og få forskellige synsvinkler), en ting jeg har tænkt meget over er de kvinder som lige pludselig "føler sig gravide", får ømme bryster, mener alt lugter underligt og kun spiser syltede agurker og er sikker på de er 1+4 henne, men bliver så skuffede over at de alligevel ikke er gravide.

Jeg synes det er synd at køre sig selv psykisk op i gear at man begynder at "føle sig gravid" på en lidt hypokonder måde.

Og jeg mener slet ikke noget ondt med det, men synes det er rigtig synd de køre sig igennem det, inden de er sikre, og så står de med en skuffelse Det er noget jeg ikke forstår...

Jaa det har jeg også nogen gange tænkt...

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

Ja det kan jeg også sagtens forstå. Vi planlægger da også tingene herhjemme, vi gør det ikke bare - det er som du siger rart at vide hvad der skal ske.

Men der har været mange debatter herinde på det seneste med kvinder der har deres mænd i meget kort snor og som faktisk brokker sig over ting jeg overhovedet ikke kan relaterer til, og syntes lidt de træder på deres mænd. 

Selvfølgelig er der familier hvor tiden er knap og hvor man helst skal have så meget ud af sin tid sammen som muligt. 

Anmeld

23. februar 2012

Munder

Jeg studser lidt over, at rigtig mange i deres indlæg giver deres kæreste lov til at gøre ting

Min mand er voksen og bor ikke sammen med sine forældre men sin kone (hvilket han har gjort i snart 15 år). Jeg er ikke hans mor, og derfor skal jeg da på ingen måde give ham lov til at gøre ting.

Vi planlægger selv vores tid, og clearer lige med hinanden inden vi laver aftaler. Det ville jo være problematisk, hvis vi begge fik aftalt noget samme dag, så der ikke var nogen hjemme hos vores datter.

Jeg kunne heller aldrig finde på at lave en aftale, der inkluderede ham, uden at sikre mig først, at det var noget han gad.

Herhjemme er der ingen der har bukserne på, vi er ligeværdige på alle fronter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.