At få et barn med kæresten????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2012

EKBJ

Anonym skriver:

hej. 

Jeg er en pige på 19år . som har en datter på 4år . 

jeg er igang med og tage nogle enkelt fag . mens min kæreste er sælger for kvickly og bilka , så pengene er ikke problemet , 

mig og min kæreste har være sammen i 3 måneder nu, 

og vi ønsker os rigtig meget en lille en sammen. 

men hvad syntes i om dette? ... 

(Og nej beslutningen tages ikke ud fra hvad i mener,vil bare høre.)

- Hvordan kunne jeg evt fortælle det til mine forældre det? 

at vi gerne vil sammen, og vil prøve og lave en ønske baby ??

Håber i vil komme med jeres mening og råd til hvordan jeg kan fortælle mine forældre det . 

Jeg havde været sammen med min kæreste i godt 2 måneder da jeg ved et "uheld" blev gravid. Jeg fandt så først ud af det da jeg var i 14. uge.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

hej. 

jeg er igang med og tage nogle enkelt fag . mens min kæreste er sælger for kvickly og bilka , så pengene er ikke problemet , 

Håber i vil komme med jeres mening og råd til hvordan jeg kan fortælle mine forældre det . 

Hej,

Altså - mig og min kæreste havde været sammen i 6 mdr, sa jeg testede positiv - og det var skam planlagt. Vi ved da godt at det er hurtigt - og folk lurede da også lige engang.

Men det er jeg sgu ligeglad med. Vi har allerede planlagt nr.2 også

Forskellen mellem os to er så, at jeg er 10 år ældre end dig - færdig med uddannelse og alt det. Og min mand er ydermere 8 år ældre end mig.Så ser folk på det på en anden måde.

Hvis jeg var 19 - med en på 4, totalt nyforelsket og uden de store pengeproblemer, så ville jeg prioritere noget som f.eks. ferie og lege 'familie' med den familie jeg allerede rede. Og bruge i hvert fald et år på det

Anmeld

19. februar 2012

Muffinmus

ked af at sige, men det er en meget uovervejet og umoden beslutning at få børn sammen SÅ tidligt i et forhold....i er stadig på stadiet af nyforelskelse, som siges at være ca 2 års tid....så nej, jeg vile langt fra anbelafe det og synes ikke det er hvrken en klog eller velovervejet beslutning. Ved godt det ikke er det du vil hørte, det vil folk der vil have børn tidligt sjændent, men ikke desto mindre viser statistikekr at folk der får børn sammen tidligt i et forhold har meget store chancer for at gå fra hinanden igen relativt hurtigt..ogt det er sgu synd for en familie. Dette gælder ikke alle, men det gælder desværre en hel del. Især som ung mor, men også for folk der har flere år på bagen.

Anmeld

19. februar 2012

EKBJ

MariaE skriver:

ked af at sige, men det er en meget uovervejet og umoden beslutning at få børn sammen SÅ tidligt i et forhold....i er stadig på stadiet af nyforelskelse, som siges at være ca 2 års tid....så nej, jeg vile langt fra anbelafe det og synes ikke det er hvrken en klog eller velovervejet beslutning. Ved godt det ikke er det du vil hørte, det vil folk der vil have børn tidligt sjændent, men ikke desto mindre viser statistikekr at folk der får børn sammen tidligt i et forhold har meget store chancer for at gå fra hinanden igen relativt hurtigt..ogt det er sgu synd for en familie. Dette gælder ikke alle, men det gælder desværre en hel del. Især som ung mor, men også for folk der har flere år på bagen.

Hvorfor er det en umoden beslutning hvis de begge to føler sig klar til at få et barn sammen? Det kan jeg ikke rigtig se? Det vælger man da selv

Anmeld

19. februar 2012

MortilCilas

Jeg blev uplanlagt gravid efter to måneder, og vores forhold gik så kun ned af bakke der fra, og efter et lille år med kun nedture gik jeg fra ham.

Et års tid er nok bedst, det har jeg planer om med den næste, at skulle kende min partner i mindst 1 år, inden PB skydes igang

Anmeld

19. februar 2012

Loa

Forstår sleeeeeeeet ikke hvorfor du har så travlt?? 

I har været sammen i 3 måneder??!!

I kender jo dårligt hinanden..... Og hvis du siger du har en på 4 oven i købet. Skylder du så ikke dit barn at lære din kæreste virkelig godt at kende inden i kaster jer ud i at få et barn? Selvom i sikkert er nyforelskede og sikker på det skal være jer for evigt, så er du altså kun 19 år. Der er da masser af tid foran jer, til at få fælles børn. Når man først har fået børn begrænser det altså forholdet og spontaniteten, så hvorfor have så travlt? Nyd dog hinanden.

Anmeld

19. februar 2012

Muffinmus

EKBJ skriver:

Hvorfor er det en umoden beslutning hvis de begge to føler sig klar til at få et barn sammen? Det kan jeg ikke rigtig se? Det vælger man da selv

ja, man vælger selv og i mit hvoed er det hovedkuls og direkte dumt at kaste sig ud i efter 3 mdrs forhold....helt og aldeles umoden tankegang at ville lege mor og far når man på dette tidspunkt ike engang kender hianden eller har nogen som hekst ide om hvad det betyder for forholdet. Og når man ser på at man i en så ung alder har en på 4 uden at være sammen med faren, ja så synes jeg måske det burde fortælle en af man ikke kaster sig ud i noget at det største i livet med en person man har datet i sølle 3 mdr.

Så ja, bestem selv, men i min verden er det bare ikke en voksen fornuftig beslutning...sorry.

Kunne forstå det hvis man havde været sammen et par år, havde fundet af uda hvad den ene vi og andet vil og fejl og mangler hist og her osv....så man rent fakttisk havde en god grobund for en familie.DEt synes jeg slet ikke er til stede her og beslutningen er i mine øjne noget en 16 årig ville gre fordi hun bare VIL have et barn, ikek fordi det er fornuftigt.

Men vi er ikke alle ens, så folk kan sørme gøre som de vil. Men der blev jo spurgt om holdningen til det og min holdning er simpel....lad være, det er ikke fair overfor ens selv, det barn man i forvejen har ansvaret for og et så nyt forhold. Siger ike det er dømt til døden, men det er dælme heller ikek den bedste start at give et forhold når man er ung. Og ja, alder har noget at sige i mange tilfælde, om man vil høre på det eller ej.

Anmeld

19. februar 2012

EKBJ

MariaE skriver:

ja, man vælger selv og i mit hvoed er det hovedkuls og direkte dumt at kaste sig ud i efter 3 mdrs forhold....helt og aldeles umoden tankegang at ville lege mor og far når man på dette tidspunkt ike engang kender hianden eller har nogen som hekst ide om hvad det betyder for forholdet. Og når man ser på at man i en så ung alder har en på 4 uden at være sammen med faren, ja så synes jeg måske det burde fortælle en af man ikke kaster sig ud i noget at det største i livet med en person man har datet i sølle 3 mdr.

Så ja, bestem selv, men i min verden er det bare ikke en voksen fornuftig beslutning...sorry.

Kunne forstå det hvis man havde været sammen et par år, havde fundet af uda hvad den ene vi og andet vil og fejl og mangler hist og her osv....så man rent fakttisk havde en god grobund for en familie.DEt synes jeg slet ikke er til stede her og beslutningen er i mine øjne noget en 16 årig ville gre fordi hun bare VIL have et barn, ikek fordi det er fornuftigt.

Men vi er ikke alle ens, så folk kan sørme gøre som de vil. Men der blev jo spurgt om holdningen til det og min holdning er simpel....lad være, det er ikke fair overfor ens selv, det barn man i forvejen har ansvaret for og et så nyt forhold. Siger ike det er dømt til døden, men det er dælme heller ikek den bedste start at give et forhold når man er ung. Og ja, alder har noget at sige i mange tilfælde, om man vil høre på det eller ej.

Jeg kan godt give dig ret i at man ikke kender hinanden efter 3 måneder!! - jeg synes også at man skulle give det barn man har i forvejen opmærksomheden i stedet for at tænke på at få en ny.. men vil ikke sige tanken er umoden:-) tror jeg ville bruge et andet ord.. 

Anmeld

19. februar 2012

samantha1986

Anonym skriver:

hej. 

Uha jeg synes det er tidligt når I ikke har kendt hinanden i længere tid. Giv det et år eller to.

Vi har til april været sammen i 6 år, og jeg skal føde til juni. Vi glæder os til den lille kommer, men må indrømme at jeg til tider savner tanken om det kun er ham og mig. Jeg ville have været ked af det hvis vi hurtigt havde fået en lille for vi havde ikke haft mulighed for at kende hinanden rigtigt før den lille kom. Men det har vi nu.

Anmeld

19. februar 2012

lio

EKBJ skriver:

Jeg kan godt give dig ret i at man ikke kender hinanden efter 3 måneder!! - jeg synes også at man skulle give det barn man har i forvejen opmærksomheden i stedet for at tænke på at få en ny.. men vil ikke sige tanken er umoden:-) tror jeg ville bruge et andet ord.. 

Naivt, måske?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.