har lige brug for et godt råd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2012

Nattøs

VNB skriver:

ja vi går helt sikkert også videre med det. Især når i også allesammen skriver at i ville gøre det samme! så er det jo nemlig ikke bare os der er nærtagende 

Jeg tør ikke sige hvor drengen har det fra... men det er ihvertfald meget meget uheldigt hvis alle børnene lige pludselig begynder at efterabe og gå rundt og sparke og slå hinanden så jeg håber at de sætter fokus på det når vi har snakket med dem. 

det var jo ikke kun ved Viktor han var strid, han var i det hele taget ustylig, og meget voldsom... 

måske havde han bare en dårlig dag... det kan jo godt være. men så burde forældrene virkelig også have grebet ind. 

tak for dit svar 

Jeg havde som forældre til barnet bestemt gribet ind. Og fortalt mit barn at sådan gøre man ikke. Så er det ligegyldigt hvad dårlig dag at barnet havde-) men vend endelig tilbage med hvad de siger ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

VNB

Turtles skriver:

God ide.. Og pædagogen SKAL tage det seriøst..! Så kan det godt være at de tænker "ja men børn slås" Men nej det gør alle børn ikke og hvis de gør kan man godt lære dem at det skal være for sjovt, og der skal tages hensyn til de mindre børn..

Vores søn leger vildt med de store børn fra børnehaven, men de får også afvide af pædagogerne at de skal tage hensyn til at han er mindre end dem.

Det korte af det lange er hvis i ikke syntes det er ok så skal inst. respektere det..!! Ellers kan i jo lige så godt finde et andet sted til jeres søn..

Håber alt ordner sig, og hvis du har lyst må du gerne melde tilbage hvordan mødet gik..

ja jeg synes også at vild leg skal være med visse grænser... 

men vi ved jo ikke endnu om vuggestuen overhovedt har set det som et problem endnu.. så det blir "rart" at få snakket om det imorgen.. 

ihvertfald så vil jeg gerne have den gode mavefornemmelse tilbage som jeg hele tiden har haft om stedet. 

jeg nemlig mærke at jeg sidder her og hele tiden tænker på om han nu blir kanøflet deroppe lige nu..  

håber jeg ikk! 

jeg skal nok lige give en update her i denne tråd. 

Anmeld

20. februar 2012

VNB

Nattøs skriver:

Jeg havde som forældre til barnet bestemt gribet ind. Og fortalt mit barn at sådan gøre man ikke. Så er det ligegyldigt hvad dårlig dag at barnet havde-) men vend endelig tilbage med hvad de siger ? 

jo jeg skal helt sikkert nok lige komme med en update når vi har haft samtalen  

Anmeld

20. februar 2012

Nattøs

VNB skriver:

jo jeg skal helt sikkert nok lige komme med en update når vi har haft samtalen  

Godt -) 

Anmeld

21. februar 2012

Maja_4000

Glæder mig til en update .. Håber det gik godt

Anmeld

21. februar 2012

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Ja,jeg er ganske enig i alt det der er blevet skrevet,men jeg vil da også lige sige at det er den sødeste klovn du har dig

Og så gør det bare helt ondt i mit hjerte sådan noget.Det må bare ikke ske!Håber I finder en løsning

Anmeld

23. februar 2012

Turtles

VNB skriver:

Vi har idag været til fastelavns fest oppe i Viktors vuggestue.

Det var rigtig hyggeligt, og det var sjovt at se ham i de omgivelser som han jo bruger mange timer i til dagligt. Man ser jo kun lige vuggestuen kort når man henter og bringer.  

Han virker rigtig glad for at være der og glad for pædagogerne, hvilket også har været vores indtryk  

Da tønden er nede og børnene løber rundt og leger, spiser boller osv osv. sidder Viktor på gulvet og leger med en jævnaldrene pige. 

Mens de sidder der, kommer der så en af de lidt større drenge (han er vel ca 2 1/2 år. Viktor er 14 mdr gammel) helt umotiveret går han direkte hen og hiver Viktor i håret, og skubber ham bagover + river ham i den dragt han har på. Vi skrider selvfølgelig ind og stopper det. Drengens forældre sidder ved et bord et lille stykke derfra og siger intet til drengen... 

vi tænker ikke mere over det, og lader dem lege videre. 

Nu kommer drengen så tilbage, og slår ud efter Viktors hovede! Min kæreste siger "nej-nej det må man da ikke" til drengen, hvorefter drengen sparker ud efter Viktor! Viktor sidder ned og drengen står op, så foden var lige i øjenhøjde.. gudskelov når min kæreste lige at hive Viktor tilbage så drengen ikke rammer ham. 

hans forældre sidder stadig bare og kigger UDEN At skride ind! 

Min kæreste må derfor igen sige til drengen "du må da ikke sparke. Du ville jo heller ikke selv bryde dig om at blive sparket" hvoreftet drengen svarer min kæreste "Jeg kan ikke lide ham!" om Viktor... 

Vi blir lidt paffe begge to, og vælger at trække os og tage Viktor med hen i den anden ende af rummet... 

nu kommer drengen så ENDNU en gang hen til Viktor og slår igen ud efter hans ansigt! 

Nu træder jeg så ind og siger i en fast tone at jeg simpelthen ikke vil have det! prøver at forklare drengen at Viktor jo er meget mindre end ham, og at han ikke gider sådan noget vild leg! 

en af pædagogerne siger nu også til ham at han skal slappe lidt af, men forældrene sidder stadig bare og kigger!!! 

jeg er måløs... og ret irriteret faktisk! 

Viktor havde jo intet gjort ham! jeg kan måske forstå hvis han havde hugget det legetøj drengen legede med eller hvis Viktor havde været strid overfor ham, men det var altså total umotiveret.... 

da vi kommer hjem, snakker min kæreste og jeg om det. Vi skal til et rutine forældre møde på tirsdag og jeg siger til min kæreste at jeg da synes at vi lige skal prøve at nævne det og høre om det bare er helt normalt? og om vi bare skal lade dem finde ud af det selv? 

vi har jo ikke prøvet det her før da Viktor er vores første barn, og jeg ved ærlig talt ikke hvor meget man skal gøre ud af det? 

Jeg ved bare at Viktor virkede rigtig bange for ham og at han tit kommer hjem med store blå mærker og kradsesår i ansigtet... så nu kan jeg da ikke lade være med at tænke på om sådan noget der tit foregår? 

og hvorfor siger han drengen om Viktor at han "ikke kan lide ham!" ??? det synes jeg er lidt underligt... 

så nu spørger jeg jer herinde... hvad ville i gøre??? 

jeg vil jo ikke virke som den hysteriske overbeskyttende mor, men jeg vil heller ikke finde mig i at mit barn blive behandlet sådan 

håber nogle vil svare mig  

jeg slutter lige af med 3 billeder af min lille klovne-fyr 

Hej.
Og undskyld hvis jeg forstyrre
Men jeg er meget nysgerrig om hvordan jeres samtale gik i vuggestuen??
Har du lyst til at komme med en opdatering??

Anmeld

23. februar 2012

Mother-love

Først et kram til dig. Og så hvor er han bare nuser den lille klovne dreng.
Ja jeg vil sige at havde det været min isabella der havde siddet som viktor. Så havde jeg gjort som jer. Og samtidig havde jeg så også gået ovre og sagt til forældrene til denne møgunge at de godt lige måtte holde styr på deres unge.
Jeg synes klart i skal tage det op til mødet. For som du siger kan kommer tit hjem med blå mærker og kradsmærker. Self sker det at de får nogle knops men når man ser sådan noget som dette. Så kan man da godtsom forældre have lidt om i maven over at sende ham afsted om morgenen. Det ville jeg ihvertfald have.
Synes i skal sige det som det er til dette møde. At i som førstegangsforældre vil høre om det er normalt. Og om hvad pædagogerne gør ved den slags.
Det synes jeg ikke der er hønemor over. Der er ingen der skal slå, og slet ikke uden grund.

Anmeld

26. februar 2012

VNB

UPDATE

ja undskyld at jeg først får skrevet en update nu.. i ved hvordan det er  

Det gik rigtig rigtig godt til mødet! Vi fik snakket med pædagogen om det hele, fortalt em episoden og om vores bekymringer ang at Viktor tit kommer hjem med blå mærker, kradse/bide sår osv... 

Pædagogen sagde at det som der skete til fastalavns festen selvfølgelig IKKE måtte ske, og at det var noget som de slet ikke fandt sig i at børnene gjorde. Hun var rigtig træt af at drengens forældre ikke havde grebet ind, og hun syntes at vi havde tacklet det på den rigtige måde. 

Hun nævnte desuden at de allerede havde et øje på ham drengen, da han før har været lidt voldsom ved de helt små. Så det var ikke første gang de hørte det. Forældrene er åbenbart også blevet gjort opmærksom på det før.... 

Hun fortalte også at HVIS de ser at sådan noget finder sted så stopper de det med det samme, og skiller dem ad. 

Så hun sagde at vi kunne være ganske rolig for at Viktor ikke bliver overfaldet sådan til hverdag. De mærker som han af og til kommer hjem med, får han for det meste nok gennem leg med de andre små. 

Hun fortalte nemlig også at de deler de helt små og de "store" små op (altså de skiller dem ved 2 år ca.) så Viktor er heldigvis ikke særlig tit i gruppe med ham "bøllen" og det er da dejligt at vide!  

så alt i alt blev vi da lidt mere rolige igen. det lød til at de havde ret godt styr på det. og de var glade for at vi tog det op så vi ikke gik rundt og havde det skidt over det  

Håber at dette var den eneste gang vi er nødt til at tage det op. HVis der nogensinde blir noget med ham drengen igen, har vi aftalt at vi kontaker hans forældre. De ER jo gjort opmærksom på at han kan være lidt vild overfor de andre, så derfor må de da snart skride ind tænker jeg.. men jeg kender jo heller ikke hele deres historie bag... 

indtil nu er vi ihvertfald glade igen  

tak for alle jeres søde svar!!! 

Anmeld

26. februar 2012

VNB

Maja_4000 skriver:

Glæder mig til en update .. Håber det gik godt

har skrevet en update længere oppe  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.