har lige brug for et godt råd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2012

VNB

Turtles skriver:

Hej.
Og undskyld hvis jeg forstyrre
Men jeg er meget nysgerrig om hvordan jeres samtale gik i vuggestuen??
Har du lyst til at komme med en opdatering??

du forstyrrer skam slet ikke jeg har bare haft så travlt at jeg helt har glemt at skrive en update 

men den er skrevet nu lidt længere oppe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

VNB

Pernilleh skriver:

Ja,jeg er ganske enig i alt det der er blevet skrevet,men jeg vil da også lige sige at det er den sødeste klovn du har dig

Og så gør det bare helt ondt i mit hjerte sådan noget.Det må bare ikke ske!Håber I finder en løsning

1000 tak  

mødet gik rigtig godt. har skrevet en update lidt længere oppe  

Anmeld

26. februar 2012

VNB

michelledam skriver:

Først et kram til dig. Og så hvor er han bare nuser den lille klovne dreng.
Ja jeg vil sige at havde det været min isabella der havde siddet som viktor. Så havde jeg gjort som jer. Og samtidig havde jeg så også gået ovre og sagt til forældrene til denne møgunge at de godt lige måtte holde styr på deres unge.
Jeg synes klart i skal tage det op til mødet. For som du siger kan kommer tit hjem med blå mærker og kradsmærker. Self sker det at de får nogle knops men når man ser sådan noget som dette. Så kan man da godtsom forældre have lidt om i maven over at sende ham afsted om morgenen. Det ville jeg ihvertfald have.
Synes i skal sige det som det er til dette møde. At i som førstegangsforældre vil høre om det er normalt. Og om hvad pædagogerne gør ved den slags.
Det synes jeg ikke der er hønemor over. Der er ingen der skal slå, og slet ikke uden grund.

mange tak for dit svar søde 

det var en rigtig træls  episode, men mødet med pædagogen gik godt, og vi fik svar på vores spørgsmål (har skrevet en update længere oppe hvis du vil læse hvordan det gik )

men huha, man mærker hurtigt løvemoderen komme op i en, når nogen gør ens lille barn ondt 

Anmeld

26. februar 2012

DitteFisk

Jeg vil også råde jer til at tage de op med pædagogerne - frem for forældrene. Det er ikke jeres job at vejlede de andre forældre, og heldigvis da, det ville stille jer i en rigtig træls situation - og så er det heldigt at dette er pædagogernes job. 

Jeg ville bede dem forsøge at holde et ekstra øje med samspillet mellem de to drenge og melde tilbage til jer hvad det er de ser i dagligdagen. 

Det er jeres barn og i er hans stemme der kan beskytte ham, så jeg ville reagere Synes det er nogle gode tanker i har gjort jer.

Anmeld

26. februar 2012

Maja_4000

VNB skriver:

har skrevet en update længere oppe  

Har tjekket tråden SÅ mange gange Haha 

Men hvor er det dejligt at høre , at det er sådan hverdagen fungerer ! Og super at de er obs på det .. Lidt øv at forældrene har fået det af vide før , og det så stadig sker  Men de kan jo heller ikke vide , hvordan han opfører sig i vuggestuen .. Måske er han sød derhjemme ? (:

Anmeld

26. februar 2012

VNB

Maja_4000 skriver:

Har tjekket tråden SÅ mange gange Haha 

Men hvor er det dejligt at høre , at det er sådan hverdagen fungerer ! Og super at de er obs på det .. Lidt øv at forældrene har fået det af vide før , og det så stadig sker  Men de kan jo heller ikke vide , hvordan han opfører sig i vuggestuen .. Måske er han sød derhjemme ? (:

hehe ja jeg har også bare tænkt på 100 gange at NU skulle jeg have skrevet den update.. meeeen you know der er altid så mange ting og så går dagene... 

hmm jeg har på fornemmelsen at de forældre udemærket ved at han er strid nogle gange.. tror bare ikke rigtig at de gør noget ved det  

han må jo også være strid derhjemme? og selvom han måske ikke er det, så ved de jo ihvertfald at han kan være det i vuggestuen da pædagogerne jo før har gjort dem opmærksomme på det... 

han kan helt sikkert også være sød. (altså han er jo trods alt kun næsten 3 år..) og jeg har da på en måde lidt ondt af ham... han skubber jo selv de andre børn lidt væk hvis han er så strid.. så gider de da til sidst ikke at lege med ham fordi de er bange for ham det er da lidt skidt når man er så lille... 

så jeg håber da for ham og hans forældre at de snart tager lidt mere hånd om det  

Anmeld

26. februar 2012

Nessie

Rigtig fint at I fik talt med pædagogen om det, der er bare ikke noget værre end at være utryg når man afleverer sit barn.
Det var vi i den DP Daniel startede i, ikke pga. børnene, men pga. de to madammer der kaldte sig DPmødre. Der gik han så heller ikke ret længe.

Vi har haft én episode hvor Daniel var blevet bidt i hånden i VS, og da jeg nævnte det for pædagogen blev hun helt skidt over at ingen havde talt med os om det, men hun undersøgte hvad der var sket, og de havde helt styr på det hele.

Ellers har han kun fået skrammer 2 gange, og det var på legepladsen.

Jeg har selv skældt Daniel ud, fordi han skubbede til en mindre pige så hun faldt, men han begyndte allerede selv at græde, da han så hun væltede, så tror egentlig ikke det var ment som et skub, men som en måde at mase sig forbi.

Jeg har også før taget fat i andre børn, hvis de har været voldsomme overfor enten min egen eller andre børn, og har heldigvis aldrig oplevet at de er blevet ved.

Forstår virkelig ikke at de forældre bare bliver siddende, jeg var sprunget op og havde skældt mit eget barn ud.
Men måske er det meget normal opførsel hjemme hos dem?

Men i hvert fald er det godt at se at der er taget hånd om det, VS er obs på det, og I har fået fred i sindet igen

Anmeld

26. februar 2012

Gaia

Hej søde

Ej øv oplevelse. Tror desværre den lidt ældre dreng har set sig jaloux på viktor. Tror ikke i skal ligge mere i ordene: kan ikke lide viktor. Tror ikke de skal tages bogstavligt, men måske mere i retningen af : jeg er pisse jaloux på viktor fordi ?? - hvilket kan være alt fra at viktor en dag fik opmærksomhed fra den anden drengs ynglings pæd eller at viktor leger mere med en af de børn som den anden dreng også leger med. - tænk deter derfor drengen reagerer sådan. Smadder synd for viktor. Tænker drengen reagerer sådan på jalousi fordi han ikke lære af hans forældre hvad der er acceptabelt og hvad der ikke er. Tænker hans forældre err meget usikre og ikke ved hvordan de skal tackle det. Men det undskylder ikke at det sku er for ringe at de bare sidder og glor imens deres søn udviser dårlig opførsel.  De hjælper jo desværre heller ikke deres søn ved det. Tænker at hvis ham drengen tit har gjort de ting ved de små ( så tyder det på jalousi i stor grad) - han kan ikke lide de små for de kommer ind og tager opmærksomheden fra ham, fordi de jo givet de er små, jar brug for mere omsorg/ pleje end de lidt større. Desværre er der nogle børn som aldrig lære at tackle det. Synes de skulle få støtte pæd. På ham drengen for at finde ud af om det vitterligt er derfor og for at hjælpe ham og holde ham fra de små. Kan godt forstå i ikke var trygge ved det. Det ville jeg godt nok heller ikke Have været. Dejligt at I fik et positivt møde med pæd. Og håber han ham den anden dreng holder sig væk fra viktor! Kram herfra 

Anmeld

26. februar 2012

Mother-love

VNB skriver:

mange tak for dit svar søde 

det var en rigtig træls  episode, men mødet med pædagogen gik godt, og vi fik svar på vores spørgsmål (har skrevet en update længere oppe hvis du vil læse hvordan det gik )

men huha, man mærker hurtigt løvemoderen komme op i en, når nogen gør ens lille barn ondt 

Jeg læste lige din update. Det var godt i fik styr på det. Og at i har fået ro igen. Og man kunne jo nærmest regne ud at sådan et barn før har været et problem. Det er jo ikke noget der bare kommer ud i den blå luft på den måde.
Men godt at de tager hånd om det hvis der skulle ske noget igen.

Anmeld

26. februar 2012

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Dejligt at høre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.