Nattøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2012

L&V

modesty skriver:

Hejsa,

jeg overhørte her forleden en bekendt snakke om putning af hendes baby, hvor hun fortalte at baby fik nattøj på.

Hvornår begyndte I at give jeres baby nattøj på? Og hvorfor?

Min dreng er 4 mdr. og bruger kun heldragte og bodyer med bomuldsleggings, så jeg kan ikke rigtigt se nogen grund til at skulle give ham nattøj på.

På forhånd tak for svar. 

Min datter har fået nat dragter så fra starten. For det første for at gøre det til en rutine at nu får vi nattøj på også ska vi sove, for det andet så bliver det tøj hun har på i løbet af dagen jo også lidt beskidt også syntes jeg ikke man kan sove idet Og for det tredje så syntes jeg også det tøj hun har på i løbet af dagen er alt for varmt at sove i om natten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

Fenja09

Vores datter er 6 måneder og hun får ikke nattøj på, hun sover i en langærmet body og strømpebukser og det er som regel også det hun har på om dagen. Mht. rutiner så siger man at man ikke kan vænne babyer til ting før efter de 4 måneder.

Jeg skifter ikke til nattøj på hende fordi hun ikke er beskidt - hun får rent tøj på hver dag, men når tøjet er rent så mener jeg sagtens at hun stadigvæk kan sove i det. Når hun bliver ældre vil jeg gøre det for så spiser hun alm. mad og gør sig beskidt, har været i DP osv. Men ikke når vi bare går herhjemme, mig og hende

/Fenja

Anmeld

19. februar 2012

2721

Da han var helt lille sov han i ble da det var ufattelig varmt da han blev født , men så snart det var koldt nok til at han fik tøj på skiftede vi ham til nattøj hver evige eneste aften. Syntes det er dn god rutine, plus jeg ikke selv ville syntes det ville være lækkert at sove i det tøj jeg har haft på en hel dag, tøjet optager jo lugt fra den mad der bliver lavet omkring baby m m.

Anmeld

19. februar 2012

2721

Da han var helt lille sov han i ble da det var ufattelig varmt da han blev født , men så snart det var koldt nok til at han fik tøj på skiftede vi ham til nattøj hver evige eneste aften. Syntes det er dn god rutine, plus jeg ikke selv ville syntes det ville være lækkert at sove i det tøj jeg har haft på en hel dag, tøjet optager jo lugt fra den mad der bliver lavet omkring baby m m.

Anmeld

19. februar 2012

modesty

Fenja09 skriver:

Vores datter er 6 måneder og hun får ikke nattøj på, hun sover i en langærmet body og strømpebukser og det er som regel også det hun har på om dagen. Mht. rutiner så siger man at man ikke kan vænne babyer til ting før efter de 4 måneder.

Jeg skifter ikke til nattøj på hende fordi hun ikke er beskidt - hun får rent tøj på hver dag, men når tøjet er rent så mener jeg sagtens at hun stadigvæk kan sove i det. Når hun bliver ældre vil jeg gøre det for så spiser hun alm. mad og gør sig beskidt, har været i DP osv. Men ikke når vi bare går herhjemme, mig og hende

/Fenja

Præcis, det er også derfor jeg ikke har gjort det før - både det med rutinen og at han jo ikke bliver beskidt. Men han er nemlig lige blevet 4 mdr., så det er lidt derfor jeg overvejer det nu.

Anmeld

19. februar 2012

modesty

NinaNymannMadsen skriver:

begge mine piger har fået nattøj på fra start af.
den ene er 4 måneder og den anden er 2½ år.
hende på 4 måneder får dog kun en body på da hun ligger i sovepose
den store har enten en natdragt eller todel nattøj som er shorts og t-shirt for det meste.

Har din pige sokker på i soveposen? Min dreng sover nemlig også i sovepose, og jeg har prøvet at lægge ham kun i body, da jeg også synes det er lidt voldsomt med heldragt/leggings. Men så bliver hans fødder kolde...

Anmeld

19. februar 2012

NinaNymannMadsen

modesty skriver:

Har din pige sokker på i soveposen? Min dreng sover nemlig også i sovepose, og jeg har prøvet at lægge ham kun i body, da jeg også synes det er lidt voldsomt med heldragt/leggings. Men så bliver hans fødder kolde...

nej det har hun ikke.

hun er et meget varmt barn så det er ikke nødvendigt at hun har strømper på.

men hvis han har kolde fødder kan du sagtens give ham et par løse sokker på bare for at hlde fødderne lidt varme.

Anmeld

19. februar 2012

Fenja09

modesty skriver:

Præcis, det er også derfor jeg ikke har gjort det før - både det med rutinen og at han jo ikke bliver beskidt. Men han er nemlig lige blevet 4 mdr., så det er lidt derfor jeg overvejer det nu.

Synes du skal gøre det, hvis du føler for det - jeg tror sagtens du kan vente uden at der sker noget ved det. Hvis man tænker på det med at barnet skal have en rutine. Børn lære lynhurtigt hvad de skal og ikke skal. Især når de starter i DP eller vuggestue, så lære de hurtigt at komme ind i  "ny" rytme og de lære nye ting osv.

Jeg ville ikke være nervøs over det, hvis jeg var dig. Gør som du synes passer bedst til dit barn og dig

Anmeld

19. februar 2012

NessaXenia

fra den dag hun var født.

Jeg kan godt lide at få noget dejlig løst tøj på om aftenen, og hvis man selv ville syntes det vat rart så hvorfor skulle hun ikke også have det.. 

Har givet min datter natdragt m. fødder på fra dag 1. af..

så er det dejligt behageligt uden sokker og flere lag tøj

også for at have gode og hyggelige rutiner fra start..
Har altid nydt at pusle hende og hygge om de forskellige ting.

Anmeld

19. februar 2012

modesty

Fenja09 skriver:

Synes du skal gøre det, hvis du føler for det - jeg tror sagtens du kan vente uden at der sker noget ved det. Hvis man tænker på det med at barnet skal have en rutine. Børn lære lynhurtigt hvad de skal og ikke skal. Især når de starter i DP eller vuggestue, så lære de hurtigt at komme ind i  "ny" rytme og de lære nye ting osv.

Jeg ville ikke være nervøs over det, hvis jeg var dig. Gør som du synes passer bedst til dit barn og dig

Ja, jeg er helt enig i at det sagtens kan vente. Hmmm, nu må vi se hvad det bliver til. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.