har lige brug for et godt råd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2012

Maja_4000

Øv en oplevelse

Følger lige med da det samme jo nemt kunne ske med Caroline .. 

Men jeg ville klart tage den med pædagogerne ! .. Det er jo bare ikke i orden :/

Og hvor ér han sød !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

VNB

Øv en oplevelse

Følger lige med da det samme jo nemt kunne ske med Caroline .. 

Men jeg ville klart tage den med pædagogerne ! .. Det er jo bare ikke i orden :/

Og hvor ér han sød !!

ja det var lidt en øv-oplevelse  

men resten af dagen var mega hyggelig! og han nød at være til "fest" min lille klovne-gøj 

ja vi tager den helt sikkert op med pædagogen på tirsdag... jeg synes nemlig heller ikke at det på nogen måde er iorden, og jeg skulle faktisk styre mig selv en del for ikke at blive sur på drengen 

da vi kom hjem snakkede vi også om at vi da skulle have sagt til forældrene om de ikke lige kunne stoppe ham... men vi var bare så paffe at vi intet fik sagt  

altså jeg vil jo mene at når man er 2 1/2 næsten 3 måske, så er man stor nok til at forstå at man ikke sparker, slår og river i hår og tøj! især ikke hos de helt små børn..  det SKAL viktor ihvertfald forstå når han kommer i den alder 

håber aldrig det sker for Caroline.. og heller ikke for Viktor mere! 

Anmeld

19. februar 2012

Nattøs

Jeg havde godt nok taget en god snak med pædagoen og jeg ville bestemt, spørger om de har en mistanke, om denne dreng oplever sådan noget der hjemme? For et stedfra må drengen jo have den oplevelse, at dette gøre man altså bare. 

Jeg ved at både mig og min kæreste, ville have gribet det af på samme måde som jer, det er da utroligt at de forældre intet sagde eller gjorede..

Anmeld

19. februar 2012

Maja_4000

VNB skriver:

ja det var lidt en øv-oplevelse  

men resten af dagen var mega hyggelig! og han nød at være til "fest" min lille klovne-gøj 

ja vi tager den helt sikkert op med pædagogen på tirsdag... jeg synes nemlig heller ikke at det på nogen måde er iorden, og jeg skulle faktisk styre mig selv en del for ikke at blive sur på drengen 

da vi kom hjem snakkede vi også om at vi da skulle have sagt til forældrene om de ikke lige kunne stoppe ham... men vi var bare så paffe at vi intet fik sagt  

altså jeg vil jo mene at når man er 2 1/2 næsten 3 måske, så er man stor nok til at forstå at man ikke sparker, slår og river i hår og tøj! især ikke hos de helt små børn..  det SKAL viktor ihvertfald forstå når han kommer i den alder 

håber aldrig det sker for Caroline.. og heller ikke for Viktor mere! 

I kan da sige noget til forældrene hvis I møder dem en dag .. Tror helt ærligt ikke at jeg ville have mod til det  Men jeg synes bestemt de skal have det af vide ;o

Nej , jeg håber godt nok heller ikke det sker for Viktor igen .. Men det kan det jo "nemt" uden I ved det .. Det er jo ikke alt pædagogerne fortæller  

Anmeld

19. februar 2012

VNB

Nattøs skriver:

Jeg havde godt nok taget en god snak med pædagoen og jeg ville bestemt, spørger om de har en mistanke, om denne dreng oplever sådan noget der hjemme? For et stedfra må drengen jo have den oplevelse, at dette gøre man altså bare. 

Jeg ved at både mig og min kæreste, ville have gribet det af på samme måde som jer, det er da utroligt at de forældre intet sagde eller gjorede..

ja vi går helt sikkert også videre med det. Især når i også allesammen skriver at i ville gøre det samme! så er det jo nemlig ikke bare os der er nærtagende 

Jeg tør ikke sige hvor drengen har det fra... men det er ihvertfald meget meget uheldigt hvis alle børnene lige pludselig begynder at efterabe og gå rundt og sparke og slå hinanden så jeg håber at de sætter fokus på det når vi har snakket med dem. 

det var jo ikke kun ved Viktor han var strid, han var i det hele taget ustylig, og meget voldsom... 

måske havde han bare en dårlig dag... det kan jo godt være. men så burde forældrene virkelig også have grebet ind. 

tak for dit svar 

Anmeld

19. februar 2012

VNB

Maja_4000 skriver:

I kan da sige noget til forældrene hvis I møder dem en dag .. Tror helt ærligt ikke at jeg ville have mod til det  Men jeg synes bestemt de skal have det af vide ;o

Nej , jeg håber godt nok heller ikke det sker for Viktor igen .. Men det kan det jo "nemt" uden I ved det .. Det er jo ikke alt pædagogerne fortæller  

ja vi har også snakket om, gad vide hvad der sker der oppe til hverdag som vi ikke får noget afvide om?! 

Altså vi kan jo selv se at han har bide + kradse mærker og blå mærker engang imellem (eller faktisk ret tit ) men de siger altid at de ikke lige har set hvad der er sket... 

i såfald må de jo blive bedre til at holde øje med de helt små så. for de store kan jo nemt overrumple dem!  der er rigtig stor forskel på at være 1 år eller 3 år! 

hehe jeg VED at jeg ikke "tør" at gå hen til forældrene en dag og sige det..  det er jeg simtpelthen for konfliktsky til...  

men hvis noget lignende nogensinde sker igen, mens de er der SÅ siger jeg altså noget... 

men det er godt nok også lidt pinligt hvis pædagogen snakker med dem efterfølgende.. så har vi bare total "sladret" 

Anmeld

19. februar 2012

Maja_4000

VNB skriver:

ja vi har også snakket om, gad vide hvad der sker der oppe til hverdag som vi ikke får noget afvide om?! 

Altså vi kan jo selv se at han har bide + kradse mærker og blå mærker engang imellem (eller faktisk ret tit ) men de siger altid at de ikke lige har set hvad der er sket... 

i såfald må de jo blive bedre til at holde øje med de helt små så. for de store kan jo nemt overrumple dem!  der er rigtig stor forskel på at være 1 år eller 3 år! 

hehe jeg VED at jeg ikke "tør" at gå hen til forældrene en dag og sige det..  det er jeg simtpelthen for konfliktsky til...  

men hvis noget lignende nogensinde sker igen, mens de er der SÅ siger jeg altså noget... 

men det er godt nok også lidt pinligt hvis pædagogen snakker med dem efterfølgende.. så har vi bare total "sladret" 

Nemlig I Carolines vs kommer de strore børn over på en anden stue .. Så der er "heldigvis" ikke nogle til at overrumple .. Ikke på samme måde i hvert fald :b

I sådan et tilfælde må man gerne være "sladrehank" ! Især hvis han tit har blå mærker osv. 

Anmeld

19. februar 2012

Mumto3

Pyha, det skære da helt i ens moderhjerte at læse om det! Man er altså ikke ret gammel når man kun er 14 mdr, og så være et sted 'helt alene' (læs: uden mor og far) hvor der er sådan en stor dreng der i den grad er efter en. Pyha

Jeg ville ikke kunne holde min kæft over for de forældre. Det er ikke sikkert at det ville være fornuftigt at sige noget til dem, men jeg ville ikke kunne holde mig tilbage.

Håber du får en rigtig god og konstruktiv dialog med pædagogerne om det! -så din lille dreng igen kan komme tryg i vuggestue.

Anmeld

20. februar 2012

Turtles

VNB skriver:

ja jeg synes også at det er helt forkert... især fordi det var så fuldstændig umotiveret, og han gik direkte efter Viktor.. altså de sad jo nok ca 10 børn inde på stuen... 

og Viktor lukkede øjnene og trak sit hoved til den ene side, så man kunne tydeligt se at han var bange for ham...  

og ja vi forventer skam også at der vil komme en del knubs og små rival kampe gennem hans tid i vuggestuen og videre frem i livet,  men jeg synes bare at det her skete på en helt uacceptabel og urimelig måde.. 

hvis vi ikke have stoppet det havde Viktor jo ikke haft en chance. Han kan jo ikke gå særlig sikkert endnu, og ham drengen er stor af størrelsen også (altså høj, ikke tyk

men vi tager det op på tirsdag og så håber jeg at pædagogen vil tage os seriøst og at det bliver taget hånd om  

God ide.. Og pædagogen SKAL tage det seriøst..! Så kan det godt være at de tænker "ja men børn slås" Men nej det gør alle børn ikke og hvis de gør kan man godt lære dem at det skal være for sjovt, og der skal tages hensyn til de mindre børn..

Vores søn leger vildt med de store børn fra børnehaven, men de får også afvide af pædagogerne at de skal tage hensyn til at han er mindre end dem.

Det korte af det lange er hvis i ikke syntes det er ok så skal inst. respektere det..!! Ellers kan i jo lige så godt finde et andet sted til jeres søn..

Håber alt ordner sig, og hvis du har lyst må du gerne melde tilbage hvordan mødet gik..

Anmeld

20. februar 2012

VNB

Mumto3 skriver:

Pyha, det skære da helt i ens moderhjerte at læse om det! Man er altså ikke ret gammel når man kun er 14 mdr, og så være et sted 'helt alene' (læs: uden mor og far) hvor der er sådan en stor dreng der i den grad er efter en. Pyha

Jeg ville ikke kunne holde min kæft over for de forældre. Det er ikke sikkert at det ville være fornuftigt at sige noget til dem, men jeg ville ikke kunne holde mig tilbage.

Håber du får en rigtig god og konstruktiv dialog med pædagogerne om det! -så din lille dreng igen kan komme tryg i vuggestue.

jeg ville også gerne have haft sagt noget til de forældre... men kender du det med at man bare er total handlings lammet lige i øjeblikket? 

og når man så kommer hjem og tænker over det hele, kan man lige pludselig finde på 100 ting man skulle have sagt  

men nu tager vi den med pædagogen imorgen, og så må vi se hvad der sker.

men det var godt nok med et lidt betynget hjerte at jeg afleverede min lille dreng her i morges.. kan næsten ikke holde ud af tænke på hvis han får sådan en tur hver dag deroppe!  

håber at der blir gjort noget, eller at det bare var en helt tilfældig éngangs hændelse fra ham drengens side! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.