Surt opstød :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2012

B&J

bullerbassen skriver:

Hun var ikke god men FANTASTISK ..

Håber du finder en ligeså

jeg har været til en før og hun var også bare FANTASTISK men desværre er hun her ikke mere så skal til at finde en ny...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

bullerbassen

B&J skriver:

jeg har været til en før og hun var også bare FANTASTISK men desværre er hun her ikke mere så skal til at finde en ny...

Åh så trælst  

Anmeld

20. februar 2012

B&J

bullerbassen skriver:

Åh så trælst  

Ja men håber jeg finder en sød ny en

Anmeld

20. februar 2012

Tona

bullerbassen skriver:

Er jo så heldig stillet med en diagnose som i manges øjne ikke eksistere. Ville til tider ønske jeg kunne bytte plads med disse folk.

Så de kunne opleve det på egen krop, syntes det i sig selv er hårdt nok, at min krop & sind er så forandret at jeg knap kan kende mig selv.

Men samtidig kæmpe med omverdens forståelse er næsten værre end de daglige udfordringer der er.

Jeg føler med dig. Somme tider har man bare lyst til at skrige og smadre noget. En ting er at systemet er nærmest designet til at køre en ned psykisk mens man kæmper for førtidspension/flexjob/er sygmeldt, men det værste er næsten at selv blandt mennesker som man troede var nære venner og enda blandt ens egen familie bliver man mødt med misto og mistillid. Det er så meget til at brække sig over, eller nok nærmere til at græde over

(Jeg har fibromyalgi, så kender godt mange af de symptomer som du kæmper med, samt det at have en sygdom som ikke alle fatter).

Stort kram til dig

Anmeld

20. februar 2012

Tona

Polkaprik skriver:

Åh hvor jeg bare kender den følelse du sidder med. Min diagnose er dog anerkendt (kronisk leddegigt) men der er ikke mange der kan sætte sig ind i hvad det betyder for mig og hvor mange smerter jeg har hver dag. Men jeg går dog og frygter at jeg måske oven i hatten har fibromyalgi og det er for mange danske læger også bare en skaldespandsdiagnose til trods for international anerkendelse og masser af viden om sygdommen nu! 

Men jeg håber for dig at din omverden kan blive klogere på din lidelse så de kan vise dig den rette forståese og omsorg!

Michelle

Hvis du gerne vil have afklaret om du har fibromyalgi vil jeg råde dig til at ringe til dansk fibromyalgi forening og snakke med dem om hvilke reumatologer i dit område der anerkender fibromyalgi. Så kan du blive henvist eller betale selv som du vil og få det afklaret. Hvis du har fibromyalgi er det nemt at finde ud af hvis man kommer til en reumatolog som anerkender det og har forstand på det. Men det gør alle desværre ikke

Anmeld

20. februar 2012

aarhusmor

Der er rigtigt mange der har det som dig og har sygdomme som bliver bagtaliseret, eller udlagt som psykiske sygdomme osv.

Jeg har ikke selv en diagnose endnu, men ved at mine smerter måske ikke kan findes ved det der hedder "objektivt fund" ved lægen, nøjagtigt lige som dit.

Ikke destomindre er både din sygdom og den diagnose jeg måske forventer at få, på WHOs sygdomliste. Altså i udlandet er de anerkendte.

En af grundende til at de ikke er så anerkendte i DK er fordi vi har vores "sociale sikkerhedssystem" og det betyder at hvis de skal anerkender diagnoser hvor de ikke objektivt kan finde ud af hvorfor man fejler det, så koster det jo skattekroner. Så det er langt billigere hvis man siger til folk at det er noget piv og at de kan få lykkepiller istedet (kort fortalt) (vi er nogle stykker der kæmper i mod dette system - jeg dog uden selv at være sat i den bås endnu)

Men andre kan ikke mærke hvordan du føler din smerte og ja jeg kender mange der har fået hjælp af en Kraniosakral terapeut. Og mange der fejler det du har, vælger simpelthen at sige til familie at de fejler noget andet, som familien kan forholde sig til. Det være migræne eller bare voldsomme hovedpiner.

Anmeld

20. februar 2012

bullerbassen

Amandas-mor skriver:

Jeg føler med dig. Somme tider har man bare lyst til at skrige og smadre noget. En ting er at systemet er nærmest designet til at køre en ned psykisk mens man kæmper for førtidspension/flexjob/er sygmeldt, men det værste er næsten at selv blandt mennesker som man troede var nære venner og enda blandt ens egen familie bliver man mødt med misto og mistillid. Det er så meget til at brække sig over, eller nok nærmere til at græde over

(Jeg har fibromyalgi, så kender godt mange af de symptomer som du kæmper med, samt det at have en sygdom som ikke alle fatter).

Stort kram til dig

Ja Danmark er et fint velfærdssamfund, bare man er rask.

Aghhh heldigvis har jeg ikke kæmpet mod systemet endnu, og håber jeg spiller. Har hørt så mange skræk historier, at jeg møder dem med panser.

Men omverden der imod, er en historie for sig. Heldigvis har jeg skønne venner som ikke tvivler. Mest familien.

Af skade bliver man klog, og det man ikke dør af gør en stærk.

Har derfor droppet al for for styrke træning 

Øje det er sørgeligt men desværre sandt.øv øv.

KÆMPE kram til dig

Anmeld

20. februar 2012

bullerbassen

aarhusmor skriver:

Der er rigtigt mange der har det som dig og har sygdomme som bliver bagtaliseret, eller udlagt som psykiske sygdomme osv.

Jeg har ikke selv en diagnose endnu, men ved at mine smerter måske ikke kan findes ved det der hedder "objektivt fund" ved lægen, nøjagtigt lige som dit.

Ikke destomindre er både din sygdom og den diagnose jeg måske forventer at få, på WHOs sygdomliste. Altså i udlandet er de anerkendte.

En af grundende til at de ikke er så anerkendte i DK er fordi vi har vores "sociale sikkerhedssystem" og det betyder at hvis de skal anerkender diagnoser hvor de ikke objektivt kan finde ud af hvorfor man fejler det, så koster det jo skattekroner. Så det er langt billigere hvis man siger til folk at det er noget piv og at de kan få lykkepiller istedet (kort fortalt) (vi er nogle stykker der kæmper i mod dette system - jeg dog uden selv at være sat i den bås endnu)

Men andre kan ikke mærke hvordan du føler din smerte og ja jeg kender mange der har fået hjælp af en Kraniosakral terapeut. Og mange der fejler det du har, vælger simpelthen at sige til familie at de fejler noget andet, som familien kan forholde sig til. Det være migræne eller bare voldsomme hovedpiner.

Tak for dit svar , tror desværre du har ret..

Med hensyn til familie / venner vil jeg ikke opfinde en diagnose, at det grundlag. Jeg kalden en skovl for en skovl , og folk må respektere mig for den jeg er med de begrænsninger jeg har.

Forlanger ikke de skal forstå det 100 % for selvfølgelig kan man ikke sættet sig ind i nået man ikke har oplevet.

Men man kan gøre et forsøg , og ikke sætte tvivl. 

Håber du kommer tættere på en diagnose , kram til dig også

Anmeld

20. februar 2012

aarhusmor

bullerbassen skriver:

Tak for dit svar , tror desværre du har ret..

Med hensyn til familie / venner vil jeg ikke opfinde en diagnose, at det grundlag. Jeg kalden en skovl for en skovl , og folk må respektere mig for den jeg er med de begrænsninger jeg har.

Forlanger ikke de skal forstå det 100 % for selvfølgelig kan man ikke sættet sig ind i nået man ikke har oplevet.

Men man kan gøre et forsøg , og ikke sætte tvivl. 

Håber du kommer tættere på en diagnose , kram til dig også

tak for det

og er helt enig i at man ikke skal opfinde diagnoser. Jeg gør det heller ikke selv, men har ikke noget navn for hvad jeg fejler endnu, fordi jeg ikke tør tage til lægen (men det er en længere snak)

Anmeld

20. februar 2012

Polkaprik

Amandas-mor skriver:

Hvis du gerne vil have afklaret om du har fibromyalgi vil jeg råde dig til at ringe til dansk fibromyalgi forening og snakke med dem om hvilke reumatologer i dit område der anerkender fibromyalgi. Så kan du blive henvist eller betale selv som du vil og få det afklaret. Hvis du har fibromyalgi er det nemt at finde ud af hvis man kommer til en reumatolog som anerkender det og har forstand på det. Men det gør alle desværre ikke

Tak for rådet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.