Har kvinderne ikke rimelig meget bukserne på? :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2012

Kofoed.

Det kommer jo også an på baggrunden. Her i huset er der meget stramme regler for begge to, da vi selv har sat os i situationen, så kan vi reelt ikke blive sure over det, men hvor er det da træls nogle gange, somreglt er det ham der er mest påvirket af, hvad han ikke "må"/kan, hvorimod jeg er mere indforstået med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Det er i hvert fald sådan det er her, og sådan vi begge har det bedst med... Jeg er kun glad for at min mand tager i byen en gang imellem... han bliver så dejlig "fri" og glad af lige at komme ud med drengene og jeg får en aften for mig selv hvor jeg bare kan hygge mig og gøre hvad jeg vil, rigtig tøse hygge...

Så er der så de gange hvor han tager på fodboldtur til England i 4 dage eller Roskilde festival i en uge hvor jeg synes det er lidt træls fordi jeg kommer til at savne ham og føle mig lidt ensom, men koncerter og fodbold er hele hans liv, hans passion så det kunne jeg aldrig finde på at tage fra ham...

Men i bund og grund har vi det rigtig fint i et forhold hvor man tager ud hver for sig en gang imellem uden den anden skal løfte en pegefinger...

Det giver (i hvert fald i vores tilfælde) en tillid og respekt i forholdet, som er virkelig vigtig for os...

Ja jeg syntes også man viser tillid og respekt over for sin partner netop ved at stole på hinanden og ikke altid skal klistres til hinanden.

Godt for jer  

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

maria_wlt skriver:

Alt for mange er usikker på deres mænk.. Tillid er ikke altid det ord der bliver tænkt først..

Kender det fra min gamle kæreste.. IKKE BRUGBART.. 

Min nye halvdel er der heldigvis ikke noget med.. Jeg ville ikke have et eneste problem med byture, sms'er, brug af penge.. FORDI DER ER RESPEKT OG TILLID... 

Respekt og tillid er virkelig nøgleord i et forhold..

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Altså jeg kan egentlig godt forstå tankegangen, men det er egentlig også mest fordi vi har fået barn. 

Inden da var jeg også ligeglad hvornår manden kom hjem. Men jeg syntes når man har fået barn, er der grænser for hvor sent hjem man bør komme. Medmindre man selvfølgelig sagtens kan stå op og være på dagen efter. 

Men sådan er det bare i min verden...

Tja tit får kvinderne jo lavet så meget om på manden, at det i den sidste ende slet ikke er det de vil have......

Hvis der bare var en gylden løsning.... 

Jamen jeg kan ikke se hvorfor at der skal være forskel fordi man har fået et barn. Det er jo kun, hvad 1,5 dag eller sådan noget man skal passe barnet alene, kan ikke se problemet i det.

Manden tage afsted om aftenen, kommer hjem klokken 6 om morgene, sover det meste af dagene er fuldstændig smadret om aftenen - og hvad så? 

Hvorfor er der grænser for hvornår han må komme hjem fordi der er et barn? Gør det ondt på barnet?

Anmeld

22. februar 2012

Loa

Anonym skriver:

Jamen jeg kan ikke se hvorfor at der skal være forskel fordi man har fået et barn. Det er jo kun, hvad 1,5 dag eller sådan noget man skal passe barnet alene, kan ikke se problemet i det.

Manden tage afsted om aftenen, kommer hjem klokken 6 om morgene, sover det meste af dagene er fuldstændig smadret om aftenen - og hvad så? 

Hvorfor er der grænser for hvornår han må komme hjem fordi der er et barn? Gør det ondt på barnet?

Det er skam også kun sådan jeg har det, og så må min mand respektere det. 

Og det gør han heldigvis også....

Hvad andre gør, styrer de helt selv. Hvis det er ok at deres mænd drikker sig i hegnet og er intet værd dagen efter, nej tak det er jeg ikke interesseret i....

Desuden arbejder min mand temmelig meget, så jeg er stort set alene med vores datter. Så hvis han oven i det skulle tage en weekend ud af kalenderen for at være døddrukken..... Nej tak.....

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Det er skam også kun sådan jeg har det, og så må min mand respektere det. 

Og det gør han heldigvis også....

Hvad andre gør, styrer de helt selv. Hvis det er ok at deres mænd drikker sig i hegnet og er intet værd dagen efter, nej tak det er jeg ikke interesseret i....

Desuden arbejder min mand temmelig meget, så jeg er stort set alene med vores datter. Så hvis han oven i det skulle tage en weekend ud af kalenderen for at være døddrukken..... Nej tak.....

Okay, det er også fair nok.. Kan godt lidt forstår det med de mænd der arbejder meget, men så tænker jeg også bare at de ALDRIG må kommer ud og morer sig 100 % fordi der sidder en derhjemme der bliver sur.

Jeg ville også savne min mand hvis han arbejede meget, og det gør han da også nogle gange, men han har jo stadig brug for at koble af og komme ud og morer sig..

Men som du siger, det må par jo helt selv styre - smag og behag.. 

Anmeld

22. februar 2012

Loa

Anonym skriver:

Okay, det er også fair nok.. Kan godt lidt forstår det med de mænd der arbejder meget, men så tænker jeg også bare at de ALDRIG må kommer ud og morer sig 100 % fordi der sidder en derhjemme der bliver sur.

Jeg ville også savne min mand hvis han arbejede meget, og det gør han da også nogle gange, men han har jo stadig brug for at koble af og komme ud og morer sig..

Men som du siger, det må par jo helt selv styre - smag og behag.. 

Syntes bestemt også de skal have lov at more sig! Ingen tvivl om det.... Tit må jeg bede ham om at prioritere vennerne før arbejde ind i mellem.... 

Men jeg kunne aldrig leve med en der gik i byen jeg ved ikke hvor mange gange om ugen, og kom plørestiv hjem og ikke var til en dyt dagen efter. 

Det er heldigvis også kun sket én gang mens vi har haft vores datter.

Men jeg er så også den type der bare ikke kan forstå at man skal drikke sig pattestiv når man er i byen

Anmeld

22. februar 2012

MariaJ

Mamalou skriver:

Min kæreste må gøre lige nøjagtig som det passer ham, for jeg stoler på ham og jeg er ikke - og bliver aldrig - hans mor. 

God formulering. Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.

Vi spørger ikke hinanden om lov til at gøre ting, men spørger selvfølgelig den anden om det passer at man er ude en bestemt aften.

Vi har ikke fælles økonomi (udover budget og madkonto), så hvad han bruger sine penge på er helt hans egen sag. 

Anmeld

22. februar 2012

gonefishing

Anonym skriver:

Hej tøser.

Jeg ved næsten ikke engang hvor jeg skal starte  ..

Nå men, ved ikke om det bare er mig, men jeg syntes da virkelig at mange af kvinderne på Baby.dk har bukserne på derhjemme. Syntes mange brokker sig over små ting omkring deres mænd, har de mærkeligste regler for deres mænd - ja det virker i det hele taget som om mange af mændene ikke må noget som helst medmindre de har skrevet under på en kontrakt først   .. 

Herhjemme er der sjældent et nej, min kæreste kan nogle gange tage i byen 3 weekender i træk - og så kan der derefter også gå flere måneder før han igen tager afsted. - og der er aldrig noget der hedder sig at han skal være hjemme på et vis tidspunkt - han skal have lov at hygge sig nu han endelig er afsted!

Kan da godt se problemet hvis manden tager afsted hver weekend året rundt - men bare fordi man får børn betyder det da ikke at livet skal gå i stå, skal det?

Er flertallet af kvinderne herinde så afhængige af deres mænd at mændene ikke må gå nogen steder? Og hvis de så må tage afsted, må de så kun bruge 100 kr og skal være hjemme kl 2?..

Det er måske bare mig, men syntes der er mange debatter efterhånden (og for nyligt) herinde med kvinder der nærmest har deres mænd i snor men stadig brokker sig over dem  ..

Undskyld undskyld alle sammen, men ja jeg forstår det bare ikke  .. 

Jeg forstår godt hvad du skriver. Og jeg har tænkte det samme, MEN det har jo noget at gøre med at folk er forskellige og man skal respektere at folk er forskellige.

Ligesom nogen mænd kan finde ud af at tage i byen og stadig vide de har et ansvar derhjemme, så er der andre der ikke kan. Og på samme måde er der kvinder der godt kan lade deres mænd gå i byen uden at skulle være babysitter næste dag, og så er der nogen der ikke kan.

Personligt så har jeg en mand der kan tage i byen og gøre som han vil, jeg vil dog have lov til at sige min mening og sætte foden ned, hvis det er noget der kommet til at vedrøre mig, som f.eks. hvis han drikker så meget, at han slet ikke kan komme op dagen efter, til den aftale vi havde lavet.

Så vil mene at det ikke er sort eller hvidt, og man ved jo aldrig hvordan folk lever, på grund af de skriver om deres nuværende situation herinde. 

og sidst men ikke mindst.... skal vi ikke lade det være op til de "stakkels mænd" at bestemme om de har "sure koner"

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Syntes bestemt også de skal have lov at more sig! Ingen tvivl om det.... Tit må jeg bede ham om at prioritere vennerne før arbejde ind i mellem.... 

Men jeg kunne aldrig leve med en der gik i byen jeg ved ikke hvor mange gange om ugen, og kom plørestiv hjem og ikke var til en dyt dagen efter. 

Det er heldigvis også kun sket én gang mens vi har haft vores datter.

Men jeg er så også den type der bare ikke kan forstå at man skal drikke sig pattestiv når man er i byen

Nej nej ikke flere gange om ugen, jeg snakker om en gang imellem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.