Har kvinderne ikke rimelig meget bukserne på? :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Hej tøser.

Jeg ved næsten ikke engang hvor jeg skal starte  ..

Nå men, ved ikke om det bare er mig, men jeg syntes da virkelig at mange af kvinderne på Baby.dk har bukserne på derhjemme. Syntes mange brokker sig over små ting omkring deres mænd, har de mærkeligste regler for deres mænd - ja det virker i det hele taget som om mange af mændene ikke må noget som helst medmindre de har skrevet under på en kontrakt først   .. 

Herhjemme er der sjældent et nej, min kæreste kan nogle gange tage i byen 3 weekender i træk - og så kan der derefter også gå flere måneder før han igen tager afsted. - og der er aldrig noget der hedder sig at han skal være hjemme på et vis tidspunkt - han skal have lov at hygge sig nu han endelig er afsted!

Kan da godt se problemet hvis manden tager afsted hver weekend året rundt - men bare fordi man får børn betyder det da ikke at livet skal gå i stå, skal det?

Er flertallet af kvinderne herinde så afhængige af deres mænd at mændene ikke må gå nogen steder? Og hvis de så må tage afsted, må de så kun bruge 100 kr og skal være hjemme kl 2?..

Det er måske bare mig, men syntes der er mange debatter efterhånden (og for nyligt) herinde med kvinder der nærmest har deres mænd i snor men stadig brokker sig over dem  ..

Undskyld undskyld alle sammen, men ja jeg forstår det bare ikke  .. 

jeg er lidt enig i det du siger, har nogen gange også siddet og studset lidt over hvad nogen mænd må og ikke må og hvad tid de skal være hjemme osv, men så længe det fungere i deres forhold er jeg faktisk lidt ligeglad - herhjemme er der aldrig noget der hedder må eller ikke må, vi gør hvad vi har lyst til (selvfølgelig inden for de etiske regler i et forhold ) hvis jeg har lyst til at tage ud med mine veninder og drikke mig skide stiv spørger jeg ikke om lov, jeg informere ham blot om det og også omvendt det kun hvis jeg invitere folk hjem til os at jeg lige spørger om det ok med ham, da vi jo trods alt begge to bor der - det skal lige siges at vi ikke har børn endnu, der giver os en lidt større frihed til bare at tage ud hele natten hvis vi har lyst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

Anonym trådstarter

pemiro skriver:

I starten af vores forhold var jeg meget kontrollerende, men var bare så bange for han fandt en anden (min selvtillid var lig 0). Han har dog vist mig at det er mig han vil, så nu går det meget bedre. Skriver omtrent ikke til ham når han er ude, svarer ham kun når han skriver han er kommet til festen (hvis den ikke er her i odense) og ellers har jeg lært at styre mig hvis man kan sige sådan.

Det eneste jeg styrer herhjemme er aftaler med familie, da kæresten ikke har sans for planlægning så der fortælller jeg bare at jeg har planer om det og det den og den dag og om det er ok med ham. Og det plejer det gerne at være, og så planlægger jeg og så ved han at han skal have "fri" fra alt den dag

Når han skal noget og han kommer og spørg om det er ok han hæver pege, fx 500 til en bytur, så kigger vi økonomien sammen og hvis der er penge til det så får han selvfølgelig lov.. Så her kommer det helt an på hvordan det ser ud økonomisk den måned vi lige er i. Men indtil videre har der ingen problemer været

Så jeg synes da ikke jeg styrer min mand.. 

Det lyder også fint, selvfølgelig skal pengene være til det  Vi kigger også selv budgettet igennem herhjemme for at se hvor mange penge der er til de ting han gerne vil.

Ja kan godt følge dig, starten af et forhold kan godt være lidt tricky, jeg var selv usikker, men så længe man får det godt igen og man ved hvor man har hinanden  

Herhjemme er der 2 faste dage hvor han har "fri", selvfølgelig må kan han lave ting andre dage, men så ved han hvilke dage der er officielle fridage til at spille computer og andet - jeg vil også gerne have ham engang imellem 

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

jeg er lidt enig i det du siger, har nogen gange også siddet og studset lidt over hvad nogen mænd må og ikke må og hvad tid de skal være hjemme osv, men så længe det fungere i deres forhold er jeg faktisk lidt ligeglad - herhjemme er der aldrig noget der hedder må eller ikke må, vi gør hvad vi har lyst til (selvfølgelig inden for de etiske regler i et forhold ) hvis jeg har lyst til at tage ud med mine veninder og drikke mig skide stiv spørger jeg ikke om lov, jeg informere ham blot om det og også omvendt det kun hvis jeg invitere folk hjem til os at jeg lige spørger om det ok med ham, da vi jo trods alt begge to bor der - det skal lige siges at vi ikke har børn endnu, der giver os en lidt større frihed til bare at tage ud hele natten hvis vi har lyst

Ja med at give lov mener jeg også blot at informere  hehe. Eller ja vi informere i hvert fald bare hinanden herhjemme  ..

Jamen jeg er også ligeglad, det er jo ikke mit liv, jeg kom bare til at tænke over at jeg syntes der var mange indlæg for tiden med kvinder der virkede ret strikse.. 

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

katrineoerum skriver:

Min mand er ofte ude hos sine venner i hverdags aftnerne, men på den måde at han først smutter når ungerne er lagt. Vi snakker om at han godt kan være ude måske tre-fire aftener og ugen. Der til vil jeg så sige at det er på sin vis også okay men jeg vil jo også gerne have lidt tid sammen med ham så nogen gange sætter jeg altså foden i døren.

Han går ikke så meget i byen (nok fordi han er 44) men når han gør så er det da også helt fint. Altså hvis klokken bliver mange kan jeg da godt lige give ham et kald. Mest fordi jeg vil være sikker på at han har det godt. ( jeg er nok lidt hysterisk) men det er også okay med ham. Og så kan jeg sove trygt igen.

Hvor mange penge han bruger det må han skam selv om for vi har heldigvis kun samme bugetkonto og ikke fælles økonomi.

Selvfølgelig, alt skal jo gøres med måde og behov  kan da også selv sætte foden i, det sker bare sjældent..

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

læs hvad jeg skriver

hver eneste weekend ..

og nej her i huset er det da helt lige gyldigt hvor tit han gerne vil afsted .. jeg vil ikke holde på ham - men jeg er heller ikke den jaloux type overhovedet ....

men som sagt har jeg jo også det modsatte problem

Jeg HAR været i et forhold hvor der var meget alkohol, torsdag, fredag og lørdag- i hver eneste weekend .. det er sgu ikke det sjoveste ...

Mente også hver weekend eller i hvert fald pænt ofte - læser skam hvad du skriver 

Anmeld

22. februar 2012

karina1980

Anonym skriver:

Hej tøser.

Jeg ved næsten ikke engang hvor jeg skal starte  ..

Nå men, ved ikke om det bare er mig, men jeg syntes da virkelig at mange af kvinderne på Baby.dk har bukserne på derhjemme. Syntes mange brokker sig over små ting omkring deres mænd, har de mærkeligste regler for deres mænd - ja det virker i det hele taget som om mange af mændene ikke må noget som helst medmindre de har skrevet under på en kontrakt først   .. 

Herhjemme er der sjældent et nej, min kæreste kan nogle gange tage i byen 3 weekender i træk - og så kan der derefter også gå flere måneder før han igen tager afsted. - og der er aldrig noget der hedder sig at han skal være hjemme på et vis tidspunkt - han skal have lov at hygge sig nu han endelig er afsted!

Kan da godt se problemet hvis manden tager afsted hver weekend året rundt - men bare fordi man får børn betyder det da ikke at livet skal gå i stå, skal det?

Er flertallet af kvinderne herinde så afhængige af deres mænd at mændene ikke må gå nogen steder? Og hvis de så må tage afsted, må de så kun bruge 100 kr og skal være hjemme kl 2?..

Det er måske bare mig, men syntes der er mange debatter efterhånden (og for nyligt) herinde med kvinder der nærmest har deres mænd i snor men stadig brokker sig over dem  ..

Undskyld undskyld alle sammen, men ja jeg forstår det bare ikke  .. 

kan kun give dig ret.

vi har det bestemt ikke på den måde, han må ligesom jeg, feste og gå i byen, når han har lyst.

og det rager mig en høstblomst, hvad han laver, blot han har det sjovt og har hygget sig, når han kommer hjem eller vil hentes.

for 5 år siden havde jeg ikke kunne sige sådan, men masser af arbejde med migselv og vores forhold, har gjort at vi ikke længere forsøger at kvæle hinanden, men acceptere hinanden og hver isærs lyster

Anmeld

22. februar 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Ja med at give lov mener jeg også blot at informere  hehe. Eller ja vi informere i hvert fald bare hinanden herhjemme  ..

Jamen jeg er også ligeglad, det er jo ikke mit liv, jeg kom bare til at tænke over at jeg syntes der var mange indlæg for tiden med kvinder der virkede ret strikse.. 

jeg kunne aldrig drømme om at sige til min kæreste at han ikke måtte fx gå i byen med gutterne, eller sige han skulle være hjem senest kl det og det.. jeg mener vi er voksne mennesker - vi burde godt selv kunne finde ud af det

men ja har godt tænkt over det med der har været debatter om at manden gjorde det og det

Anmeld

22. februar 2012

musse1

her må manden gerne tage ud genere mig nu ikke, lige så vel at han sagde for noget tid siden, han godt kunne tænke sig at komme på skiferie, hvor jeg sagde det var fint nok, og hvis han ville kunne han da tage 1 uge med nogle venner, mener man også har behov for tid til sig selv uden sin partner og børn. han vil dog gerne sammen med os, jeg vil dog gerne ha en sms i løbet af aften/natten når han er ude. 

vi ved begge hvad vi har råd til økonomisk, så vi plejer aldrig at sætte et beløb vi må bruge, vi ved hvad vi kan tillade os, og hvad vi ikke kan. 

vil så sige er ikke ret ofte nogle af os tager ud, vi bruger meget tid sammen som familie og glemmer lidt, at det kan være sundt og tage ud hver for sig også.. 

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

karina1980 skriver:

kan kun give dig ret.

vi har det bestemt ikke på den måde, han må ligesom jeg, feste og gå i byen, når han har lyst.

og det rager mig en høstblomst, hvad han laver, blot han har det sjovt og har hygget sig, når han kommer hjem eller vil hentes.

for 5 år siden havde jeg ikke kunne sige sådan, men masser af arbejde med migselv og vores forhold, har gjort at vi ikke længere forsøger at kvæle hinanden, men acceptere hinanden og hver isærs lyster

Det er da også meget dejligere, ikk?

Og egentligt er det jo bare en vanesag, jeg var selv strid i starten af forholdet, men nu kunne jeg næsten ikke være mere ligeglad, det kræver arbejde 

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

musse1 skriver:

her må manden gerne tage ud genere mig nu ikke, lige så vel at han sagde for noget tid siden, han godt kunne tænke sig at komme på skiferie, hvor jeg sagde det var fint nok, og hvis han ville kunne han da tage 1 uge med nogle venner, mener man også har behov for tid til sig selv uden sin partner og børn. han vil dog gerne sammen med os, jeg vil dog gerne ha en sms i løbet af aften/natten når han er ude. 

vi ved begge hvad vi har råd til økonomisk, så vi plejer aldrig at sætte et beløb vi må bruge, vi ved hvad vi kan tillade os, og hvad vi ikke kan. 

vil så sige er ikke ret ofte nogle af os tager ud, vi bruger meget tid sammen som familie og glemmer lidt, at det kan være sundt og tage ud hver for sig også.. 

Det er måske også mere hvad man laver sammen så. Mange sidder jo bare hjemme eller går den samme tur hele tiden..

Vi tager på weekendeture, tager i Zoo, Kattegatcenteret osv osv. Andre gange tager jeg hjem til min mor i en weekend og så kan manden få fred og ro en hel weekend, det er som du siger sundt at tage ud hver for sig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.