At spise usundt lidt for ofte?! (Børn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2012

Maja88

her er fisen 11 måneder og det eneste rigtige sukker hun har fået.. har været det lidt der er i min bolle opskrift...

hun skal ikke have slik. kage osv... og hvis vi en sjælden gang spiser kage mens hun er der så sørger jeg for hun får noget andet.. en bolle eller banan eller noget...

så er hun fint tilfreds med det...

hilsen moderen som ikke serverer kage til hende på hendes fødselsdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

L&V

Maja88 skriver:

her er fisen 11 måneder og det eneste rigtige sukker hun har fået.. har været det lidt der er i min bolle opskrift...

hun skal ikke have slik. kage osv... og hvis vi en sjælden gang spiser kage mens hun er der så sørger jeg for hun får noget andet.. en bolle eller banan eller noget...

så er hun fint tilfreds med det...

hilsen moderen som ikke serverer kage til hende på hendes fødselsdag

Har det på helt samme måde, de ska nok nå at få masser af sukker i deres liv

Anmeld

19. februar 2012

Maja88

Månsson skriver:

Har det på helt samme måde, de ska nok nå at få masser af sukker i deres liv

ja lige præcis... og den dag mine forældre eller svigerforældre giver hende nogen form for dessert eller andet uden min samtykke- skal de nok få at vide hvad min holdning er til dem..

er glad ved jeg har en dagpleje mor som tager hensyn..

da hun bagte fastelavnsboller bagte hun en til min datter med frugtgrød i istedet for creme

Anmeld

19. februar 2012

L&V

Maja88 skriver:

ja lige præcis... og den dag mine forældre eller svigerforældre giver hende nogen form for dessert eller andet uden min samtykke- skal de nok få at vide hvad min holdning er til dem..

er glad ved jeg har en dagpleje mor som tager hensyn..

da hun bagte fastelavnsboller bagte hun en til min datter med frugtgrød i istedet for creme

Ej hvor fedt, super lækkert med forståelse derfra og hun syntes garanteret de var fantastiske

Min datter er kun 5 måneder så vi er jo ikke nået dertil endnu men vi er helt enige om at sådan ska det være og det ved vores familie og sodavand er bare absolut no go

Anmeld

19. februar 2012

Maja88

Månsson skriver:

Ej hvor fedt, super lækkert med forståelse derfra og hun syntes garanteret de var fantastiske

Min datter er kun 5 måneder så vi er jo ikke nået dertil endnu men vi er helt enige om at sådan ska det være og det ved vores familie og sodavand er bare absolut no go

vores familie ved det også,,, men tror nogen af dem synes det er noget pjat..

Anmeld

19. februar 2012

MorDk

MinNoah skriver:

Synes jeg ikke man kan... Han ved jo udemærket hvad chokolade fx er, og det er da ondt at sidde og sige "Vi voksne må gerne spise det men du kan få et stykke æble" - enten må alle undvære eller ingen undvære.

Men god ide ellers som et alternativ til os alle, med fx gulerodsstave m. dip.

Ja... altså hvis dit barn ved hvad det er ...så er det for sent at bruge den "udmelding" MEN hvis ikke så er det ganske nemt at sige det er mors eller fars.... og det her er ... Dit...

Anmeld

19. februar 2012

L&V

Maja88 skriver:

vores familie ved det også,,, men tror nogen af dem synes det er noget pjat..

Det tror jeg du har ret i men det er jo nok os den der med at man hygger med mad

Anmeld

19. februar 2012

MorDk

Vores dreng er 16 mdr.

Indtil han var 12 mdr var sukker NO GO!

Han får kage, chokolade/nutella, Syltetøj mm. ved "særlige" lejligheder... men begrænset.

Sodavand og Slik er NO GO til han er mindst 3 år. Og igen fortsat begrænset mængder.

Vi er ikke sukkerforskrækkede, men ser ingen mening med at fylde ham med sukker og tomme kalorier.

Ofte er det "De voksnes" behov der bliver dækket.... i det vi tilbyder de små det vi sys er lækkert. MEN hvis ungen aldrig har smagt det og ikke ved hvad det er så er det ikke noget problem.

Vi kan drikke sodavand foran for dreng uden problemer.

Børn vil jo altid smage det vi spiser... men hvis man sætter grænser og siger NEJ det er mit og det her er dit.... så kan jeg ikke se problemet. Problemerne opstår når ungerne VED hvad de "går glip af"

Anmeld

20. februar 2012

Pige2009

Månsson skriver:

Lyder sundt og fornuftigt

Tak Jeg får dog mange bemærkninger om, at det da er synd for hende, hun ikke må få noget Men hun ved jo ikke, hvad hun går glip af

Anmeld

20. februar 2012

Pige2009

MorDk skriver:

Vores dreng er 16 mdr.

Indtil han var 12 mdr var sukker NO GO!

Han får kage, chokolade/nutella, Syltetøj mm. ved "særlige" lejligheder... men begrænset.

Sodavand og Slik er NO GO til han er mindst 3 år. Og igen fortsat begrænset mængder.

Vi er ikke sukkerforskrækkede, men ser ingen mening med at fylde ham med sukker og tomme kalorier.

Ofte er det "De voksnes" behov der bliver dækket.... i det vi tilbyder de små det vi sys er lækkert. MEN hvis ungen aldrig har smagt det og ikke ved hvad det er så er det ikke noget problem.

Vi kan drikke sodavand foran for dreng uden problemer.

Børn vil jo altid smage det vi spiser... men hvis man sætter grænser og siger NEJ det er mit og det her er dit.... så kan jeg ikke se problemet. Problemerne opstår når ungerne VED hvad de "går glip af"

Præcis. Det kan jeg også. Laura smagte engang en dansk vand og hun var ved at kløjs i brusen, så hver gang hun ser en sodavand, siger hun, at det kan hun ikke lide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.